ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به ادامه حملات متهم کردند

به گزارش مینی ست، درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ در حالی ادامه دارد که دو طرف بار دیگر یکدیگر را به نقض آتش بس و هدف قرار دادن اهداف مختلف متهم می نمایند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به ادامه حملات متهم کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس شرایط اضطراری منطقه قره باغ روز دوشنبه اعلام نمود که نیروهای جمهوری آذربایجان طی حملات جدید به شهر استپاناکارت از راکت ها و بمب های خوشه ای استفاده نموده اند.

این نهاد طی بیانیه ای، نیروهای جمهوری آذربایجان را به آسیب زدن به تاسیسات غیرنظامی در قره باغ طی این حملات متهم کرد.

این در حالی است که تارنمای آذر نیوز نیز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز گزارش داد که نیروهای ارمنستان مواضع نیروهای این کشور را در مرز مشترک، با خمپاره و تسلیحات سبک هدف قرار دادند.

در این میان خبرگزاری آرمن پرس نیز گزارش داد که چند منطقه شهر استپاناکارت از دیروز توسط نیروهای جمهوری آذربایجان بمباران شد، اما ساعاتی بعد اوضاع این مناطق مورد هدف نسبتا آرام شد.

آرمن پرس همچنین به نقل از وزارت دفاع ارمنستان گزارش داد که در خط مقدم درگیری ها با نیروهای جمهوری آذربایجان همچنان پرتنش است و دیشب درگیری ها در تمامی این خطوط ادامه داشت.

در جبهه دیپلماتیک این مناقشه، مولود چاوش اوغلو و هولوسی آکار وزیران امور خارجه و دفاع ترکیه دیروز (یکشنبه) با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ملاقات کردند.

علی اف در این ملاقات با اشاره به این که یکشنبه روز تاریخی برای جمهوری آذربایجان بوده، زیرا شهر استراتژیک شوشا در قره باغ آزاد شد، گفت: مصادف بودن سفر وزیران خارجه و دفاع ترکیه با این رویداد مهم، بار دیگر نشانه قرار دریافت آنکارا در کنار باکو است.

وی برای حمایت های سیاسی و معنوی ترکیه از جمهوری آذربایجان ابراز قدردانی کرد و گفت: حمایت های آنکارا برای حل مناقشه قره باغ نقش مهمی داشته است.

درگیری های نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه گذشته (27 سپتامبر) شروع شده و همچنان در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ و مناطق اشغالی اطرف آن ادامه دارد. باکو و ایروان یک بار در تاریخ 18 مهرماه با وساطت مسکو و بار دیگر با وساطت فرانسه، روسیه و آمریکا در تاریخ 27 مهر به آتش بس بشردوستانه رضایت داده بودند که دقایقی پس از برقراری این آتش بس ها نیز به سرعت دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم کردند. گسترش ابعاد بحران در قره باغ نگرانی از گسیل شدن جریان های تکفیری به منطقه، حساسیت قدرت های منطقه را نسبت به ضرورت انتها منازعه در قره باغ موجب ساخته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1204

به "ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به ادامه حملات متهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به ادامه حملات متهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید