توافق آتش بس در قره باغ اجرایی شد

به گزارش مینی ست، شبکه خبری روسی اسپوتنیک روز شنبه و دقایقی پیش درخبر فوری از برقراری آتش بس در قره باغ بنابر توافق شب گذشته میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اطلاع داد.

توافق آتش بس در قره باغ اجرایی شد

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وزارت دفاع ارمنستان نیز گزارش داد ارتش این کشور دستور آتش بس را دریافت نموده است.

شوشان استپانیان دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس بوک خود نوشت واحدهای ارتش این کشور در قره باغ کوهستانی در تاریخ 10 اکتبر ساعت 12:00 (11:00 به وقت مسکو) ، مطابق توافق وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان ، دستور آتش بس را دریافت کردند.

وی گفت: به واحدهای ارتش دستور آتش بس داده شد.

با وجود اعلام خبر برقراری آتش بس در قره باغ، بعضی رسانه های بین المللی از جمله شبکه الجزیره از شنیده شدن چند صدای تبادل آتش توپخانه بین دو طرف بعد از اجرای آتش بس خبر داده اند.

در نخستین واکنش ها، وزارت امور خارجه ترکیه از آتش بس قره باغ به عنوان یک گام مهم اولیه حمایت و درعین حال تاکید نمود که این اقدام نمی تواند جایگزین یک راهکار دائمی باشد.

زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز آدینه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از 10 ساعت مذاکره در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.بر اساس این توافق، از ساعت 12 ظهر روز شنبه 10 اکتبر (19 مهر) شروع آتش بس در قره باغ برقرار می گردد.

همچنین قرار شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز در اسرع وقت ادامه دهند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1156

به "توافق آتش بس در قره باغ اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آتش بس در قره باغ اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید