از راه اندازی تور گردشگری مجازی هرمزگان تا برخورد قانونی با باغ و تالارهای متخلف

به گزارش مینی ست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: طراحی یک سایت گردشگری مجازی در هرمزگان را آغاز کردیم و امیدواریم با آغاز سال جدید در دسترس قرار بگیرد تا مردم بتوانند از منازل خود جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری هرمزگان را ببینند و با کاهش حضور گردشگران در استان روبه رو شویم.

از راه اندازی تور گردشگری مجازی هرمزگان تا برخورد قانونی با باغ و تالارهای متخلف

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

رضا برومند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که این اداره در مورد مقابله با شیوع کرونا انجام می دهد بر مبنای مصوبات سه مرجع شامل ستاد استانی مقابله با کرونا، وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در این راستا مجموعه تأسیسات گردشگری استان هرمزگان را تقسیم بندی و بخشی را که شامل تالارها، موزه ها، اماکن تاریخی، بوم گردی ها و خانه های مسافر بود، تعطیل کردیم؛ چراکه در این اماکن تجمع صورت می گیرد و ممکن است نتوانند استانداردهای بهداشتی را رعایت نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان افزود: پروتکلی را برای تأسیسات گردشگری مانند هتل ها مهمان پذیرها، مجتمع های پذیرایی و گردشگری تعریف و ارسال کردیم و بر اساس آن اگر این تأسیسات بتوانند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند در غیر این صورت باید تعطیل نمایند تا از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری گردد.

برومند ادامه داد: متأسفانه با وجود محدودیت های ایجادشده، تخلفاتی نیز اجرا شده است، به عنوان مثال زمانی که تالارها تعطیل شدند، شاهد بودیم که افراد مراسم و برنامه های خود را به فضاهای غیرمجاز مثل باغ ها که استانداردهای لازم بهداشتی را ندارند منتقل کردند اما با همکاری اداره اماکن برخوردهای قانونی اجرا شده است، خوشبختانه دادستان شهرستان بندرعباس نیز دستورالعمل های محکمی را در این زمینه تدوین، هشدارهای لازم را صادر و برخوردهای قاطعی را صورت داده است.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی تأسیسات گردشگری موجب خسارت ها و ضرر و زیان هایی خواهد شد، توضیح داد: پیگیر هستیم تا به طریقی ضرر و زیان های ناشی از تعطیلی مراکز و تأسیسات گردشگری و همچنین کاهش گردشگر جبران گردد و آن را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اقدام دیگرمان برای مقابله با ویروس کرونا، تبلیغات در فضای مجازی برای عدم ورود گردشگران و موکول کردن حضورشان در هرمزگان به زمان های دیگر و ارسال این تبلیغات به استان های مختلف بوده است تا حرکت گردشگران از مبدأ صورت نگیرد؛ چراکه این عزیزان ممکن است در طول راستا، ناقل ویروس باشند و زمانی که به استان برسند ما را با چالش هایی روبرو نمایند.

برومند ادامه داد: علاوه بر این کار طراحی سایت گردشگری مجازی در هرمزگان را نیز آغاز کردیم و امیدواریم با آغاز سال جدید در دسترس قرار بگیرد تا مردم بتوانند از منازل خود جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری هرمزگان را ببینند و با کاهش حضور گردشگران در استان روبه رو شویم.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر هرمزگان را با ستاد مقابله با کرونا ادغام نموده و مجری تصمیمات این ستاد خواهیم بود، گفت: رسانه ها می توانند نقش پررنگی در رساندن پیغام ما به مردم داشته باشند تا این دوران را به خوبی سپری کنیم و بتوانیم در آینده و پس از شکست این ویروس، میزبان شایسته ای برای گردشگران باشیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 775

به "از راه اندازی تور گردشگری مجازی هرمزگان تا برخورد قانونی با باغ و تالارهای متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از راه اندازی تور گردشگری مجازی هرمزگان تا برخورد قانونی با باغ و تالارهای متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید