افتتاح اولین هتل زیرزمینی جهان در شانگهای چین

به گزارش مینی ست، هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای | Intercontinental Shanghai Wonderland

یک ماه دیگر، یعنی در ماه اکتبر قرار است یکی از شگفت انگیزترین هتل های جهان در شهر شانگهای چین افتتاح گردد. این هتل یک هتل زیرزمینی است و به گفته مسئولین پروژه، اولین هتل زیرزمینی جهان به حساب می آید! هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای که ماه آینده در چین افتتاح خواهد شد از بسیاری جهات خاص و منحصربفرد است. اما بدون شک جذاب ترین و هیجان انگیزترین نکته در خصوص این هتل این است که 16 طبقه از کل 18 طبقه هتل در حقیقت زیر زمین ساخته شده است! با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این هتل بی نظیر بیشتر بدانیم.

افتتاح اولین هتل زیرزمینی جهان در شانگهای چین

ساخت هتلی لوکس و مجلل در یک معدن متروکه

اولین هتل زیرزمینی دنیا یک هتل 5 ستاره بسیار لوکس و مجلل است که داخل یک معدن متروکه در سونگیجانگ (Songjiang) در فاصله 35 کیلومتری شهر شانگهای ساخته شده است و قرار است به زودی افتتاح گردد. این هتل حدود 90 متر به زیر زمین می رود تا در نهایت به استخری پرآب و یک آبشار مصنوعی زیبا در انتهای معدن برسد. اولین هتل زیرزمینی دنیا دارای 337 اتاق و سوئیت است و از ماه آینده آماده پذیرایی از مسافران خواهد بود. هر اتاق دارای یک بالکن مشرف به صخره های روبرو و فضای رویایی هتل است و میهمانانی که در این اتاق ها اقامت می نمایند می توانند از بالکن های گرد اتاقشان چشم انداز فوق العاده زیبایی را تماشا نمایند. ساخت این هتل 10 سال به طول انجامیده است و تیمی بسیار بزرگ مشغول ساخت و تکمیل آن بوده اند. انتظار می رود این هتل خاص با ویژگی های بی نظیری که دارد علاوه بر یک هتل 5 ستاره، به یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای هم تبدیل بگردد!

یکی از مزیت های اولین هتل زیرزمینی دنیا نزدیک بودن به جاذبه های گردشگری شانگهای است. جاذبه هایی مثل باغ گیاهشناسی چنشان (Chenshan Botanic Gardens) و پارک ملی شیشان (Sheshan National Park) هم در فاصله نسبتا نزدیکی از این هتل قرار گرفته اند.

اولین هتل زیرزمینی دنیا در حقیقت بخشی از پروژه های بلندپروازانه معماری در چین است که در چند دهه اخیر و به دنبال رشد سریع مالی چین رونق گرفته است. این هتل توسط شرکت طراحی بریتانیایی اتکینز (Atkins) طراحی شده که بعضی از لوکس ترین هتل های دنیا مثل برج العرب دبی را هم در کارنامه کاری خود دارند. این تیم طراحی قدرتمند درست همانند طراحی برح العرب کوشش نموده اند محدودیت ها و موانع معماری کلاسیک را زیر پا بگذارند و اثری باورنکردنی و استثنائی بسازند.

ویژگی های منحصربفرد هتل

هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای از بسیاری جهات حائز اهمیت است. علاوه بر معماری این هتل که در نوع خود یک شاهکار به حساب می آید ساخت اولین هتل زیرزمینی دنیا از جنبه زیست محیطی هم قابل توجه است. این هتل کاملا دوستدار محیط زیست است و تمام انرژی های مورد نیازش (گرما و روشنایی) را به تنهایی و به وسیله انرژی خورشیدی و زمین گرمایی تامین می نماید. علاوه بر این سقف هتل نیز با چمن و گیاهان پوشیده شده است.

آب در سرتاسر محوطه جریان دارد، علاوه بر این، یک آبشار که در وسط هتل ساخته شده است آب را به داخل استخری ته معدن می ریزد و فضایی بسیار زیبا و نشاط انگیز به وجود می آورد. گفتیم که آب در سرتاسر محوطه هتل جریان دارد، در همین مورد جالب است بدانید که دو طبقه پایینی عملا زیر آب قرار دارند! یکی از این دو طبقه شامل اتاق های برای میهمانان و همین طور یک رستوران است که مشرف به آکواریوم شگفت انگیزی قرار دارند. پایین ترین طبقه هم یک مجموعه ورزشی کامل و مجهز است که دارای یک استخر شنا هم هست.

اقامت در اولین هتل زیرزمینی دنیا

ساخت اولین هتل زیرزمینی دنیا نیازمند کوشش های تیمی قدرتمند از 500 معمار، مهندس، طراح و کارگر بوده است که در طول بیش از 10 سال این هتل شگفت انگیز و منحصربفرد را تکمیل نموده اند. با این حالی که قرار است این هتل ماه آینده افتتاح گردد اما هنوز قیمت تعیین و دقیقی برای اقامت در اتاق های هتل اعلام نشده است. اما همان طور که می توان حدس زد یک شب اقامت در چنین هتل لوکس و رویایی احتمالا قیمت بالایی خواهد داشت. اما هرچه باشد می توان در هتلی بی نظیر اقامت کنید که مانندش را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد.

اولین هتل زیرزمینی دنیا در دامنه کوهستان شیشان قرار گرفته است و با فرودگاه هونگچیائو (Hongqiao Airport) تنها 30 کیلومتر فاصله دارد. هرچند قیمت دقیق اتاق های هتل هنوز اعلام نشده است اما برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت هتل اینترکانتیننتال واندرلند (وبسایت هتل) مراجعه کنید.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 331

به "افتتاح اولین هتل زیرزمینی جهان در شانگهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین هتل زیرزمینی جهان در شانگهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید