افزایش نگران کننده میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند در سال 2020

به گزارش مینی ست، با توجه به نتایج یک تحقیق گسترده، مردم کشورهای جهان به طور متوسط 3.1 ساعت از وقت خود را صرف کار با اپلیکیشن های مختلف گوشی می نمایند و این یعنی میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند توسط کاربران، یک چهارم مدت زمانی است که آن ها بیدار هستند.

افزایش نگران کننده میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند در سال 2020

بر اساس گزارش های بدست آمده از موسسه آماری App Annie و همچنین نگاهی به تغییر و تحولات اجرا شده در صنعت گوشی های هوشمند، سال 2020 را باید سرآغاز یک عصر جدید در این صنعت دانست. اضافه شدن دوربین های متعدد، عظیم تر شدن نمایشگر، افزایش چشمگیر قدرت سخت افزاری و حافظه داخلی و همچنین پیشرفت فوق العاده سیستم عامل این گجت ها آن ها را بیش از پیش به محصولاتی با کاربرد مشابه کامپیوترهای خانگی تبدیل کرد.

در حالی که در سال های گذشته انجام یک سری فعالیت های خاص با گوشی های هوشمند میسر بود اما اکنون این محصولات به صندلیی رسیده اند که می توان سنگین ترین بازی ها را نیز با آن ها تجربه کرد بدون اینکه با مشکل خاصی روبرو شوند. کمتر از یک هفته پیش بود که لنوو و ایسوس از گوشی های گیمینگ خود رونمایی کردند. محصولاتی که از قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری فوق العاده ای برخوردار هستند و نوید یک آینده متفاوت را می دهند.

از گوشی های گیمینگ که بگذریم، به محصولات تاشو می رسیم. آن هایی که شکل و شمایل عجیبی دارند اما هنوز به صورت صد در صد برای برطرف احتیاج کاربران مناسب نیستند. با این حال تا چند سال پیش هیچ یک از این موارد را شاهد نبودیم و به همین خاطر کاربران کمتر برای انجام کارهای خود به گوشی ها متوسل می شدند. یکی دو سال اخیر اما داستان متفاوتی دارد. اهمیت و صندلی گوشی های هوشمند در مقایسه با سال های گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافت. این پستی بود که هرمان لی، مدیر ارشد خدمات حرفه ای موسسه App Annie حدودا 3 روز قبل در وبلاگ خود منتشر کرد.

  • تعداد دانلود برنامه و بازی در سال 2019 میلادی 9.1 درصد افزایش یافت!

سال 2019، استفاده کاربران از اپلیکیشن های گوشی هوشمند به طور متوسط به نسبت سال 2015 (با 2.1 ساعت در روز) حدودا 50 درصد افزایش پیدا کرد که به گفته App Annie، مواردی از قبیل سرعت بالا و ثبات بیشتر خطوط اینترنت در رقم خوردن چنین نتیجه ای کاملا تاثیرگذار بود. همچنین در بین کشورهایی که در این آنالیز تحت نظر گرفته شدند، کاربران آمریکا، هندوستان، اندونزی، پاکستان و روسیه بیشترین افزایش را در ساعات کار با گوشی داشتند.

به گفته هرمن، با افزایش میزان ساعت استفاده کلی از گوشی و اپلیکیشن ها، میزان محبوبیت یک سری اپلیکیشن های خاص هم به شدت افزایش یافت. برای مثال به گزارش موسسه آماری Sensor Tower، برنامه TikTok در کشور آمریکا و در زمان شیوع ویروس کرونا با رقم خیره نماینده 2 میلیارد بار دانلود در سرتاسر دنیا، در میان پردانلودترین اپلیکیشن ها حضور داشت. تنها در ماه ژوئن امسال، تعداد دانلود این برنامه به 87 میلیون رسید که اتفاقا در همان ماه نیز در رتبه اول اپ استور و گوگل پلی از این لحاظ نهاده شد.

کاربران این نرم افزار اجتماعی محبوب، ماهانه 16 ساعت و 20 دقیقه به طور متوسط روی آن وقت می گذرانند که در مقیاس روزانه این رقم به نیم ساعت می رسد. در ماه آگوست سال 2018، نتیجه تحقیقات Sensor Tower در رابطه با میزان استفاده متوسط کاربران از اپلیکیشن TikTok به صورت ماهانه، تنها 5 ساعت و 4 دقیقه بود که اختلاف چشمگیری با نتیجه بدست آمده کنونی دارد!

دکتر میکیل وارشاوسکی، یکی از معروف ترین پزشکان روسی که در آمریکا متولد شده و به عنوان پزشک خانواده فعالیت می نماید، در راستای نتایج بدست آمده از این تحقیقات می گوید استفاده مداوم از گوشی های هوشمند درست مانند مواد مخدر روی مغز اثر می گذارد و کاربران باید در استفاده خود از این گجت ها منطقی باشند و محدودیت هایی اعمال نمایند.

شما چند ساعت از وقت خود را به صورت روزانه صرف استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند می کنید؟ به نظر شما، در عصر ارتباطات و همچنین با گسترش کارهای وابسته به فناوری، آیا امکان پذیر هست که میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند کمتر از 3.1 ساعت باشد؟

  • معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب برای اندروید

منبع: Fox Business

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1096

به "افزایش نگران کننده میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگران کننده میزان استفاده از اپلیکیشن های گوشی هوشمند در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید