الواح باستانی ایران چگونه از آمریکا سر درآورد

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پرسپولیس- شیکاگو از ساعت 17 عصر روز یکشنبه 18 شهریور 97 در سالن سینماحقیقت به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور اُرد عطارپور تهیه کننده و کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم ها و نیما عباسپور منتقد مهمان مورد نقد و آنالیز قرار می گیرد.

الواح باستانی ایران چگونه از آمریکا سر درآورد

مستند پرسپولیس- شیکاگو به اتفاقات دوران گذشته می پردازد که برخی محققان آمریکایی از دانشگاه شیکاگو به منظور مرمت و مطالعه نوشتارهای حک گردیده بر یکسری از الواح باستانی تخت جمشید به ایران می آیند و آنها را به آمریکا می برند، اما پس نمی دهند!

عوامل فراوری این اثر مستند عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه نماینده: اُرد عطارپور، فیلمبردار و اصلاح رنگ: رضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طایی، عکاسی، تدوین و صداگذاری: سعید خدارضایی، گوینده متن: شهرام درخشان، نقاشی دیجیتال: آرین یزدان پناه، مدیر فراوری: حسن فرهادی، تصاویر هوایی: امید کشاورزف دستیار فیلمبردار: سهیل صباحی، تهیه گردیده در: مرکز سیما فیلم.

پرسپولیس- شیکاگو چندی پیش برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مستند از جشن مستقل مستندسازان سینمای ایران و جشن خانه سینما شد.

عموم علاقمندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و آنالیز آن می توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (18 شهریورماه) به سالن سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 37

به "الواح باستانی ایران چگونه از آمریکا سر درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الواح باستانی ایران چگونه از آمریکا سر درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید