انتشار تصاویر تازه از بمب افکن پنهان کار B، 21

به گزارش مینی ست، آزمایش نورثروپ گرومن B-21، نیروی هوایی ایالات متحده را به نقطه عطف دیگری برای هواپیماهای بمب افکن رسانده است. این هواپیمای پنهان کار به علت توانایی حمل و راه اندازی سلاح های معمولی و هسته ای، هواپیمای بمب افکن دوگانه نیز نامیده شده است.

انتشار تصاویر تازه از بمب افکن پنهان کار B، 21

تینا مزدکی: آزمایش تازه هواپیمای B-21 محصول نورثروپ گرومن، نیروی هوایی ایالات متحده را به نقطه عطف دیگری برای هواپیماهای بمب افکن رسانده است. این هواپیمای پنهان کار به علت توانایی حمل و راه اندازی سلاح های معمولی و هسته ای، هواپیمای بمب افکن دوگانه نیز نامیده شده است.

نورثروپ با اشاره به این موضوع که آزمایش های این جنگنده طبق زمان بندی پیش می رود، می گوید از نظر خلبانانی که آزمایش های این بمب افکن را به عهده داشتند، رسیدگی به B-21 از نزدیک درست مانند شبیه سازی های دیجیتالی اجرا شده است که بر دقت و قابلیت های کلی آن تأکید می نماید.

بمب افکن دوگانه

پیش بینی می گردد B-21 آزمون های پرواز بیشتری را انجام دهد که منجر به توانایی عملیاتی اولیه و فراوری کامل این جنگنده می گردد. جنگنده B-21 Raider که در دسامبر سال 2022 رونمایی شد، به گونه ای طراحی شده است که پیشرفته ترین تهدیدات را در جنگ مدرن شکست دهد. به علت توانایی حمل و راه اندازی سلاح های معمولی و هسته ای، این هواپیمای بمب افکن دوگانه نیز نامیده شده است.

ویژگی های پنهان کاری این جنگنده به هواپیما اجازه می دهد تا با حداقل اثر باقیمانده از خود پرواز کند و به آن یاری می نماید تا رادارهای دشمن و دفاع هوایی را از بین ببرد.B-21 به تدریج جایگزین بمب افکن های B-1 و B-2 در زرادخانه نیروی هوایی آمریکا خواهد شد. انتظار می رود این جنگنده تا سال 2027 عملیاتی گردد.

البته چین نیز قبلاً نمونه ای از این جنگنده را به ارتش خود اضافه و ادعا نموده است که از سلاحی مجهز به هوش مصنوعی برای هدف گرفتن هواپیماهای جنگی پیشرفته بهره می برد.

منبع: thedefensepost

54323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1403 بروزرسانی: 10 خرداد 1403 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2265

به "انتشار تصاویر تازه از بمب افکن پنهان کار B، 21" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار تصاویر تازه از بمب افکن پنهان کار B، 21"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید