ایده های طراحی خانه ای دنج

به گزارش مینی ست، آیا تا به حال به تعریف خانه فکر نموده اید؟ بهترین تعریف از نظر شما چیست؟ شاید بتوان گفت خانه نقطه ای امن برای تمامی اعضای خانواده می باشد. خانه مکانی است که افراد خانواده باید در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشند. اما به راستی چه راهکارهایی برای دستیابی به این ایجاد چنین فضایی وجود دارد؟ بدون شک استفاده از یک طراحی مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. آن چه که در ادامه این مطلب به بیان آن می پردازیم ارائه ایده و راهکارهایی برای دستیابی به یک طراحی دنج و آرام بخش می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی خانه ای دنج

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

اولین نکته ای که در طراحی خانه ای دنج، راحت و آرام بخش باید به یاد داشته باشید، استفاده از مبلمان راحت می باشد. مبلمان از جمله المان های اساسی در طراحی اتاق نشیمن می باشد. آن چه که در هنگام انتخاب مبلمان باید به یاد داشته باشید، انتخاب سبک مبلمان بر اساس سبک طراحی اتاق نشیمن می باشد. انتخاب مبلمانی که در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید، از نکات مهمی است که باید به آن توجه نمایید. به کارگیری کوسن های رنگی می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

از دیگر راهکارهایی که می توان در جهت ایجاد فضایی دنج در خانه مورد استفاده قرار داد، ایجاد فضایی برای مطالعه می باشد. برای دستیابی به چنین فضایی انتخاب گوشه ای دنج به همراه یک میز و جایگاه راحت نکته مهم و قابل توجهی می باشد. برای طراحی این قسمت می توانید از شلف های دیواری برای قرار دادن کتاب نیز استفاده نمایید.

برای طراحی خانه ای دنج، دقت در طراحی قسمت های مختلف خانه از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال طراحی راهرو نیز به اندازه سایر قسمت های خانه مهم می باشد. برای مثال می توان از یک میز کنسول برای طراحی این قسمت استفاده کرد. برای طراحی این قسمت از خانه بهتر است از ایده های ساده بهره ببرید. توجه به نورپردازی نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اتاق خواب از قسمت های مهم در خانه می باشد. این امکان وجود دارد که هر فرد با توجه به سلایق شخصی خود نسبت به طراحی اتاق خواب اقدام نماید. استفاده از انواع بافت و پارچه های مناسب برای انتخاب رو تختی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. هم چنین استفاده از چوب به عنوان المانی تزئینی را نباید فراموش کنید. برای مثال می توانید از انواع کفپوش چوب طبیعی استفاده نمایید. نورپردازی مناسب نیز نقش مهمی در طراحی اتاق خواب ایفا می نماید.

استراتژی هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می دهیم، بستگی به فضای مورد نظر دارد و بر این اساس طراحی قسمت های مختلف خانه با یکدیگر متفاوت می باشد. برای مثال در طراحی قسمت غذاخوری استفاده از میز و جایگاه راحت، فرش و استفاده از یک وسیله روشنایی مناسب در بالای میز غذاخوری از نکات مهمی است که باید به آن توجه نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری می تواند در القای گرما به فضای اتاق به شما یاری کند. هم چنین می تواند باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه گردد. انتخاب نمونه مناسب از این المان و تلفیق آن با سایر وسایل می تواند نمایی زیبا در طراحی خانه ایجاد نماید.

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار از دیگر نکات مهمی است که می تواند در طراحی خانه نقش داشته باشد. استفاده از رنگ های تیره می تواند در ایجاد فضایی دنج به شما یاری کند. البته به یاد داشته باشید که در استفاده از این رنگ ها زیاده روی نکیند. به این منظور می توانید تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار از طیف رنگ های تیره استفاده نمایید. در صورت استفاده از رنگ های تیره برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف استفاده نمایید. هم چنین بهتر است از کفپوش های رنگی، چوب و نورپردازی مناسب استفاده نمایید.

همان طور که قبلا نیز به به این نکته اشاره شد، استفاده از انواع بافت، متریال های متفاوت و رنگ ها نقش بسزایی در زیبایی خانه دارند. برای مثال استفاده از کوسن و شال مبل می تواند فضایی بسیار زیبا و دنج در اتاق نشیمن ایجاد نماید. نقش فرش در القای گرما به فضای اتاق را نادیده نگیرید و از نمونه ای متناسب با سایر المان ها استفاده نمایید.

از دیگر المان هایی که می تواند نقش معین کننده ای در زیبایی فضای اتاق داشته باشد، پرده می باشد. انتخاب پرده نیز باید با توجه به اتاقی که قصد طراحی آن را دارید، صورت پذیرد. برای مثال برای انتخاب پرده اتاق خواب بهتر است از نمونه هایی که نور آفتاب به راحتی از آن عبور نمی نماید، استفاده نمایید. در مقابل بهتر است برای طراحی اتاق نشیمن از انواع پرده های روشن که به شما اجازه استفاده از نور طبیعی خورشید را می دهد، بهره ببرید.

آخرین نکته ای که در این جا باید به ان اشاره گردد، استفاده از نورپردازی مناسب می باشد. انتخاب وسایل روشنایی مناسب نیز باید با توجه کاربرد آن در فضای مورد نظر صورت پذیرد. برای مثال در طراحی فضای غذاخوری بهتر است از یک لوستر بلند با نور ملایم استفاده نمایید.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه راهکارهایی در جهت طراحی خانه ای دنج، آرام بخش و راحت می باشد. به نظر شما از چه ایده های دیگری می توان در این زمینه استفاده کرد؟ آیا تا به حال از این ایده ها در طراحی خانه استفاده نموده اید؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 643

به "ایده های طراحی خانه ای دنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی خانه ای دنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید