طراحی باغ ویلا ساده: باغ فتح آباد از جاهای دیدنی کرمان به شمار می رود

به گزارش مینی ست، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، باغ فتح آباد از جاهای دیدنی کرمان به شمار می رود.

طراحی باغ ویلا ساده: باغ فتح آباد از جاهای دیدنی کرمان به شمار می رود

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ و عمارت فتح آباد در منطقه اختیار آباد کرمان و 25 کیلومتری مرکز شهر نهاده شده است. برای دسترسی به باغ باید به بلوار جمهوری بروید. پس از عبور از آن و بلوار هوانیروز، عمارت باعظمت باغ فتح آباد کرمان از دور می درخشد.

بیشتر بخوانیدبا تاریخچه باغ فتح آباد کرمان بیشتر آشنا شویم

باغ فتح آباد که به آن باغ بیگلربیگی نیز می گویند، باغی زیبا و آباد بوده که به وسیله فضل علی خان بیگلربیگی از حاکمان کرمان ساخته شد و زمان ساخت این باغ نیز به سال 1255 هجری قمری می رسد. در واقع قدمت باغ فتح آباد به دوره قاجار بر می گردد که ساخت آن در زمان محمد شاه قاجار آغاز شد و پس از پنج سال به خاتمه رسید. حاکمان بعدی کرمان نیز برای استراحت و سرگرمی از این باغ استفاده می کردند. این بنای تاریخی جز موقوفات رستم خان امیری، یکی از بازماندگان فضل علی خان بیگلربیگی است.

این مجموعه در سالهای اخیر بازسازی شده و به عنوان یکی از جاهای دیدنی استان کرمان شناخته می گردد. با اینکه باغ فتح آباد جز املاک وقفی استان کرمان بحساب می آید؛ بازسازی این مجموعه زیر نظر سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است.

باغ فتح آباد نه تنها در روز بلکه در شب به لطف نورپردازی زیبایی های خاص خود را دارد. این اثر تاریخی در سال 1381 در لیست آثار ملی ایران نهاده شد.

وسعت باغ فتح آباد به 13 هکتار و زیربنای ساختمان آن به 1500 متر می رسد. بخشهای مختلف این باغ شامل ساختمان اصلی باغ، موزه حکام، اتاق نقاشی، عمارت چهار فصل، ساختمانهای جنوبی عمارت اصلی، زمین های کشت داروهای گیاهی و محوطه بیرونی می گردد.

با ورود به عمارت فتح آباد در ابتدا حوض بزرگی را خواهید دید که انعکاس عمارت اصلی روی آب حوض بسیار دلربا است. ساختمان فتح آباد با دو طبقه در انتهای شمالی باغ نهاده شده است که از طاق نماهایی در دو طرف عمارت و اتاق های سه دری و پنج دری تشکیل شد. این عمارت از مصالح خشت خام و ملات گل ساخته و روی آن با لایه ای از گچ پوشانده شده است. درون ساختمان نیز گچکاری های زیبایی وجود دارد که کار هنرمندانه استادان ماهر است. بر بالای سردر ورودی عمارت اصلی روزنه هایی نهاده شده است که زمانی درون آنها ذره بین گذاشته میشد تا با انعکاس نور چراغ ها، داخل اتاق روشن گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1953

به "طراحی باغ ویلا ساده: باغ فتح آباد از جاهای دیدنی کرمان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ ویلا ساده: باغ فتح آباد از جاهای دیدنی کرمان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید