آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A50s: محبوب هواداران دوربین و سلفی و صفحه نمایش

به گزارش مینی ست، گوشی گلکسی A50s اواخر سال 2019 و شش ماه پس از عرضه گوشی بسیار پیروز و پرفروش A50 معرفی گردید.

آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A50s: محبوب هواداران دوربین و سلفی و صفحه نمایش

سامسونگ با عرضه A50s خواهد یک بار دیگر موفقیت A50 را تکرار کند؛ به همین دلیل A50s یک گوشی ارتقایافته و به روزتر از A50 است. حرف انگلیسی s آخر A50s نیز نشان می دهد یک گوشی به روزتر از مدل قبلی است.

طبیعی است که شاهد شباهت های زیادی در طراحی و اندازه میان این دو گوشی میان رده غول کره ای باشیم ولی بعضی از مشخصات و بخش های گوشی گلکسی A50s با پیشرفت ها و بهبودهایی همراه شده و همین موضوع بر جذابیت آن برای بازار افزوده است.

دوربین سلفی و اصلی بهتر شده است؛ پردازنده سریع تری روی آن سوار است و شاهد رنگ بندی های متنوع تری هستیم. با ما همراه باشید تا یک آنالیز کوتاه روی گوشی محبوب گلکسی A50s داشته باشیم:

طراحی

ابعاد و جنس بدنه A50s و A50 یکی است. تمام بدنه از جنس پلاستیک است و صفحه نمایش شیشه ای تنها جایی است که کیفیت بهتری دارد. بنابراین، خوش دستی دستگاه های ساخته شده از فلز و شیشه را ندارد. محکم و مقاوم است و تست ها نشان می دهند دوام بسیار بالایی دارد.

پوشش پلاستیکی یک حسن دارد و آن وزن پایین 170 گرمی است. همین طور، یکی از باریک ترین گوشی های میان رده بازار با 7.7 میلی متر ضخامت است. این باریکی باعث زیبایی بیشتر گوشی هم شده است.

در پنل جلویی یک صفحه نمایش لب به لب با یک ناچ قطره ای یا U شکل می بینیم. در لبه پایینی حاشیه بیشتری دیده می گردد که در غالب گوشی ها هست ولی روی زیبایی طراحی یا کیفیت دستگاه و پنل نمایشگر سراسری تاثیری نمی گذارد.

قاب پشتی از یک پوشش رنگین کمانی جدید بهره می برد. همین ویژگی را هم در گلکسی A50 داشتیم ولی این بار سامسونگ سعی نموده با حالت های ژئومتریک نور را بهتر منعکس کند.

ماژول دوربین به صورت عمودی و کوچک در سمت چپ بالای نوار پشتی است و دقیقا زیر آن ها شاهد فلاشر کوچکی هستیم. ترکیب درگاه ها و میکروفون و بلندگوها دقیقا همانند A50 است و دیگر نیازی نیست دوباره تکرارشان کنیم.

حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است ولی یک حسگر اپتیکال استفاده شده که تا حدودی کند است.

نمایشگر

اندازه نمایشگر هم در گلکسی A50s تغییری ننموده است و همان نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED با دقت تصویر 2340 در 1080 پیکسل را شاهد هستیم.

گفتیم که یک ناچ U شکل در این صفحه نمایش است. از دیگر ویژگی های این نمایشگر باید به طرح بندی RGBG شبیه الماس اشاره نمود که اجازه نمی دهند از تمام پیکسل های موجود در صفحه نمایش استفاده گردد و البته کاربران عادی چندان متوجه این موضوع نمی شوند.

نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا 85.1 درصد است که نشان می دهد یک گوشی با حاشیه های بسیار کم است. تراکم 403 پیکسلی داریم و نسبت تصویر هم 19.5:9 است. روی این نمایشگر شیشه گوریلا گلاس 3 کشیده است تا استحکام کافی داشته باشد.

یکی از دلایل محبوبیت گوشی گلکسی A50، نمایشگر فوق العاده آن بود. حالا هم در گلکسی A50s همین نمایشگر را با بهترین ترکیب رنگ، عمق رنگ، کنتراست و روشنایی داریم.

در زیر نور خورشید، در سایه روز، در تاریکی و نور کم و حالت های مختلف شما شاهد یک تصویر بسیار غنی شده از رنگ ها و پیکسل ها هستید. یکی از بهترین پنل های نمایشگر در میان میان رده های بازار است و افرادی که برایشان نمایشگر اهمیت زیادی دارد؛ باید روی خرید گلکسی A50s حساب ویژه باز نمایند.

سخت افزار

پردازنده به روزتر و پیشرفته تر اگزینوس 9611 روی گوشی A50s نصب شده است که عملکرد بهتری نسبت به پردازنده اگزینوس 9610 گوشی A50 دارد.

در مشخصات رم و حافظه ذخیره سازی همان ترکیب A50 را داریم: 4 گیگابایت رم با 64 و 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه. قابلیت استفاده از یک میکرو اس دی وجود دارد تا مشکل و محدودیتی در فضای ذخیره سازی اطلاعات نباشد. تراشه گرافیکی این گوشی هم Mali-G72 MP3 است.

عملکرد گوشی A50s بهتر از A50 است ولی در رقابت با گوشی های دارای پردازنده انسپدراگون 710 و 730 کمی عقب می نشیند. در میان رده ها نمی توان گفت بهترین عملکرد را دارد ولی سرعت و قدرت آن به اندازه ای هست که کارهای روزانه کاربران را انجام دهد.

بازی هایی مانند PUBG Mobile با سرعت و کیفیت خوبی اجرا می شوند ولی نمی توان روی اجرای بازی ها با سرعت 60 هرتزی و فریم بازسازی تصویری 60 هرتزی حساب باز کرد.

دوربین

یکی از تغییرات اساسی میان A50s و A50 در دوربین ها است. برای دوربین سلفی لنز 32 مگاپیکسلی و 25 میلی متری با دهانه f/2.0 استفاده شده است که نسبت به دوربین سلفی A50 به روزتر است.

در ماژول دوربین سه گانه پشتی این گوشی هم یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی متری واید و دهانه گگرددگی دیافراگم f/2.0 می بینیم. دوربین های دیگر به ترتیب یک لنز اواتراواید 8 مگاپیکسلی و 13 میلی متری و یک دوربین عمق سنج 5 مگاپیکسلی است.

این ترکیب دوربین اصلی و سلفی می تواند برای هر کاربری هیجان انگیز باشد و هواداران سلفی و عکس و فیلم را راضی نگه دارد. حتی قابلیت فیلم برداری 4K با دوربین اصلی را دارد. در حالت اولتراواید یا سلفی فیلم های فول اچ دی 1080p می گیرد.

در کل عملکرد این دوربین در نور زیاد روز بسیار خوب و در نور کم متوسط است. حالت های مختلف عکاسی در این گوشی یاری می نمایند بهترین عکس ها را در هر شرایط بگیرید و برای یک گوشی میان رده هم انتظاری بالاتر از این نداریم!

حرف آخر

با خرید گوشی گلکسی A50s صاحب چه چیزی می شویم؟ یک نمایشگر سوپر آمولد با بهترین کیفیت ممکن، دوربین اصلی کیفیت بالا، باتری 4 هزار میلی آمپرساعتی، بلندگوی با کیفیت صدای خوب و جک هدفون 3.5 میلی متری، وزن پایین 170 گرم و نازکی 7.7 میلی متر و حافظه مناسب!

بی شک یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار در سال 2020 است و از خرید و در دست دریافت آن لذت خواهید برد. اگر نسخه دارای رم 6 گیگابایت را تهیه کنید؛ سرعت اجرای نرم افزارها و بازی ها افزایش پیدا می نماید.

قیمت این گوشی در بازار ایران حدودا 6 میلیون تومان است. با همین قیمت می توانید شیائومی Redmi Note 9S یا آنر 9X را بخرید. البته، گوشی گلکسی A30s نیز همین حدود قیمتی را دارد ولی قطعا A50s از آن بهتر است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1179

به "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A50s: محبوب هواداران دوربین و سلفی و صفحه نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A50s: محبوب هواداران دوربین و سلفی و صفحه نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید