برترین اپلیکیشن های سبک اندروید و اندروید گو برای گوشی های رده پایین

به گزارش مینی ست، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: گوگل سال گذشته یک نسخه سبک از سیستم عامل اندروید اوریو به نام اندروید گو (Android Go) برای گوشی های ضعیف و رده پایین عرضه کرد.

برترین اپلیکیشن های سبک اندروید و اندروید گو برای گوشی های رده پایین

از آن موقع تا کنون شاهد انتشار ده ها اپلیکیشن سبک اندرویدی برای نصب روی اندروید گو و همین طور اندروید معمولی بودیم. این اپلیکیشن ها برترین گزینه برای جایگزین شدن با اپلیکیشن های محبوب ولی سنگین روی گوشی های مقرون به صرفه قیمت هستند.

لیست کردن تمام اپلیکیشن های سبک اصطلاحا Lite یا Android Go کاری بی فایده است ولی می توان برترین و مهم ترین اپ هایی که تا به امروز در دسترس هستند را معرفی کرد.

در زیر، بعضی از این برنامه ها را معرفی می کنیم ولی از قلم نیاندازید که شاید چند تایی از این نرم افزارها در ایران و بعضی کشورهای دیگر در دسترس نباشند:

Facebook Lite

این اپلیکیشن تنها با حجمی 1.5 مگابیت از انیمیشن ها و جلوه های بصری کافی برای یک رابط کاربری ساده استفاده می نماید. شما بان این برنامه هرکاری از جمله آپلود عکس و دنبال کردن اخبار و اطلاعات کسب وکاری را می توانید انجام دهید؛ دقیقا مانند برنامه اصلی فیسبوک روی گوشی های رده بالا ولی با این تفاوت که Facebook Lite منابع سخت افزاری زیادی برای اجرا احتیاج ندارد. حتی روی این برنامه می توانید به پیغام های خود دسترسی داشته باشید.

Messenger Lite

اپ Facebook Lite چند محدودیت دارد. به عنوان مثال، نمی توانید با آن تماس بگیرید اما اپلیکیشن سبک دیگری به نام Messenger Lite این کمبود را جبران می نماید. این اپ هر دو نوع تماس صوتی و ویدیویی را با استفاده از لیست فیسبوک پشتیبانی می نماید. از یک رابط کاربری UI ساده و حجمی 8 مگابایتی برخوردار است و مطابق انتظار از بازی یا گیف های سنگین پشتیبانی نمی نماید.

Instagram Lite

اینستاگرام لایت پس از موفقیت فیسبوک لایت و دیگر برنامه های سبک برای گوشی های رده پایین، عرضه شد. این اپلیکیشن تقریبا به شما اجازه می دهد هر کاری با عکس ها از جمله آپلود عکس، مرور استوری ها و تایم لاین، جست وجو در اینستاگرام و نظایر این ها را انجام دهید ولی از ویدیو پشتیبانی نمی نماید. به علاوه، نمی توانید از قابلیت دایرکت اینستاگرام بهره ببرید.

Skype Lite

اسکایپ لایت بیشتر برای بازار هند عرضه شده است. یک نسخه نسبتا ساده از برنامه اسکایپ اصلی است که به کاربران اجازه صرفه جویی در مصرف داده ها می دهد و قابلیت هایی مانند ردیابی داده ها، استفاده از بات ها مخصوص کشور هند و مدیریت SMS با استفاده از یادگیری ماشینی و الگوریتم های دسته بندی پیغام ها دارد. اگر اسکایپ اصلی برای گوشی شما بیش از حد سنگین است؛ بهتر است از اسکایپ لایت بهره ببرید.

Google Go

گوگل گو در ابتدا با نام سرچ لایت شناخته می شد. گوگل این اپلیکیشن را برای جست وجوی سریع در اینترنت عرضه نموده است و بیشتر برای کشورهای دارای سرعت اینترنت پایین توصیه می گردد. حجم این اپ تنها 5 مگابایت است و یک تجربه بهینه سازی شده و تازه از جست وجو در گوگل به دست می دهد. گوگل گو سعی می نماید با استفاده از جست وجوهای قبلی کاربر، محتوا و مطالب تازه را نمایش دهد. گوگل گو از جست وحوی صوتی پشتیبانی می نماید.

Google Maps Go

پیشنهاد می کنیم گوگل مپس را پاک کنید و این برنامه بسیار سبک ولی پیشرفته را نصب کنید. به وسیله مرورگر وب خود می توانید به گوگل مپس گو دسترسی پیدا نموده و اطلاعات ترافیکی، لیست کسب وکارها و برنامه زمان بندی حرکت وسایل حمل و نقل عمومی را مشاهده کنید. دو نقص یا کمبود بزرگ این اپلیکیشن، عدم دانلود نقشه و مسیریابی روی نقشه است.

Google Assistant Go

این نسخه از دستیار صوتی گوگل فقط 4.6 مگابایت وزن دارد. اما اصلا دست کم نگیریدش چون می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. این اپلیکیشن به شما امکان برقراری تماس تلفنی، ارسال پیغام متنی، پیش بینی شرایط آب وهوا و دریافت گزارش های روزانه جوی، برنامه های حرکت قطارها و هواپیماها و دستورات معمول صوتی را بدهد. طبیعی است که چند ویژگی گوگل اسیستنت اصلی مانند یادآوری ها و قابلیت های خانه هوشمند را از دست داده باشد.

Gmail Go

گوگل در چند ماه گذشته با قدرت دنبال تکمیل لیست برنامه های خود روی اندروید گو بوده و جیمیل گو یکی از آخرین اپلیکیشن های این شرکت است که در فوریه عرضه شد. این اپ حجمی زیر 10 مگابایت دارد و در مقایسه با اپلیکیشن اصلی که بیشتر از 20 مگابایت فضا اشغال می نماید؛ بسیار سبک تر نشان می دهد. بسیاری از کارهای اصلی در اپلیکیشن جیمیل را می توانید اینجا انجام دهید. مانند استفاده از چند حساب کاربری، پاسخ دهی هوشمند، دسته بندی هوشمند ایمیل ها و البته چند محدودیت مانند عدم نمایش تصاویر به صورت پیش فرض یا ذخیره تصاویر روی گوشی دارد.

YouTube Go

در حال حاضر، یوتیوب گو یکی از مهم ترین اپلیکیشن های روی اندروید گو است. این اپلیکیشن بعضی از قابلیت ها و ویژگی های معمول را تغییر داده تا بتواند اطلاعات شما را حفظ نموده و به خوبی اجرا گردد. با یوتیوب گو می توانید سریال استریم یا دانلود کنید؛ مقدار ویدیو یا کیفیت آن را انتخاب کنید و حتی فیلم های دانلود شده را با دیگران روی یک شبکه محلی به اشتراک بگذارید بدون اینکه مصرف دیتایی روی اینترنت داشته باشید.

Twitter Lite

یکی دیگر از برنامه های پیشرفته مبتنی بر وب است. این اپلیکیشن هم به وسیله مرورگر وب در دسترس شما قرار می گیرد و تعجب ندارد که فقط 730 کیلوبایت حجم دارد. دارای یک مود صرفه جویی دیتای اینترنت است و می توانید مانع لود شدن تمام تصاویر در صفحه اصلی شوید. این اپلیکیشن هوشمند به نظر می رسد و قابلیت هایی به شما می دهد که شاید یک گام جلوتر از اپلیکیشن اصلی روی اسمارت فون ها باشد.

Uber Lite

یکی از تازهترین اپلیکیشن های سبک عرضه شده برای اندروید گو است. این اپ هم ابتدا برای بازار هند عرضه شد ولی اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است. اوبر مدعی است این اپلیکیشن با کندترین اینترنت جهان، مثلا شبکه موبایل 2G هم کار می نماید. نقشه ها را به طور پیش فرض نشان نمی دهد و به جبران آن یک نوار شرایط سفر به شما نشان خواهد داد. این اپ می تواند مهم ترین مکان هایی که تردد دارید را نگه دارد و شما می توانید خیلی سریع خودروهای درخواستی را سفارش دهید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2285

به "برترین اپلیکیشن های سبک اندروید و اندروید گو برای گوشی های رده پایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین اپلیکیشن های سبک اندروید و اندروید گو برای گوشی های رده پایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید