تابستان پررونق گردشگری قزوین با برگزاری جشنواره های گوناگون

به گزارش مینی ست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف گفت: مجموعه جشنواره های گوناگون برگزارشده باعث شد تا تابستان پررونق گردشگری در این استان رقم بخورد.

تابستان پررونق گردشگری قزوین با برگزاری جشنواره های گوناگون

محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، امروز چهارشنبه 14 شهریور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: امسال از ابتدای فصل تابستان پیروز به برگزاری جشنواره های گوناگون در شهر قزوین و سایر شهرهای استان شدیم که برگزاری این جشنواره ها باعث توزیع مناسب سفر در سطح استان و رونق گردشگری تابستانی در استان قزوین شد.

او اضافه نمود: به طور میانگین هر هفته یک جشنواره را در سطح استان قزوین برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب گردشگران و هم استانی ها روبه رو شد.

حضرتی ها گفت: جشنواره اسب های سواره فلات ایران در آبیک، جشنواره بادبادک ها، جشنواره گیلاس، جشنواره گندم و... از مهم ترین رویدادهای این اداره کل است که در تیرماه برگزار گشت.

او گفت: در مردادماه نیز پیروز به برگزاری جشنواره قصه گویی، نقاشی و تصویرگری بر اساس داستان های شاهنامه برای بچه ها و نوجوانان شدیم، ضمن این که همایش فرهنگ پهلوانی را در قزوین و نیز جشنواره فندق و جشنواره زغال اخته را در منطقه الموت غربی برگزار کردیم.

حضرتی ها اضافه نمود: در شهریور ماه نیز جشنواره ملی طنز فارسی، شب های مینو دری، رویداد هفته فرهنگی قزوین و جشنواره غذاهای سنتی قزوین را نیز تا کنون برگزار کرده ایم و همچنین میزبان نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای با حضور 16 استان کشور بودیم که فروش بسیار بالایی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: کنسرت پژوهشی آب، سمپوزیم سردیس های مفاخر و مشاهیر استان قزوین، جشنواره انگور در تاکستان، جشنواره پسته در بوئین زهرا به همراه بازی چوگان و نیز جشنواره نقاشی های دیواری از جمله رویدادهای دیگری است که در شهریور برگزار گشته و یا در هفته های آینده برگزار خواهد شد.

حضرتی ها همچنین به تقارن ماه محرم با هفته های پایانی تابستان اشاره کرد و اضافه نمود: تقارن ماه محرم با هفته های پایانی تابستان یک فرصت مناسب برای رونق گردشگری تابستانی در این استان است چرا که استان قزوین یکی از استان هایی است که تعزیه خوانی در این استان رونق و جایگاه بالایی دارد و برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم تعزیه خوانی با رویکرد میراثی در این استان اجرا شده است.

او خاطر نشان کرد: مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های اجرا شده و رویدادهای برگزار گشته باعث شد تا امسال شاهد رونق گردشگری تابستانی در استان قزوین باشیم به گونه ای که ظرفیت واحدهای اقامتی استان تا 95 درصد تکمیل شد و اقامتگاه های بوم گردی، مراکز اسکان مسافران و نیز مدارس در تابستان امسال ظرفیت شان تکمیل شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 315

به "تابستان پررونق گردشگری قزوین با برگزاری جشنواره های گوناگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستان پررونق گردشگری قزوین با برگزاری جشنواره های گوناگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید