تدابیر نظارتی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در فضای مجازی

به گزارش مینی ست، فعالیت های عرصه مد و لباس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از این پس با نظارت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور رقم می خورد.

تدابیر نظارتی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در فضای مجازی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به تازگی بیانیه ای از سوی واحد روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مبنی بر لزوم مهر تأیید این کارگروه بر عملکرد فعالان عرصه مد و لباس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر و بر اساس آن کوشش شد دیگر بار بر نقش و صندلی نظارتی این کارگروه در ارتباط با فعالیت های جاری فعالان صحه گذاشته شد؛ موضوعی که تا پیش از این در ارتباط با ارائه هرگونه مجوز فعالیت به شکل حقیقی نیز خبرساز شده بود.

بیانیه سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، موضوعات زیر را هدف قرار داده است:

با توجه به افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری مد و لباس در فضای مجازی، افزایش برگزاری رویداد های فرهنگی و هنری توسط دستگاه ها و مؤسسات در فضای مجازی را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم.

- اصول و ضوابط محتوایی فراوری و عرضه محصولات و آثار فرهنگی و هنری حوزه مد و لباس تابع همان مقررات جاری طراحی و فراوری محصولات فرهنگی و هنری است و صرف فراهم بودن بستر عرضه در فضای مجازی نمی تواند ناقض آن مقررات باشد.

-برگزاری پویش ها، نمایشگاه ها، جشنواره ها و سایر رویداد های فرهنگی، هنری، رسانه ای، عرضه و فروش محصولات در فضای مجازی هم بدون هماهنگی این کارگروه در سراسر کشور غیرمجاز است.

-دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر عرضه آثار فرهنگی و هنری به وسیله رسانه های برخط نیز همچون شرایط برگزاری جشنواره و نمایشگاه و دوره های آموزشی حوزه مد و لباس است و این امر نیازمند اخذ شناسه شیما از کمیسیون ماده 4 کارگروه ساماندهی مد و لباس است.

-با ابلاغ دستورالعمل مذکور، هرگونه نمایش، عرضه و فروش محصولات حوزه مد و لباس در بستر های دیجیتال باید با هماهنگی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس باشد.

پیش ازاین نهاد هایی همچون پلیس فتا و واحد های رسیدگی به جرایم سایبری در قوه قضائیه بر این امر نظارت داشتند و حال قرار شده است که در بدو امر نظارت، نهادی دولتی در ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت مجازی هنرمندان و صنعتگران عرصه مد و لباس کشور را از فیلتر خود عبور دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1032

به "تدابیر نظارتی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر نظارتی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید