ترفندهایی برای بستن کوله پشتی سبک و کاربردی

به گزارش مینی ست، خبرنگاران باز هم قصد سفر کرده اما نه این بار برای مقصدی لوکس بلکه برای طبیعت گردی، کوهپیمایی چند روزه و یا سفر با تور! بنابراین چمدون به کارمون نمیاد و باید کوله ای مطمئن و در عین حال نه چندان سنگین ببندیم. همونطور که در مقالات قبلی، بستن چمدون رو آموزش دادیم، در مطلب راه هایی برای بستن کوله پشتی سبک از ترفندهایی برای بستن کوله پشتی سبک میگیم. کوله پشتی که دوست شماست و تنها داراییتون در سفر چند روزه پیش رو. همه می دونیم که بستن کوله پشتی از باز کردن اون مجذوب کننده تره، اون قدری که میگن، لذتی که در بستن کوله هستن در باز کردن اون نیست! اما این بار قراره خبرنگاران روش هایی رو آموزش بده تا هم وسیله های کافی و سبکی رو با خودتو ببرین و هم چینش کوله به سبکی باشه که موقع باز کردنش با حجم وحشتناکی از وسایل بهم ریخته روبرو نشین. بنابراین در ادامه دانستنی هایی درباره بستن کوله پشتی سبک با ما همراه باشین.

ترفندهایی برای بستن کوله پشتی سبک و کاربردی

مقصد کجاست و سفر چند روزه؟

این سوالی مهم هستش که جوابش می تونه نوع کوله پشتی و ضروری بودن و یا نبودن خیلی از لوازم رو مشخص کنه. مثلا اگر مقصد کوهستان و یا جنگل باشه و برای چند روز برنامه شب مانی در طبیعت، اون وقت حتما به کیسه خواب و چادر نیاز پیدا می کنین و البته کلی لوازم ضروری دیگه که حجم کوله انتخابیتون رو به 50 تا 80 لیتر می رسونه. اگر هم راهی سفری یه روزی هستین، کوله ای 30 تا 40 لیتری برای وسایلتون در بین ترفندهایی برای بستن کوله پشتی سبک کافیه. نکته بعدی هم اینه که نوع سفرتون رو مشخص کنین. اگر سفرتون به سمت مقاصد شهری هست و شب رو در هتل می مونین، همون وسایلی که معمولا تو چمدون میزارین رو در صورتی که کوله کشی براتون راحت تره، با رعایت کردن ترتیبی که در ادامه میگیم تو کوله پشتی قرار بدین. اما اگر مقصدتون طبیعت هست اون وقته که به لوازم ضروری برای طبیعت گردی که در اینجا می تونین بیشتر دربارش بخونین، نیاز پیدا می کنین. در نهایت و بعد از انتخاب کردن وسایل و پوشاک مد نظرتون هم وقشته که اون ها رو تا و بسته بندی کنین بنابراین تمام زیپ های کوله رو باز کنین تا آماده مرحله بعدی باشین.

قرار دادن وسایل در کوله پشتی

هر نکته ای که در این قسمت گفته میشه، در نهایت باعث میشه تا از کمترین فضا بیشترین استفاده رو ببرین درحالی که به تمام وسایل هم دسترسی راحتی دارین، بنابراین مهم هستن! بهتره تا قبل از هر چیزی اول وسایل و پوشاکی که در طول روز بهشون نیاز ندارین رو انتخاب و اون ها رو در قسمت های زیرین کوله جا بدین. وسایلی مثل کفش کوه، چادر، زیر انداز، کیسه خواب البته بیشتر کوله ها یه زیپ دسترسی راحت تو این قسمت هم دارن و یا حتی در قسمت بیرون محلی برای اتصال کیسه خواب. خب، حالا که از وسایل بزرگ و جاگیر خلاص شدین، نوبت میرسه به لباس ها. بهتره اون ها رو هم لوله کنین و یا حتی تو کیسه های فشرده سازی قرار بدین تا جای کمتری بگیرن. حتی می تونین لباس خوابتون رو هم تو کیسه خواب بگذارین. درنهایت هم میتونین از بعضی لباس ها به عنوان محافظ استفاده کنین و اون ها رو در فضای بی استفاده گوشه و کنار کوله در بین راه هایی برای بستن کوله پشتی سبک جای بدین.

هر وسیله سر جای خودش!

برای همین قسمت هست که میگیم موقع خرید کوله، باید دقت کرد به خاطر جیب ها، زیب ها و فضاهای خاصی که برای انواع وسایل دارن و در واقع دسترسی رو راحت تر میکنن. البته شما خودتون هم با رعایت مواردی که در ادامه گفته میشه و چینش صحیح، می تونین پیدا کردن وسایل در شرایط اضطراری رو راحت کنین.

1) بادگیر یا پانچو رو تو قسمت بالایی کوله قرار بدین تا وقتی بارون و برف شروع شد، بتونین با صرف کمترین وقت و انرژی خیلی راحت بشه دسترسی پیدا کنین.

2) چادر و زیرانداز رو هم می تونین به زیر کوله وصل کنین و کیسه خواب رو بالای کوله.

3) بطری آب باید همیشه دم دست باشه و می تونین اون رو در قسمت های مخصوص به خودش در سمت چپ و یا راست کوله قرار بدین.

4) وسایلی مثل جی پی اس ، نقشه ، قطب نما، عینک آفتابی رو هم می تونین در محلی خشک و روی کوله با دسترسی راحت و یا کیف کمری قرار بدین.

5) اگر هم طبیعت گردی می کنین، می تونین وسایلی مثل باتوم کوهنوردی، طناب سنگ نوردی رو که جز تجهیزات ضروری محسوب میشن، به گیره ها و بندهای کشی که بیرون کوله قرار دارن، وصل کنین.

طرز صحیح انداختن کوله

و اما می رسیم به مرحله آخر، یعنی انداختن کوله پشتی که خب کمی هم سنگین شده. این مرحله واقعا مهمه چون هم می تونه باعث راحت طی کردن مسیر بشه و هم افتادن شما و یا درنهایت آسیب دیدن کتف و کمرتون. این مساله اونقدر مهمه که اگر حتی کوله ای استاندارد و گرون قیمت هم داشته باشین اما درست نندازینش، درنهایت جز خستگی و آسیب چیزی براتون نداره! بنابراین مراحلی که در ادامه گفتتم رو قدم به قدم با ما انجام بدین. اما قبل از هرچیز باید تمام بندهای کوله رو شل کنین تا آزادنه بتونین اون رو روی بدن حرکت بدین.

1) کوله رو ابتدا روی سنگ، لبه صندلی، میز و یا حتی زانو خودتون قرار بدین، بعد به آهستگی از یک سمت رو دوشتون بندازین. حواستون باشه که کوله سنگین هست و هر حرکت اشتباه می تونه باعث آسیب دیدگی و یا کشیدگی ماهیچه هاتون بشه.

2) تسمه کمری رو درست روی استخوان لگن خودتون بسته و محکم کنین.

3) بندهای شونه رو از دو طرف و به صورت همزمان با دو دست گرفته و تنگ کنین تا جایی که کوله درست روی شونه هاتون قرار بگیر ه.

4) کوله هایی با حجم بالا معمولا یه بند تنظیم ارتفاع هم دارن. اون رو طوری تنگ کنین که کوله به صورت مستقیم روی بدنتون قرار بگیره و با گردن و ستون فقرات شما زاویه ای مناسب داشته باشه.

5) آخرین مرحله هم بستن بند سینه کوله هست که نه باید خیلی شل و نه خیلی سفت باشه.

یه تست هم وجود داره برای امتحان اینکه ببینین کوله تون رو درست انداختی یا نه؟ به این شکل هست که شما باید بتونین یکی از زانوهای خودتون رو نود درجه خم کنید و در این حالت هم باید کوله در راستای بالای لگن و مماس با اون قرار بگیره که از دانستنی هایی درباره بستن کوله پشتی سبک هست.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2148

به "ترفندهایی برای بستن کوله پشتی سبک و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای بستن کوله پشتی سبک و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید