تعداد مبتلایان به کرونا در اوکراین 41 نفر شد؛ نخستین قربانی کرونا در صربستان

به گزارش مینی ست، در اوکراین تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا به 41 نفر رسید، 3 نفر هم قربانی شدند و در صربستان نیز 135 مورد عفونت ثبت شده و یک بیمار درگذشت و در هر دو کشور محدودیت های شدید تجمع اعمال شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در اوکراین 41 نفر شد؛ نخستین قربانی کرونا در صربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، وزارت بهداشت اوکراین عصر دیروز (آدینه) دو مورد جدید دیگر از عفونت با COVID-19 را تأیید کرد. بنابراین ، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در اوکراین به 41 مورد رسیده است و سه بیمار هم درگذشتند.

براساس این اطلاعات، موارد جدید آلودگی در مناطق کی یف و ترنوپول شناسایی شده است.

دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین روز شنبه 21 مارس علام کرد که مقامات این کشور قصد دارند شرایط اضطراری را در سه منطقه دیگر اعلام نمایند. در حال حاضر چنین رژیمی در کی یف و منطقه چرنوسکی اجرا می گردد که این منطقه دومین مرکز گسترش ویروس کرونا در اوکراین بوده و 25 مورد عفونت COVID-19 به ثبت رسیده است.

به گفته وی، محدودیت های جدید هنوز برنامه ریزی نشده، ولی در حال آنالیز است.

از تاریخ 18 مارس (28 اسفند ماه)، اوکراین فعالیت کلیه رستوران ها، مراکز خرید، کافه ها و سینما ها را ممنوع اعلام نموده است. کلیه ارتباطات حمل و نقل عمومی در کشور نیز متوقف شده است. شهروندان مجاز به تجمع در گروه های بیش از 50 نفر نیستند. جلسات کامل مجلس اعلای اوکراین هم در دوره اجرای قرنطینه در کشور تشکیل نمی گردد .

پیش از این، 26 مورد عفونت ویروس کرونا در اوکراین گزارش شده بود که و سه نفر از مبتلایان فوت نموده و یک مورد نیز درمان شده بودند.

مرگ نخستین بیمار مبتلا به کرونا در صربستان و بسته شدن مرزهای این کشور

در جمهروی صربستان ، نخستین فرد بر اثر بیماری عفونت ناشی از ویروس کرونا درگذشت.

آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان روز آدینه با اعلام این مطلب، گفت: متأسفانه، در جمهوری صربستان، ما نخستین فرد بیمار به دلیل ویروس کرونا را از دست دادیم. وی مردی 59 ساله از شهر کیکیندا بود.

برنابیچ یادآور شد که در حال حاضر 135 مورد از عفونت کروناویروس در صربستان ثبت شده است.

نخست وزیر همچنین گفت که در این کشور از ساعت 20:00 (به وقت محلی) روز آدینه 20 مارس (اول فروردین) تمامی کافه ها و رستوران ها بسته شده و حمل و نقل شهری نیز متوقف می گردد.

الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان هم روز گذشته از اعلام قرنطینه در این کشور و بسته شدن تمامی مرزها به دلیل تهدید به گسترش ویروس کرونا اطلاع داد.

پیش از این هم مقامات این کشور به منظور مقابله با شیوع این بیماری همه گیر، حمل و نقل هوایی با سایر کشورهای دنیا را به طور کامل متوقف کردند.

هواپیماها فقط پس از دریافت مجوز ویژه از دولت صربستان می توانند وارد فرودگاه های این کشور شوند. اینکه چه مدت این محدودیت ها اجرا خواهند شد، معین نشده است.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت دنیای، تا به امروز بیش از 210 هزار نفر در دنیا آلوده به ویروس کرونا شده اند و بیش از 9 هزار نفر فوت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 856

به "تعداد مبتلایان به کرونا در اوکراین 41 نفر شد؛ نخستین قربانی کرونا در صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به کرونا در اوکراین 41 نفر شد؛ نخستین قربانی کرونا در صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید