کرونا در اروپا، از تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایتالیا تا بی میلی شهروندان آلمانی به سفر

به گزارش مینی ست، در حالی که کشورهای اروپایی در آستانه تعطیلات تابستان محدودیت های کرونایی را به تدریج کاهش می دهند، اما نتیجه یک آنالیز از بی میلی شهروندان آلمانی به رفتن به سفر در دوران کرونا خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایتالیا تا بی میلی شهروندان آلمانی به سفر

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و بر عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن افزوده می گردد.

تاثیرات مخرب کرونا بر اقتصاد ایتالیا

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اقتصاد ایتالیا به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و حتی با شدت بیشتری از آنچه تصور می شد در جهت رکود قرار گرفته است.

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که اقتصاد آسیب دیده ایتالیا از کرونا در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی با شدت بیشتری از آنچه تا به حال تصور می شد دچار رکود شده است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار ایتالیا فراوری ناخالص ملی در این کشور از ژانویه تا ماه مارس نسبت به 3 ماهه دور قبل حدود 5.3 درصد کاهش داشته که از سال 1995 بی سابقه بوده است.

اقتصاد آلمان در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی حدود 2.2 درصد کاهش داشته است.

ویروس شناس آلمانی: باید برای زندگی بدون واکسن با کرونا آماده شویم

هندریک اشتریک، از ویروس شناسان اهل بن آلمان درباره احتمال فراوری واکسنی برای مقابله با کرونا ابراز تردید نموده و در این باره گفته است که علیه واکسن ایدز هم قبلا حدود 500 واکسن طراحی شده و تعداد کمی از آن ها برای اثر بخشی تست شده، اما هیچ یک از آنها به مرحله فراوری انبوه نرسیده و کارآیی نداشته است.

وی در این باره گفته است که ما باید روی شرایطی که هیچ واکسنی برای کرونا یافت نگردد آماده باشیم. وی پیش بینی ها درباره فراوری این واکسن در یک مقطع زمانی را جدی و دقیق ندانست.

این ویروس شناس آلمانی در عین حال بر این عقیده است که این ویروس قابل کنترل است. وی درباره احتمال بروز موج دوم این بحران گفت: ممکن است در پاییز این بیماری کمی تشدید گردد اما موج دوم دیگری به معنای واقعی کلمه که ما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد وجود نخواهد داشت.

تدابیر ویژه ضد کرونایی در راه آهن های آلمان

خطوط ریلی و راه آهن های آلمان هم تدابیر ویژه ای را برای رعایت قوانین کرونایی از طرف شهفرایندان در ایستگاه های راه آهن اتخاذ نموده اند.

کاهش محدودیت های کرونایی در ترکیه

دولت ترکیه هم می خواهد از اول ژوئن محدودیت ها برای مقابله با کرونا در این کشور را کاهش دهد. رئیس جمهور ترکیه شب گذشته اعلام نمود که برای شهرهای بزرگی مانند استانبول دوباره آزادی تردد حاکم خواهد شد. کافه ها ، رستوران ها ، استخرها و ورزشگاه های ورزشی و مهد کودک ها هم در این کشور باز می شوند. سواحل و پارک ها و موزه ها هم دوباره امکان بازدید را خواهند داشت. البته بعضی محدودیت ها در این کشور همچنان وجود خواهد داشت.

کاهش بیشتر محدودیت های کرونایی در دستور کار دولت فرانسه

در فرانسه هم کاهش بیشتر محدودیت های کرونایی در دستور کار قرار می گیرد. این کاهش محدودیت ها از سه شنبه هفته آینده اعمال خواهد شد. توریسم در این کشور هم کم کم می تواند شروع به کار کند.

دولت فرانسه همچنین اعلام نمود که شرایط مناطق مرزی این کشور با آلمان کمی بهتر می گردد. این منطقه تا به حال به عنوان منطقه قرمز کرونایی مطرح بود، اما حالا به منطقه سبز تبدیل می گردد. شهر پاریس با حدود دوازده میلیون سکنه هم از منطقه قرمز کرونایی به منطقه نارنجی تغییر می نماید.

سنای برلین هم بعضی اقدامات جدید در کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار داده است.

اولین موارد ابتلا به بیماری التهابی مرموز مرتبط با کرونا در بچه ها آلمانی

در حالی که در جهان گزارش هایی درباره یک نوع بیماری التهابی شدید در بین بچه ها، مرتبط با ویروس کرونا منتشر می گردد و یک کودک مبتلا به این بیماری در فرانسه هم درگذشته است آلمان هم از اولین موارد ابتلا به این بیماری در بین بچه ها خبر داده است.

در یک بیمارستان بچه ها درایالت نیدرزاکسن از اواسط ماه آوریل چهار مورد از این نوع بیماری در بین بچه ها معین شده است. در هه این موارد در بدن این بچه ها آنتی بادی های ضد ویروس کرونا دیده شده که حاکی از آلودگی آن ها به این ویروس است. البته اینکه آیا این ویروس با کرونا در ارتباط است هنوز معین نیست.

کاهش بی سابقه سفرهای بین المللی

سازمان توریسم جهانی UNWTO هم در دوران بحران کرونا انتظار کاهش شدید سفرهای بین المللی که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است را دارد. رئیس این نهاد بین المللی در مصاحبه با یک رسانه آلمانی اعلام نموده است که انتظار دارد هجوم بین المللی مسافران در امسال میلادی حدود 70 درصد کاهش یابد که این بزرگترین رکود توریسم بین المللی در 50 سال اخیر بوده است.

نخست وزیر مجارستان هم درباره طرح کمیسیون اروپایی برای برنامه های مالی اروپا به مبلغ 750 میلیارد یورو ابراز تردید نموده است.

سینماهای برلین هم بعد از تعطیلی چند هفته ای می توانند دوباره از 30 ژوئن شروع به کار نمایند.

یوآخیم گاوک، رئیس جمهور سابق آلمان هم اعلام نموده که وی به بحران کرونا نسبت به نسل جوان با خونسردی بیشتری می نگرد.

وی در این باره گفته است: به اعتقاد ما آلمانی های پیرتر که بحران های دیگری با تهدیدهای بالقوه بسیار بزرگتر را دیده ایم این بحران خیلی هم عمیق و شدید نیست.

تمایل کم شهفرایندان آلمانی به سفر در دوران کرونا

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که بیش از یک سوم انسان ها در آلمان می خواهند در امسال میلادی روی سفرهای تابستانی انصراف دهند.

این نظر سنجی که به سفارش زد دی اف آلمان صورت گرفته است نشان می دهد که حدود 37 درصد شهفرایندان آلمانی در تعطیلات امسال به سفر نمی فرایند. 31 درصد هم گفته اند که تنها در آلمان سفر می نمایند. تنها 13 درصد شهفرایندان آلمانی گفته اند که قصد سفرهای خارجی را دارند. از هر 100 شهفرایند آلمانی هم 18 نفر گفته اند که هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم کاهش بیشتر محدودیت های ضد کرونایی در انگلیس ازاوایل ژوئن را خبر داده است. جانسون روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که از دوشنبه آینده دوستان و خویشاوندان می توانند دوباره همراه با دوستان گرد هم جمع شوند.

برنامه های قبرس برای جذب گردشگر های بیشتر

دولت قبرس هم اعلام نموده که می خواهد هزینه های درمانی گردشگر های مبتلا به کرونا در کشورش را بر عهده گیرد. این کشور همچنین یک بیمارستان 100 تختخوابی مختص گردشگر هایی که به کرونا مبتلا شده اند را مد نظر قرار داده است.

دولت قبرس این اقدام را برای جذب گردشگر بیشتر به این کشور در دستور کار قرار داده است. حدود 15 درصد فراوری ناخالص ملی قبرس در سال گذشته بر پایه گردشگری بوده و دولت تصمیم دارد به سرعت دوباره این صنعت شروع به کار کند.

از 9 ژوئن (20 خرداد ماه) قبرس مرزهای خود را بر روی کشورهای کم خطر از جمله آلمان باز می نماید.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 284986 نفر به کرونا مبتلا شده و 27119 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 269127 نفر به کرونا مبتلا شده و 37837 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 231732 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 33142 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 186238 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 28662 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 182452 نفر به کرونا مبتلا شده و 8570 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 982

به "کرونا در اروپا، از تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایتالیا تا بی میلی شهروندان آلمانی به سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایتالیا تا بی میلی شهروندان آلمانی به سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید