تفریحات زمستانی کاپادوکیا

به گزارش مینی ست، برای بعضی از هواداران تور و سفر، زمستان یکی از برترین فرصت های سفر است. زمانی که هتل ها و اقامتگاه ها مقرون به صرفه تر است، جاده ها، صف تماشا جاذبه ها، رستوران ها و کافه ها خلوت ترند و هواپیماها و قطارها هم بلیط هایی با قیمت مناسب ارائه می نمایند. اگر وسوسه شده اید که بیشتر درباره پیشنهاد یک سفر زمستانی بدانید، اینجا برایتان از تور کاپادوکیا و تفریحات زمستانی این شهر گفته ایم.

تفریحات زمستانی کاپادوکیا

چرا زمستان به کاپادوکیا سفر کنیم؟

ترکیه یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان در بین گردشگران است. تا جایی که نام این کشور معمولا در بین 5 مقصد پرطرفدار قرار می گیرید و سالانه افراد بسیاری برای تماشا شهرها و اماکن تماشای آن، صف می کشند. در این بین تور کاپادوکیا یکی از مهم ترین هاست و مردم از سرتاسر جهان، دوست دارند که حداقل یک بار، به آن سفر نمایند. اما کاپادوکیا چه دارد که زمستان را در آن بگذرانیم؟ در اینجا برایتان از جاذبه ها و رویدادهایی گفته ایم که می تواند زمستان این شهر افسانه ای را برایتان، مجذوب کننده و خواستنی کند.

1- صخره های پوشیده از برف

بارش برف در کاپادوکیا معمولا از حوالی دسامبر آغاز می گردد و در فوریه، به اوج خود می رسد. اما این اوج بارش ها، نهایتا می تواند حدود 10 سانتی متر برف، روی زمین به جا بگذارد. در نتیجه شما می توانید با یک کفش طبیعتگردی و یک کاپشن گرم، در فضاهای گردشگری کاپادوکیا تردد کنید و از زیبایی های این شهر زمستانی لذت ببرید. آمار هواشناسی کاپادوکیا می گوید که بارش برف در این شهر بیشتر از 2 روز طول نکشیده است و دمای هوا تا حدود 13 درجه پایین می آید. در نتیجه تصور تماشا یک شهر صخره ای، که مخملی از برف آن را پوشانده و زحمتی هم در رفت و آمدتان ایجاد نمی کند، بی شک اعجاب انگیز است.

2- بازدید از موزه فضای باز گورمه

یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیا، موزه فضای باز گورمه است. این موزه کمتر از 1.5 کیلومتر با مرکز شهر کاپادوکیا فاصله دارد و با حدود 20 دقیقه پیاده روی می توانید به آن برسید. این موزه شامل کلیساها، غارها، مسیرها و... است و در زمستان ابهت خاصی به خود می گیرد. به خصوص اینکه خبری از حدود 3 میلیون گردشگری که تابستان و بهار به اینجا سفر می نمایند نیست و شما تقریبا به صورت اختصاصی، از موزه بازدید خواهید کرد. حالا فرصت دارید با دقت بیشتری درموزه گردش گنید. غارها را ببینید و بدون آنکه در صف های شلوغ بایستید، وارد کلیساها شوید و درباره تاریخ آنها بخوانید. علاوه بر این اگر اهل عکاسی هستید و می خواهید با فضاهای زیبا و متفاوت، تصاویری خلق کنید، این موزه در تور ترکیه زمستان، عالی است.

3-بازدید از روستای مصطفی پاشا

دوست دارید بدانید پیش از آنکه گردشگران کاپادوکیا را پیدا نمایند و یونسکو آن را به ثبت جهانی برساند، چه سبک و سیاقی بر این سرزمین حکم فرما بوده؟ اگر اهل کنجکاوی و کشف هستید، باید سری به روستای مصطفی پاشا بزنید. این روستا که نام قبلی اش سرزمین آفتاب بوده، مانند کاپادوکیا، هتل و رستوران ندارد. اما می توانید از کلیسای قدیمی آن که یادگار حضور یونانی هاست بازدید کنید و کارگاه فرش بافی قدیمی آن را نیز ببینید. مصطفی پاشا از اوایل دهه 90 میلادی، در طی این دهه ها، تغییر خاصی نکرده است و می تواند گذشته این سرزمین را چون شاهدی پیر، بازگو کند.

4-بالن سواری در کاپادوکیا

اگر فیلم ها و عکس های بالن سواری در کاپادوکیا را دیده اید و دوست دارید در زمستان هم این تجربه را داشته باشید، باید بگوییم که معمولا این احتمال وجود دارد. چرا که هوای بیرون سرد است و هوای گرم داخل بالن، می تواند آن را بالا ببرد. مگر اینکه هوا آنقدر سرد بگردد که مخزن سوخت بالن یخ بزند و نتواند روشن گردد. اما اگر چنین اتفاقی نیوفتد و مانند بسیاری از روزهای زمستان، در صبح و عصر بالن ها کار نمایند، شما یکی از خوشبخت ترین جهانگرد های کاپادوکیا هستید. چرا که هوا بسیار تمیز است و به دلیل برگ نداشتن درختان، می توانید حتی تا 100 کیلومتر آن طرف تر را هم ببینید. علاوه بر این، به دلیل یکنواخت شدن رنگ زمین، حیات وحش کاپادوکیا را هم خواهید دید و تجربه ای بی نظیر خواهید داشت.

عکاسی از فراز بالن های کاپادوکیا، در زمستان، بسیار رویایی است و صحنه هایی را ثبت می کنید که بسیاری از گردشگران از تماشا آن بی نصیب مانده اند. این را هم اضافه کنیم که برخی بالن ها در هوای برفی هم ممکن است بلند شوند. در نتیجه اگر برنامه سفر شما مقارن با بارندگی شد، باز هم ممکن است شانس بالن سواری داشته باشید. جالب است بدانید که کشورهای اروپایی تنها 60 روز در سال برای بالن سواری دارند. حال آنکه آسمان کاپادوکیا برای بیش از 250 روز در سال، با بالن های رنگارنگ، زیبا می شوند. بالن ها از مهم ترین جاذبه های کاپادوکیا هستند و ما امیدواریم آنها را از دست ندهید.

5-اقامت در هتل های سنگی

در فصل های پرتردد، قیمت هتل های خوب و مجذوب کننده کاپادوکیا، بسیار بالا می رود. هتل هایی که درون غارهای دست کن ساخته شده اند، تخت ها و وان های سنگی دارند و پنجره هایشان به سمت مناظری افسانه باز می گردد. اما اگر فصل زمستان را برای سفر به کاپادوکیا انتخاب کنید، می توانید فرصتی عالی برای اقامت در هتل هایی مثلAzure Cave Suitesداشته باشید. غذاها، تمیزی، دکوراسیون و حس و حالی که در این هتل تجربه خواهید کرد، برایتان ماندگار خواهد بود و قطعا باز هم دوست دارید در آینده سراغش بیایید. پرسنل این هتل بسیار حرفه ای هستند؛ صبحانه های هتل متنوع و با توجه به فرهنگ های گوناگون طراحی و ارائه شده اند. وسایل گرمایش هتل عالی است و در نهایت اتاق ها در نهایت زیبایی و آرامش دیزاین شده اند. با این تفاسیر، اگر در زمستان به کاپادوکیا بروید، چیزی را که از دست نخواهید داد هیچ، چیزهای بسیاری هم به دست می آورید.

اگر تا به حال در زمستان سفر نکرده اید، تور کاپادوکیا یک فرصت و پیشنهاد عالی برای شماست. جایی که می توانید از زیبایی زمستان در کنار طبیعت و جاذبه های فرهنگی لذت ببرید و تفریحاتی که دوست دارید را با قیمتی بسیار کمتر تجربه کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2124

به "تفریحات زمستانی کاپادوکیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات زمستانی کاپادوکیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید