جریمه خودروهای آتش نشانی در صورت عبور از چراغ قرمز ، مزاحمت های تلفنی بی مزه و خطرناک با 125

به گزارش مینی ست، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه زمان رسیدن ماشین آتش نشانی به محل حادثه به طور میانه 4 دقیقه و 20 ثانیه است، گفت: جالب است بدانید خودروهای ما در صورت عبور از چراغ قرمز جریمه می شوند.

جریمه خودروهای آتش نشانی در صورت عبور از چراغ قرمز ، مزاحمت های تلفنی بی مزه و خطرناک با 125

به گزارش خبرنگاران، قدرت الله محمدی با بیان اینکه توسعه ایستگاه های آتش نشانی در دستور کار است و قرار است تا انتها امسال یک ایستگاه در صابونیان و یک ایستگاه دیگر هم در فروردین ماه سال اینده افتتاح گردد، اضافه کرد: برای سال آینده هم سه تا 4 ایستگاه پیش بینی نموده ایم باید بر اساس برنامه ریزی تعداد ایستگاه ها به 150 برسد و برنامه داریم که ظرف سه سال به این عدد برسیم. در حال حاضر 137 ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد.

او اضافه کرد: در مورد زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه بگویم که به طور میانه 4 دقیقه و 20 ثانیه آتش نشانان به محل حادثه می رسند البته با توجه به ترافیک و حجم خودروها ما قدری دچار مشکل هستیم اما باز هم کوشش می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن به محل حادثه برسیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران شرح داد: ما به منظور دور زدن بار ترافیکی تصمیم گرفتیم که ایستگاه های ثابت و تک منظوره ای در نقاط پرترافیک احداث کنیم که دیگر آتش نشانان در ترافیک نمانند و زمانی که حادثه ای در نقاط پرترافیک رخ داد، آتش نشانان مستقر در ایستگاه های تک منظوره سریع تر به محل می روند و تا زمانی که بقیه آتش نشانان به محل حادثه برسند، اقدامات اولیه اجرا شده است. یک خودرو در این ایستگاه ها مستقر است و چون امکاناتی در این ایستگاه ها نبود، تصمیم گرفتیم این ایستگاه ها را مجهز کنیم و از شهرداری های منطقه ها خواستیم زمین هایی که کوچکتر از 100 متر است را به ما بدهند تا بتوانیم این ایستگاه های موقت را احداث کنیم ظرف دو ماه آینده این ایستگاه ها را تجهیز می کنیم .

محمدی گفت: در حال حاضر ما می توانیم از چراغ قرمز رد شویم اما جریمه می شویم تعاملاتی با پلیس انجام داده ایم که در مورد این جریمه همکاری نمایند تا حذف گردد ولی ماشین های امداد برایشان ثانیه هم مهم است. بعضی زمان ها چراغ های قرمز دو دقیقه ای است و در حریق برای ما جان انسان ها مهم است به همین علت ما چراغ قرمز را رد می کنیم البته جریمه می شویم خودروهای امدادی نباید جریمه شوند باید این موضوع حل گردد چرا که جان شهروندان برای ما مهمتر از هر چیز است. البته گفتم که در حال حاضر میانگین رسیدن آتش نشانان به محل حادثه 4 دقیقه و 10 ثانیه است اما ما برنامه داریم که زیرساخت ها را توسعه دهیم و بعلاوه برای رسیدن به محل حادثه کوشش می کنیم که در کوتاهترین زمان به محل وقوع حادثه برسیم.

او درباره مزاحمت تلفنی به 125 هم شرح داد: این مزاحمت ها کم شده است اما همچنان وجود دارد. مرکز 125 مهم است و نباید با آن شوخی کرد. ممکن است وقتی کسی مزاحم تلفنی شده در همان زمان فرد دیگری برایش حادثه اتفاق افتاده و منتظر است که اپراتور جواب دهد. به همین علت ما از شهروندانی که هر چند کم دست به مزاحمت تلفنی می زنند درخواست داریم که این کار را انجام ندهند چرا که شاید در همان موقع اتفاقی اتفاق افتاده باشد و کسی بخواهد به آتش نشانی اطلاع دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2160

به "جریمه خودروهای آتش نشانی در صورت عبور از چراغ قرمز ، مزاحمت های تلفنی بی مزه و خطرناک با 125" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه خودروهای آتش نشانی در صورت عبور از چراغ قرمز ، مزاحمت های تلفنی بی مزه و خطرناک با 125"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید