حضور مستند خانه خاموش در بزرگترین جشنواره آمریکای شمالی هات داکس کانادا

به گزارش مینی ست، فیلم مستند خانه خاموش در سه جشنواره بین المللی معتبر در سه قاره دنیا به نمایش در می آید.

حضور مستند خانه خاموش در بزرگترین جشنواره آمریکای شمالی هات داکس کانادا

منصور دنیای ـ فیلم مستند خانه خاموش به کارگردانی فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان در بخش رقابتی جشنواره های هات داکس و داکسا در کانادا، کراکوف در لهستان و its all true در برزیل به نمایش در می آید.

فیلم مستند خانه خاموش Silent House به کارگردانی فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان، به تهیه کنندگی فرناز جورابچیان، محمدرضا جورابچیان و الهه نوبخت و بعلاوه به تهیه کنندگی مشترک استفانی لوبرون Stephanie Lebrun، جوئِل مارانان Jewel Maranan و انجمن ملی فیلم کانادا NFB، با تدوین هایده صفی کمک و محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر؛ در جدیدترین حضور بین المللی خود، در روز 13 اردیبهشت ماه جاری (3 می 2023) و بعلاوه روز 16 اردیبهشت ماه (6 می 2023) در بخش مسابقه ویترین دنیا در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند هات داکس Hot Docs در کشور کانادا به نمایش در می آید.

خانه خاموش که سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه میانه رو به بالا را دنبال می نماید؛ در نخستین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی اصلی در سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام ـ ایدفا IDFA در کشور هلند به نمایش در آمد و در ادامه، توانست جایزه میترانی MITRANI در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی فیلم مستند فیپاداک FIPA DOC در کشور فرانسه را تصاحب کند.

جشنواره بین المللی فیلم مستند هات داکس که مهمترین و بزرگ ترین رویداد مستند در آمریکای شمالی به شمار می رود؛ سی امین دوره آن با نمایش آثار مستندی از کشورهای مختلف دنیا در چندین بخش از جمله؛ بخش رقابتی ویترین دنیا، بخش رقابتی فیلم های بلند، بخش رقابتی فیلم های نیمه بلند، بخش رقابتی فیلم های کوتاه و بخش نمایش ویژه از روزهای 7 تا 17 اردیبهشت ماه جاری (27 آپریل تا 7 می 2023) در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار می گردد.

این اثر مستند، در ادامه حضورهای دنیای خود در جشنواره بین المللی فیلم داکسا در کانادا روی پرده می رود که از روزهای 14 تا 24 اردیبهشت ماه 1402 (4 تا 14 می 2023) در شهر ونکوور برگزار می گردد.

ادامه حضورهای دنیای:

خانه خاموش در ادامه حضورهای دنیای خود در شصت و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کراکوف در کشور لهستان به نمایش در می آید و نامزد دریافت جایزه بزرگ این رویداد مهم سینمایی است. این دوره از جشنواره، از روزهای 7 تا 14 خرداد ماه 1402 (28 می تا 4 جون 2023) در شهر کراکوف در کشور لهستان برگزار می گردد.

جشنواره بین المللی فیلم کراکوف یکی از قدیمی ترین رویدادهای اختصاصی سینمای مستند، انیمیشن و دیگر گونه های فیلم کوتاه در اروپا است. این جشنواره از سال 1961 تا به امروز هر ساله در شهر کراکوف لهستان برگزار می گردد. فیلمسازان بزرگ لهستانی همانند؛ کریستوف کیشلوفسکی فعالیت سینمایی خود را در کراکوف آغاز کردند.

خانه خاموش بعلاوه در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم های مستند Its All True که یکی از رویدادهای معتبر فیلم مستند در آمریکای جنوبی است به نمایش در آمد. این رویداد رقابتی مورد تأیید آموزشگاه علوم و هنرهای تصویری (اسکار) است. بیست و هشتمین دوره این جشنواره، از روزهای 24 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه جاری (13 تا 23 آوریل 2023) در شهرهای سائوپائولو و ریودوژانیرو در کشور برزیل برگزار گردید.

خانه خاموش در آخرین حضور بین المللی خود در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لوکزامبورگ روی پرده رفت و نامزد برترین مستند این رویداد معتبر سینمایی بود.

عوامل فیلم مستند 100 دقیقه ای خانه خاموش که طی 6 سال ساخته شده است، عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان،

تهیه کنندگان: فرناز جورابچیان، محمدرضا جورابچیان و الهه نوبخت،

تهیه کنندگان مشترک: استفانی لوبرون، جوئِل مارانان و انجمن ملی فیلم کانادا، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جورابچیان، تدوین: هایده صفی کمک، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، صدای گفتار متن: فرناز و محمدرضا جورابچیان، طراحی پوستر و گرافیک: احسان برآبادی، نویسنده گفتار متن: نرگس فرشی، فرناز و محمدرضا جورابچیان، مشاور رسانه ای: منصور دنیای،

محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر، سال فراوری: 2022.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2193

به "حضور مستند خانه خاموش در بزرگترین جشنواره آمریکای شمالی هات داکس کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مستند خانه خاموش در بزرگترین جشنواره آمریکای شمالی هات داکس کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید