درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره سیاه پوست کشی پلیس آمریکا

به گزارش مینی ست، بستگان 165 قربانی پلیس آمریکا با حمایت 250 گروه از سراسر دنیا در نامه ای به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیق مستقل این نهاد درباره قتل سیاه پوستان به دست پلیس شدند.

درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره سیاه پوست کشی پلیس آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خانواده های 165 قربانی وحشیگری پلیس آمریکا از سازمان ملل خواستند تحقیق مستقلی را درباره کشتار مردان و زنان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا انجام دهد.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، خانواده های قربانیان با حمایت بیش از 250 گروه جامعه مدنی از سراسر دنیا از جمله اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) امیدوارند بتوانند سازمان ملل را در کوشش ها برای مهار خشونت پلیس علیه جوامع آفریقایی آمریکایی شرکت دهند.

این درخواست در پی اعتراضات سراسری و بین المللی بعد از قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس مطرح شده است.

در نامه ای که روز دوشنبه برای میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ارسال شد، خانواده ها خواهان تحقیقات مستقل درباره قتل ها و همچنین برخورد های خشن ماموران اجرای قانون به اعتراضات ضد خشونت و نژاد پرستی پلیس در ایالات متحده شدند.

بستگان قربانیانِ بعضی از جنجالی ترین موارد این قتل ها در میان خانواده هایی دیده می شوند که خواهان مشارکت سازمان ملل شده اند. بستگان فلوید، خانواده مایکل براون 18 ساله که قتلش در سال 2014 به دست یک مامور سفید پوست در فرگوسن میزوری به جنبش جان سیاه پوستان با ارزش است تحرک داد، اقوام دانته رایت که ماه گذشته در بروکلین سنتر مینه سوتا بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد، در بین این افراد هستند.

پیش از این وکلای برجسته حقوق بشر از سراسر دنیا بعد از انجام تحقیقات، اعلام کردند که کشتار سیستماتیک و آزار رنگین پوستان غیرمسلح به دست پلیس آمریکا به مثابه جنایت علیه بشریت است که باید تحت قوانین بین المللی مورد تحقیق و پیگرد قرار گیرد.

در یک گزارش 118 صفحه ای، کارشناسان حقوق بشر از 11 کشور دنیا، آمریکا را به دلیل آنچه سابقه طولانی از نقض قوانین بین المللی که در بعضی موارد برابر با جنایت علیه بشریت است، مسئول شناختند.

آن ها در گزارش مذکور به قتل های اجرا شده به دست پلیس و همچنین محرومیت از سلامت جسمانی، شکنجه، آزار و اذیت و سایر اقدامات غیرانسانی به عنوان حملات سیستماتیک به جامعه سیاه پوستان اشاره نموده اند.

این کارشناسان از دیوان کیفری بین المللی (ICC) در لاهه خواستند تحقیقاتی فوری را با هدف پیگرد قانونی ماموران خاطی شروع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1608

به "درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره سیاه پوست کشی پلیس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره سیاه پوست کشی پلیس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید