دسترسی کلاهبرداران به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران

به گزارش مینی ست، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت:کلاهبرداران با استفاده از روش های مختلف به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران دسترسی غیرمجاز پیدا کرده و با ارسال پیامی با مضمون درخواست وجه از دنبال کنندگان صاحب اکانت ها کلاهبرداری می کنند.

دسترسی کلاهبرداران به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران

به گزارش خبرنگاران کرمان؛سرهنگ امین یادگار نژاد،گفت:باید بدانیم کلاهبرداران سایبری می توانند با استفاده از روش های مختلفی از جمله نصب بدافزار، مهندسی اجتماعی و حتی در اختیار قرار دریافت گوشی شخص هر چند برای چند ثانیه به اکانت شبکه های اجتماعی فرد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند.

وی افزود:کلاهبرداران پس از دسترسی به اکانت کاربران در شبکه های اجتماعی با ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان و ارسال پیام هایی همچون الان جایی گیرهستم که نمیتونم تماس بگیرم لطفا مبلغ 500 هزارتومان واریز کن اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین و دنبال کنندگان کاربران می کنند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران در صورت دریافت هرگونه پیامی در شبکه های اجتماعی مبنی بر دریافت کمک نقدی از طرف پروفایل های دوستان و آشنایان، قبل از واریز وجه حتما تماس تلفنی گرفته و از صحت اطلاعات درخواست مطمئن شوید.

سرهنگ یادگار نژاد،از هموطنان خواست: برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی خود، در ابتدا حتما تایید دو مرحله ای آن شبکه اجتماعی را فعال کرده و به هیچ وجه کد فعال سازی آن شبکه اجتماعی که از طریق پیامک برای آنها ارسال می شود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1671

به "دسترسی کلاهبرداران به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی کلاهبرداران به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید