دیتاسنترهای گوگل به آسیا آمد

به گزارش مینی ست، خبرنگاران: گوگل برای سرمایه گذاری روی جمعیت قاره آسیا، اولین دیتاسنترهای خود را با رقم 250 میلیون دلار در تایوان و سنگاپور راه اندازی کرد.

دیتاسنترهای گوگل به آسیا آمد

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، گوگل این غول دنیای مجازی با سرمایه 250 میلیون دلاری دامنه سخت افزاری خود را به قاره آسیا کشاند و اولین دیتاسنترهایش را در تایوان و سنگاپور راه اندازی کرد.

گوگل که این کار را به جهت گسترش تعداد کاربرانش و ارائه خدمات اختصاصی به این نقطه از دنیا، انجام داده، معتقد است که این کار موجب دسترسی سریع و مطمئن تر مردم این نقطه از دنیا به خدمات این شرکت می گردد.

قائم مقام بخش تجهیزات مرکز داده این شرکت، رشد کاربران آسیایی را فراتر از حد انتظار دانسته و گفته است که در ماه های جولای و سپتامبر، بیش از 60 میلیون کاربر برای نخستین بار با استفاده از پلت فرم موبایل به اینترنت متصل شده اند که این بسیار اعجاب آور است و با توجه به اینکه همچنان بیشترین کسانیکه به اینترنت دسترسی ندارند از این منطقه اند، نقطه خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی همچنین در گوشه ای دیگر از صحبت های خود اشاره ای به رشد دو برابری کاربران اینترنتی هندوستان داشته و گفته است که تعداد آن ها در حال حاضر 200 میلیون نفر است و آمریکا برای رسیدن به این تعداد کاربر، چیزی در حدود شش سال زمان صرف کرد.

گوگل در نظر دارد تا در سال های آینده در مرکز داده (دیتاسنتر) تایوانی خود رقمی بالغ بر 600 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 262

به "دیتاسنترهای گوگل به آسیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیتاسنترهای گوگل به آسیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید