رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراهش با پادشاه اردن دیدار کرد

به گزارش مینی ست، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه هیئتی از اعضای هیات کنگره این کشور با پادشاه اردن و مسئولان برجسته آن دیدار کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراهش با پادشاه اردن دیدار کرد

به نقل از رویترز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در راس هیاتی از اعضای ارشد کنگره این کشور به منظور دیدار و رایزنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن و سایر مقامات ارشد این کشور به امان سفر کردند.

نانسی پلوسی در بیانیه ای گفت: این دیدار در یک زمان مهم و برای آنالیز امنیت و ثبات منطقه در وضعیت فعلی سوریه پس از حمله ترکیه صورت گرفت.

وی همچنین گفت: اعضای هیئت ما مذاکرات اساسی و مهمی درخصوص تاثیرات بر ثبات منطقه، افزایش پناهجویان و فرصت خطرناکی که برای داعش فراهم شده، داشته اند.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی پ گ) در شمال شرق سوریه شروع نموده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین المللی گسترده ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه نظامیان داعشی از زندان های تحت کنترل نمودها در شمال سوریه فرار نموده و دوباره خودشان را سازماندهی نمایند. اما آنکارا این نگرانی ها را بی اساس می داند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 494

به "رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراهش با پادشاه اردن دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیات همراهش با پادشاه اردن دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید