رونمایی از کتاب گفت وگوها با گوته

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی کافه فلسفه، گزافه گویی نیست اگر این کتاب را یکی از آثار ادبی مهم اروپا بنامیم. این اثر یکی از سه یا چهار کتاب عظیم ادبیات گفت وگویی دنیا است که در آن نویسنده و ادیبی صاحب ذوق، در محضر استادی فرزانه، زانوی ادب بر زمین می زند، معارف و حکمت های ارزنده ای را از او درباره هنر، ادبیات و زندگی جذب می نماید و با ثبت مجاهدانه این معلومات آن را در اختیار دنیایان می گذارد.

رونمایی از کتاب گفت وگوها با گوته

نوشتن کتاب گفت وگو با بزرگان فرهنگ و ادبیات، یکی از سنن رایج در مجامع فرهنگی و دانشگاهی اروپاست و معمولاً نتیجه آن در بیشتر موارد ثبت مجدد دانسته های پیشین و در موارد اندکی ثبت بعضی جزئیات تازه از زندگی و تفکرات و نظریات آن فرد است. از این رو این گونه از کتاب ها علی رغم برخورداری از مرجعیت تاریخی از ارزش دیگری برخوردار نیستند، اما اثر اکرمان از جمله مواردی است که از این قاعده مستثنا شده است. کتاب حاضر به علت طبع ادبی نویسنده و روحیه شیدایی او و هم لطف ویژه گوته به این شاگرد خاص، از اهمیت ادبی و فرهنگی خاصی در تمدن آلمانی و حتی اروپایی برخوردار است، به نحوی که بسیاری از مهم ترین چهره های فرهنگ اروپایی همانند نیچه، بر خواندن این کتاب تأکید داشته اند.

نشست رونمایی از ترجمه پارسی جلد اول این کتاب حاصل سه سال ممارست مترجم بر روی متن اصلی به زبان آلمانی و مقایسه ترجمه های مختلف انگلیسی و فرانسه آن است که در محل کافه فلسفه به همت نشر چهرزاد برگزار گردید.

نشر چهرزاد به اسم ناشر تخصصی کتاب های ادبیات کلاسیک دنیا، با طرحی جامع در صدد است تا بازآفرینی پارسی بیش از صد اثر برگزیده ادبیات ملل را به دوستداران کتاب تقدیم کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1744

به "رونمایی از کتاب گفت وگوها با گوته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب گفت وگوها با گوته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید