سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می گردد

به گزارش مینی ست، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می گردد.

سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می گردد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، سمیع الله حسینی مکارم در همایش افق های پیشرفت آران و بیدگل اضافه کرد: در یکسال گذشته پنج میلیون و 200 هزار گردشگر وارد کشور شده اند که از این میزان حدود نیمی گردشگر مذهبی بوده اند.

وی وجود زیارتگاه های امام رضا(ع)،حضرت معصومه، شاهچراغ و زیارتگاه سلطانعلی در منطقه فرهنگی کاشان را دلیل اصلی حضور گردشگران مذهبی در ایران عنوان و اظهار کرد: سالانه حضور این گردشگران و گردشگران مکان های تاریخی 75 میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته است.

حسینی مکارم با اشاره به سهم نیم درصدی ایران در گردشگری جهان گفت: گردشگری زیارت یا همان گردشگری مذهبی با توجه به وجود 400 میلیون شیعه در جهان می تواند برای ایران جهت خوبی در جهت توسعه گردشگری باشد.

وی ظرفیت های گردشگری شهرستان آران و بیدگل را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در کنار گردشگری طبیعی بدلیل وجود کویر بکر مرنجاب، وجود امامزاده هلال بن علی (ع) و برگزاری آیین های عاشورایی در این شهرستان می تواند زمینه حضور گردشگران زیادی را در آران و بیدگل فراهم کند.

حسینی مکارم با اشاره به سه محور اساسی در گردشگری شامل گردشگری زیارت،خانه های تاریخی و گردشگری طبیعت در آران و بیدگل گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی،تدوین برنامه جامع گردشگری شهرستان، معرفی جهتهای گردشگری آران و بیدگل، شناسایی رویدادها و ایجاد زیرساخت ها می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری و در نتیجه حل مشکل اشتغال به عنوان مهمترین معضل حاضر کشور باشد.

برای گروه متخصص برنامه ریزی نکرده ایم

همچنین در این همایش سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانوی کشور گفت: وجود نیروی متخصص در ایران می تواند اقتصاد مبتنی بر خلاقیت را در کشور رقم بزند. دلیل اصلی استفاده نکردن از این نیروی متخصص، متبحر نبودن و عدم برنامه ریزی برای این گروه است.

وی فناوری (آی، سی تی) را حوزه ای مهم برای سرمایه گذاری و تربیت نیروی متبحر در ایران دانست و اظهار کرد: این حوزه می تواند هم درآران و بیدگل با توجه به ظرفیت بالا و هم در سراسر کشور به عنوان یک حوزه مالی قوی تلقی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 690

به "سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید