سریع ترین اینترنت جهان با سرعت 50 گیگابیت و هزینه ماهیانه 45 میلیون تومان رونمایی شد

به گزارش مینی ست، تصور کنید صاحب سریع ترین اینترنت جهان باشید؛ 50 گیگابیت بر ثانیه!

سریع ترین اینترنت جهان با سرعت 50 گیگابیت و هزینه ماهیانه 45 میلیون تومان رونمایی شد

اما باید برای این اینترنت فوق سریع و خاص، هر ماه هزینه کمرشکنی هم بپردازید: 45 میلیون تومان.

سوال مهم تر این است که می خواهید با این اینترنت چه کار کنید؟

اینترنت با سرعت 50 گیگابیت بر ثانیه و هزینه 45 میلیون تومان در ماه، چیزی نیست که حتی در خواب و رویاهای کاربران ایرانی هم بگنجد اما کاربران ایالات متحده، می توانند ثبت نام نمایند.

سریع ترین اینترنت: 50 گیگابیت بر ثانیه

به گزارش سایت ، یک اپراتور ISP امریکایی به نام Ziply تصمیم گرفته یک سرویس اینترنت دیوانه نماینده با سرعت 50 گیگابیت بر ثانیه به مشترکان خود بدهد. این شرکت گفته نزدیک به یک میلیون کار در سراسر ایالات متحده می توانند از اینترنت باندپهن 50 گیگابیتی استفاده نمایند.

پیش از اینکه بخواهید درباره سرعت گیج نماینده این سرویس اینترنت فکر کنید؛ باید بگوییم هزینه اشتراک ماهیانه آن 900 دلار (45 میلیون تومان) است؛ البته به بجز هزینه اولین خرید مودم که 600 دلار قیمت دارد.

اپراتور Ziply به کاربران خود توصیه نموده است برای این سرویس CCR2216-1G-12XS-2XQ را خریداری نمایند که 16 گیگابایت حافظه رم دارد و قیمت آن در بازار امریکا 2400 دلار است.

نکته گفتنی دیگر، شرکت Ziply می گوید این سرویس اینترنت 50 گیگابیت بر ثانیه است ولی این سرعت برای همه کاربران دست یافتنی نیست و براساس تجهیزات، فاصله و شرایط، متفاوت خواهد بود.

روتر با وای فای 50 گیگ نداریم!

ضمن اینکه باید این نکته را هم فراموش نکرد که الان ما روتری با وای فای 50 گیگابیت نداریم. سریع ترین روترهای جهان، به فرض که از استفاده نمایند و گوشی هم وای فای 7 باشد؛ به سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه می رسند.

سرعت روترهای وای فای 6 و وای فای 6 ایی بسیار کمتر است و حدود 20 گیگابیت بر ثانیه است. این را هم باید گفت که هر کاربری که برای اینترنت 50 گیگابیت ثبت نام می نماید؛ قطعا می خواهد از این سرویس روی کابل شبکه و تجهیزات 10G و بالاتر سود ببرد؛ نه یک روتر و کامپیوتر معمولی!

سرویس های اینترنت چند ده گیگ در ایالات متحده مرسوم هستند ولی مشتریان زیادی ندارند. مثلا، گوگل فیبر یک سرویس 20 گیگابیت دارد. دارد و اپراتورهایی مانند AT&T و Frontier سرویس 5 گیگ می دهند.

سرویس اینترنت 50 گیگابیت Ziply بر بستر فیبر نوری عرضه می گردد و البته یک شبکه زیرساختی چند صد گیگابیتی، آن را پشتیبانی می نماید. این اپراتور روزانه در پی بهبود کیفیت سرعت و تاخیر این شبکه است تا تمهیداتی به کار برده تا از قطعی آن جلوگیری کند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2253

به "سریع ترین اینترنت جهان با سرعت 50 گیگابیت و هزینه ماهیانه 45 میلیون تومان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین اینترنت جهان با سرعت 50 گیگابیت و هزینه ماهیانه 45 میلیون تومان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید