گران ترین لوازم جانبی اپل که باور نمی کنید اصلا کسی آن ها را بخرد!

به گزارش مینی ست، در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 8 لوازم جانبی اپل که قیمت بسیار بالایی دارند و شاید باور نکنید هستند کسانی که برای خریدشان هزینه می نمایند.

گران ترین لوازم جانبی اپل که باور نمی کنید اصلا کسی آن ها را بخرد!

اپل یکی از پیروز ترین شرکت های فراورینماینده گوشی در دنیا به شمار میرود و تا به امروز هم محصولات زیادی را راهی بازار نموده است. اما بسیاری از کاربران اپل را به خاطر قیمت بالایی که روی محصولاتش اعمال می نماید می شناسند. البته اپل هم زیرکانه عمل می نماید. قیمت پرفروش ترین محصولش یعنی آیفون را معقول در نظر می گیرد ولی به گونه ای آن را وابسته به زیست بوم بسیار گران قیمت خود می نماید که کاربر برای کسب فزونین تجربه، باید محصولات همین شرکت را خریداری کند و گرانی دقیقا همینجاست که خود را نشان می دهد.

با این حال ایرپادز یا ساعت های هوشمند خیلی مسئله مهمی نیستند. البته منظورمان قیمت شان است. بالاخره این محصولات قرار است در زندگی روزمره ما سهم زیادی داشته باشند و طبیعتا کاربر برای خرید آن ها هزینه می نماید. حتی اگر قیمتی که برایشان در نظر گرفته می گردد اندکی بالاتر از حد تصور باشد. برای مثال ایرپادزها در مقایسه با بادزهای بی سیم مطرح بازار خیلی گران قیمت تر نیستند. ساعت های هوشمند سری اپل واچ هم این روزها از لحاظ قیمتی رقبای زیادی پیدا نموده اند. بنابراین نمی توانیم این موارد را خیلی در گران بودن زیست بوم اپل دخیل بدانیم.

اکنون وقتی به اطراف خود نگاه کنید، کسانی را می بینید که شاید از فناوری یا قابلیت های مختلفی که در گوشی های آیفون وجود دارد اطلاعی نداشته باشد اما گوشی که در اختیار دارد آیفون است. چرا که در بسیاری از فیلم ها، تبلیغات و بسیاری موارد دیگر، همواره افراد ثروتمند با زندگی لوکس و مدرن، از محصولات اپل استفاده می نمایند. اپل هم آنقدر در امر تبلیغات زیرک است که اصلا نمی گذارد یک شخصیت منفی در یک تبلیغات یا فیلم از گوشی های این شرکت استفاده کند. بدین ترتیب ذهنیت مثبتی برای کاربران ایجاد شد که اگر آیفون خریداری نمایند، مانند آن افراد مشهور خواهند بود.

نمی توانیم انکار کنیم که بعضی از محصولات اپل واقعا شگفت انگیز هستند و ارزش بهایی که برای آن ها پرداخت می کنیم را دارند. برای مثال همین آیفون ها. نباید ببینیم در کشور ما چون قیمت آن ها بالاست، بنابراین ارزش خرید پایینی دارند. این موضوع دلایل دیگری دارد وگرنه قیمت دنیای آیفون ها حتی از گوشی های پرچم دار سامسونگ نیز کمتر است. اما با این حال نمی توان این موضوع را هم انکار کرد که بعضی از محصولات شرکت آمریکایی واقعا گران هستند.

قطعا اپل این محصولات را برای افراد خاصی فراوری می نماید و نه کاربران عادی. کیفیت آن ها هم واقعا بالاست اما اپل می داند این کاربران خاص به سراغ چنین محصولاتی خواهند آمد. شرکت های فراورینماینده لوازم جانبی هم از این موضوع کاملا مطلع هستند و محصولاتی را با عنوان لاکچری و قیمت بسیار بالا راهی بازار می نمایند. بنابراین قیمت بالایی را برای آن ها در نظر می گیرند. در این مطلب قصد داریم 8 مورد از این محصولات را مورد آنالیز قرار دهیم که هم با برند اپل و هم با برندهای دیگر برای خرید در دسترس قرار دارند و قیمت بسیار بالایی هم برای خرید آن ها باید بپردازید.

1. پایه نمایشگر پرو دیسپلی = 1000 دلار

با معروف ترین محصول گران قیمت اپل آشنا شوید. اگر فکر می کنید جنس آن از تیتانیوم است اشتباه می کنید چون یک پایه فلزی معمولی اما باکیفیت است که اپل آن را برای نمایشگر پرو دیسپلی XDR طراحی نموده است. در واقع شما با پول دو پایه نمایشگر پرو دیسپلی می توانید یک سیستم گیمینگ خوب برای خود بخرید یا اگر خیلی به بازی علاقه مند هستید، پلی استیشن بخرید. از این ها گذشته می توانید لوازم خانه خود را هم تغییر دهید.

از این ها گذشته، همانطور که گفته شد، اپل می داند این محصول برای حرفه ای ها ساخته شده و حرفه ای ها هم آن را خریداری می نمایند. کسانی که دفتر کار بزرگ و زندگی مجلل دارند و به عبارتی دیگر، برای کسی که به راحتی توانسته هزینه پرو دیسپلی را بپردازد، خرید پایه آن خیلی نباید کار سختی باشد. بنابراین مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد. اما اگر از دید یک کاربر عادی به آن نگاه کنید می بینید پرداخت 1000 دلار برای یک پایه واقعا زیاد است.

در نظر بگیرید کاربران 1000 دلار برای یک گوشی پرداخت می نمایند و انتظارات بسیار زیادی هم از آن دارند. یا بعضی ها 400 دلار برای خرید یک ساعت هوشمند هزینه نموده و تصور می نمایند این ساعت هوشمند باید تمام کارهای مربوط به فناوری را برایشان انجام دهد چرا که قیمت بسیار بالایی دارد. اما از آن طرف یک پایه معمولی، 1000 دلار قیمت گذاری می گردد و تنها کاری هم که انجام می دهد، چرخش مانیتور شما در جهت های مختلف است.

2. چهار چرخ مک پرو = 700 دلار

اگر هضم مورد اول برایتان سخت بوده، مورد دوم هوش از سرتان می برد. می دانید که کامپیوتر رنده مانند اپل با قیمت فضایی خود به وسیله بعضی از کاربران خریداری می گردد. حال بد نیست بدانید چرخی که باعث می گردد این کامپیوتر همراه تان بیاید، به نسبت ارزش خود، قیمت فضایی تری دارد؟ در حالی که با 700 دلار می توان چرخ اتوموبیل ماشین بنز را خریداری کرد، اپل تصمیم گرفت چرخ کامپیوتر خود را با چنین قیمتی به فروش برساند.

بسیاری از شرکت ها برای کیس های کامپیوتر، یک جفت دسته در نظر می گیرند که کاربر می تواند با استفاده از آن ها، کیس را بلند و جابه جا کند. اما اپل تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد و برای اینکه سود بیشتری کسب کند، برای کیس خود چهار چرخ در نظر گرفت تا بدین ترتیب در صورتی که مسئله ای برای آن ها بوجود آمد، بتواند مدل جایگزین را با 700 دلار به کاربران بفروشد.

نمی دانیم چه کاربری واقعا احتیاج به چرخ برای کیس مک پرو خود دارد که بتواند پرداخت 700 دلار برای این محصول را توجیح کند اما مطمئن باشید چنین افرادی وجود دارند و به خرید خود هم افتخار می نمایند. در غیر این صورت باید منتظر باشیم اپل در یک زمین بزرگ، هزاران چرخ را دفن کند. نکته جالب هم اینجاست که کاربر می تواند کل کیس را با چهار چرخ در آمازون با قیمت 17 دلار خریداری کند. البته این محصول هیچ برندی هم ندارد اما حقیقت تلخ و جالبی را به تصویر می کشد.

3. چهار پایه مک پرو = 300 دلار

برنامه ریزی اپل برای کسب سود از مک پرو به اتمام نرسیده است. شرکت آمریکایی برای مک پرو، چهار پایه نیز در نظر گرفته است که در زیر آن تعبیه شده و باعث می شوند کیس با زمین فاصله داشته باشد. اما بیایید تصور کنیم مک پرو به طور پیش فرض (با تشکر از اپل)، از این چهار پایه بهره می برد. بنابراین چرا کسی باید چنین هزینه ای را پرداخت کند؟ اصلا وقتی چرخ وجود دارد چرا باید چنین چیزی را تهیه کنیم؟ اینطور که به نظر می رسد، اپل این کار را انجام داده تا اگر از چرخ رضایت نداشتید و فکر کردید چیز بهتری می خواهید، گزینه ای جلوی روی تان قرار داشته باشد. در واقع این کار برای این است که ما حق انتخاب بیشتر و تجربه بهتری داشته باشیم.

4. کابل تاندربولت 3 متری = 160 دلار

امیدواریم یک دلاری که برای رند کردن قیمت به بهای این محصولات اضافه می کنیم خیلی تاثیری نداشته باشد اما باید باور کنید برای یک کابل 3 متری که سرعت بالایی در جابه جایی اطلاعات دارد باید 160 دلار بپردازید. قبول می کنیم که این کابل پوشانده شده از مواد باکیفیت و ضد گره خوردگی است. اما باور کنید می توانید همین کابل را با کیفیت مشابه و سرعت کاملا برابر با قیمت 15 دلار بخرید. هرچند کسی شما را از این بابت که چنین کابلی را از اپل خریداری کردید سرزنش یا قضاوت نمی نماید. احتمالا کیفیت و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

اما باز هم 160 دلار پول هنگفتی است که برای یک کابل هزینه می گردد. قطعا بخش بزرگی از کاربرانی که این مطلب را می خوانند در اطراف خود کابل هایی ساخته شده از برندهای متفرقه و بعضا ناشناخته دارند که به خوبی کار می نماید و هیچ مسئله ای ندارد. بنابراین چرا باید چنین مبلغی برای یک کابل هزینه گردد؟ حتی طول عمر هر کابل 6 ماه هم باشد، با خرید 10 کابل 15 دلاری و استفاده هر کدام به مدت 6 ماه، می توانیم 5 سال بدون دغدغه و همچنان با پرداخت 10 دلار کمتر، زندگی خود را ادامه دهیم.

5. صفحه کلید فولیو برای آیپد پرو 11 اینچی = 180 دلار

این مورد واقعا به کاربر بستگی دارد. هم صفحه کلید ممکن است برای کسی احتیاج باشد و هم اینکه قیمت آن خیلی نجومی نیست. البته طبق نظر شخص آنالیز نماینده، این صفحه کلید اصلا مقاومت خوبی ندارد و ظرف یک ماه، کثیف و پاره شد. بنابراین ارزش پرداخت 180 دلار را ندارد. از آن جایی هم که هیچ مقاومتی ندارد، خیلی زود خط و خش بر می دارد، کثیف می گردد و کارایی خود را از دست می دهد.

از جمله قابلیت هایی که باید در یک صفحه کلید 180 دلاری باشد اما در فولیو وجود ندارد می توان به ترک پد، نور پس زمینه، عدم بهره مندی از قابلیت تنظیم زاویه و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. از جمله قابلیت های خوب آن هم می توان به وزن کم و حس خوب کلیک کردن اشاره نمود. اما برندهای دیگر نظیر بریج، لاجیتک، زگ و … صفحه کلیدهای فوق العاده بهتری فراوری می نمایند که هم قابلیت های بیشتری دارند و هم ارزش خرید بالاتر. تازه، مقرون به صرفه تر هم هستند!

6. صفحه کلید جادویی آیپد پرو 12.9 اینچی = 350 دلار

صرف نظر از صفحه کلید نسبتا بی کیفیتی که اپل به عنوان لوازم جانبی آیپد پرو با قیمت 180 دلار به شما می فروشد، نباید فکر کنید صفحه کلید باکیفیتی در سبد لوازم جانبی اپل وجود ندارد. اما نباید فکر کنید اپل آنقدر به شما علاقه دارد که قیمتی کمی برای آن در نظر بگیرد. این صفحه کلید که به صفحه کلید جادویی آیپد نیز معروف است از نور پس زمینه بهره می برد و کیفیت تاچ پد آن عالی است. اما نباید انتظار داشته باشید آن کیفیتی را که از صفحه کلید یک لپ تاپ دریافت می کنید، از این محصول نیز دریافت کنید.

شرکت بریج یک صفحه کلید 100 دلاری فراوری نموده که آنقدر مجهز و باکیفیت است که می تواند آیپد شما را به یک مک بوک تبدیل کند. هم زیبا از لحاظ ظاهری و هم باکیفیت از لحاظ ساختاری. حتی نمونه های 80 دلاری خوبی هم وجود دارند که می توانند احتیاج شما را رفع نموده و در نهایت 300 دلاری هم درون جیب تان باقی بماند. اما اگر پر بودن حساب بانکی تان آزارتان می دهد، می توانید 350 دلار برای صفحه کلید جادویی اپل را که هیچ فزونی خاصی جز لوگوی اپل به نسبت سایر محصولات از برندهای دیگر ندارد بخرید. البته از حق نگذریم، ظاهر این صفحه کلید واقعا زیبا و چشم نواز است. شاید به همین دلیل هم باشد که بعضی ها حاضر می شوند چنین مبلغی را برایش پرداخت نمایند.

7. بند Hermès اپل واچ = 540 دلار

وقتی یک اپل واچ با قیمت 400 دلار خریداری می کنید، اپل آنقدر شما را دوست دارد که بند آن را هم درون جعبه قرار می دهد. اما خیلی از کاربران از بندی که به همراه خود محصول می آید رضایت ندارند و می خواهند بهای یک ساعت هوشمند اپل یا شاید بیشتر را برای خرید بند آن هزینه نمایند تا با یک بند لاکچری از برند Hermès خوش باشند.

جالب است بدانید این بند 530 دلار قیمت دارد. یعنی 130 دلار بیشتر از مدل پایه یک اپل واچ. شاید با عقل تان جور در نیاید اما برندهای لاکچری دقیقا همچین سیاستی دارند. محصولات شان گاها کیفیتی مشابه با محصولات فراوری شده به وسیله شرکت های شخص ثالث دارد اما قیمت آن ها نجومی است. بند شرکت Hermès نیز دقیقا در دسته همین لوازم لاکچری قرار می گیرد.

البته اگر از لحاظ بودجه در محدودیت قرار ندارید، قطعا خرید این بندهای لاکچری و گران قیمت هم برایتان مسأله مهمی نخواهد بود اما پیشنهاد می گردد این هزینه را برای خرید لوازم لاکچری و کاربردی تر بپردازید.

8. کیس اپل واچ از برند Hermès از جنس فولاد ضد زنگ = 1500 دلار

لوازم گران قیمتی که برای اپل در دسترس قرار دارند به همین جا ختم نمی گردد. در مقایسه با اپل واچی که کیس باکیفیت و خوبی دارد و 400 دلار برای آن در نظر گرفته شده، پرداخت 1500 دلار برای خرید یک کیس شاید هوش از سرتان ببرد. در مقایسه با این قیمت، 400 یا 500 دلار اصلا مبلغ بالایی محسوب نمی شوند. شاید به همین دلیل باشد که کاربران به راحتی چنین مبلغی را برای خرید لوازم گران قیمت اما مقرون به صرفه تر از یک سری محصولات دیگر هزینه می نمایند.

یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید؛ باید پول بدهید تا بازی کنید. یا هرچه بیشتر پول بدهی، بیشتر آش می خوری. طبیعتا کیسی که از جنس فولاد ضد زنگ باشد از آلومینیوم کیفیت بیشتری و ماندگاری طولانی تری هم دارد. اما آیا آنقدر دوام مهم است که 1500 دلار برای آن بپردازید؟ اصلا کسی که چنین بندهایی می خرد، می پذیرد تا چندین سال از آن استفاده کند بدون اینکه فناوری های جدیدتر را خریداری کند؟ بنابراین چرا باید دوام برایش اهمیتی داشته باشد؟

البته باز هم باید بگوییم کسی که از لحاظ بودجه در محدودیت قرار ندارد، طبیعتا می خواهد از داشتن چنین چیزهایی لذت ببرد. هدف از این مطلب هم صرفا بیان محصولاتی بود که فراتر از ارزش خود قیمت گذاری شده اند و عجیب تر اینکه کسانی هستند که آن ها را می خرند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2025

به "گران ترین لوازم جانبی اپل که باور نمی کنید اصلا کسی آن ها را بخرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین لوازم جانبی اپل که باور نمی کنید اصلا کسی آن ها را بخرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید