7 قابلیت آیفون 16 پرو که پرچمداران اندروید فاقد آن ها هستند

به گزارش مینی ست، چند قابلیت آیفون 16 پرو هنوز در برترین گوشی های اندروید وجود ندارد. در این مطلب قصد داریم برترین ویژگی های جدیدترین گوشی اپل را شرح دهیم.

7 قابلیت آیفون 16 پرو که پرچمداران اندروید فاقد آن ها هستند

حتی اگر آیفون 16 پرو یک به روزرسانی جزئی نسبت به مدل قبلی خود باشد، ویژگی ها و پیشرفت های نوی را ارائه می دهد که در نوترین گوشی های پرچمدار اندروید پیدا نخواهید کرد. در حالی که بعضی از این ویژگی ها می توانند به چیپ A18 پرو نسبت داده شوند، سایر قابلیت ها تنها نمونه ای از مهارت های مهندسی اپل محسوب می گردد. در ادامه هفت قابلیت آیفون 16 پرو را شرح می دهیم که در حال حاضر تنها در نوترین گوشی آیفون وجود دارد.

1. شارژ بی سیم مغناطیسی سریع مشابه مگ سیف

اپل شارژ بی سیم MagSafe را با آیفون 12 در سال 2021 معرفی کرد. با آیفون 16 پرو، مگ سیف حتی بهتر می گردد و از شارژ سریع بی سیم 25 وات پشتیبانی می نماید.

مگ سیف صرفا به خاطر شارژ بی سیم تحسین نمی گردد، بلکه به خاطر پروفایل قدرت مغناطیسی اش است. این ابزار در واقع این اطمینان را می دهد که نیازی نیست نگران هم راستایی گوشی تان با شارژر بی سیم برای انتقال جریان برق باشید. مهم تر از همه، مگ سیف این امکان را می دهد که لوازم جانبی به پشت آیفون متصل شوند و نصب و حذف آنها آسان و سریع باشد.

وقتی آغاز به استفاده از یک پایه مگ سیف در ماشین یا دوچرخه تان کنید، به خاطر راحتی اش نمی خواهید به عقب برگردید. استاندارد شارژ بی سیم Qi2 در سال 2023 معرفی گردید و وعده داد که شارژ بی سیم مغناطیسی مشابه مگ سیف را به دستگاه های اندرویدی بیاورد. یک سال به جلوتر بروید و هیچ گوشی پرچمداری از سامسونگ، گوگل، موتورولا یا وان پلاس از شارژ Qi2 پشتیبانی نمی نماید.

HMD (که قبلا به عنوان نوکیا شناخته می شد) اولین گوشی اندرویدی دنیا با شارژ بی سیم مغناطیسی Qi2 را در سال 2024 راه اندازی کرد، اما با توجه به دسترسی محدود و مشخصات ضعیف آن، بعید است که خریداران زیادی پیدا کند. علاوه بر این مورد، گوشی مورد نظر تنها از شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می نماید، بر خلاف آیفون 16 پرو که از سرعت های 25 وات پشتیبانی می نماید.

2. یک دکمه اکشن قابل شخصی سازی

اپل در سال 2023 دکمه رینگ/سایلینت را در آیفون 15 پرو با یک دکمه به نام اکشن (Action) قابل تنظیم جایگزین کرد. یک سال بعد، کل خط فراوری آیفون 16 دارای دکمه اکشن است. با این حال، هیچ گوشی اندرویدی با چنین دکمه قابل تنظیمی که بتوانید آن را به هر عملی که می خواهید اختصاص دهید، عرضه نمی گردد.

در بیشتر گوشی های اندرویدی می توانید رفتار دو بار ضربه زدن به دکمه پاور را برای باز کردن برنامه دوربین تنظیم کنید، اما همین و بس. در آیفون 16 پرو، می توانید از دکمه اکشن برای فعال کردن میانبرها، سریع روشن کردن چراغ قوه، باز کردن یک برنامه خاص و بیشتر بهره ببرید.

قابلیت اجرای میانبرها یک عملکرد قدرتمند تلقی می گردد؛ چرا که به هر چیزی که بخواهید دسترسی پیدا کنید، خیلی سریع انجام می گردد، مانند افزودن سریع یک رویداد نو به تقویم یا یادداشت برداری.

3. دکمه دوربین خازنی

آیفون 16پرو آغاز نماینده نسل نو محصولات با دکمه کنترل دوربین است. همانطور که نامش نشان می دهد، فشار دادن این دکمه لمسی، برنامه دوربین را باز می نماید. می توانید روی آن دست بکشید تا بین عملنمودهای مختلف دوربین، مانند تنظیم نوردهی، سطح زوم و تن جابه جا شوید و بین سبک های عکاسی تغییر حالت دهید. بعلاوه اگر به برنامه دوربین پیش فرض آیفون علاقه ای ندارید، می توانید از آن با برنامه های دوربین شخص ثالث پشتیبانی شده هم بهره ببرید.

بعضی از گوشی های سونی اکسپریا با یک دکمه دوربین فیزیکی در کنار عرضه می شوند، اما آن ها انعطاف پذیری دکمه کنترل دوربین لمسی آیفون 16 را ارائه نمی دهند. دکمه دوم بسیار قدرتمندتر محسوب شده و می تواند چندین عملکرد دوربین را کنترل کند.

دکمه دوربین آیفون 16 پرو با وجود این که یک دکمه لمسی است، می تواند با استفاده از موتور تپتیک، بازخورد لمسی به مراتب بهتری را ارائه دهد. گوشی های اندرویدی از سامسونگ، گوگل، وان پلاس و موتورولا حتی یک کلید شاتر دوربین فیزیکی هم ندارند.

4. پشتیبانی از ProRAW چهل و هشت مگاپیکسل بدون تاخیر شاتر

رجحانن گوشی های اندروید می توانند عکس های RAW با وضوح 50 مگاپیکسل یا حتی 200 مگاپیکسل بگیرند. با این حال، بر خلاف عکس های 12 مگاپیکسل که پیکسل ها در آنها ترکیب شده اند، هنگام گرفتن عکس در حالت RAW تاخیر قابل توجهی در شاتر وجود دارد. این موضوع تعداد تصاویری که می توانید به طور متوالی بگیرید را محدود می نماید که می تواند در هنگام ثبت سوژه های سریع السیر مشکل ساز باشد.

به لطف خوانش سریع تر سنسور و ISP قدرتمند، آیفون 16 پرو می تواند عکس های RAW را با تقریبا بدون تاخیر شاتر بگیرد. این دستاورد ممکن است به نظر بزرگ نباشد، اما اگر به طور مکرر عکس های RAW را در گوشی خود برای انعطاف پذیری بیشتر در ویرایش می گیرید، این یک پیشرفت قابل توجه به نظر می رسد.

شما می توانید عکس های RAW متوالی از یک سوژه متحرک بگیرید تا سعی کنید رجحانن قاب ممکن را به دست آورید. شما بعدها می توانید از انعطاف پذیری بالاتر در دامنه دینامیکی و جزئیات هنگام ویرایش لذت ببرید.

5. فیلم برداری ویدیویی با وضوح 4K و نرخ به روز رسانی 120 فریم با استاندارد دالبی ویژن

مانند آیفون های قبلی، آیفون 16 پرو می تواند ویدیوهای با وضوح 4K را با استاندارد دالبی ویژن HDR ضبط کند. مهم تر این که آیفون نو می تواند ویدیوهای با وضوح 4K را با نرخ فریم 120 هرتز با استاندارد دالبی ویژن ضبط کند.

متاسفانه، تنها بعضی از گوشی های اندرویدی از برندهای چینی مانند شیائومی می توانند ویدیوهای با وضوح 4K و نرخ 60 فریم را با استاندارد دالبی ویژن HDR ضبط نمایند. حتی رجحانن گوشی های دوربین دار از سامسونگ و گوگل تنها از HDR10+ به جای دالبی ویژن پشتیبانی می نمایند و محدود به وضوح 4K با نرخ 60 فریم هستند.

6. نوارهای حاشیه بسیار نازک

بسیاری از گوشی های اندروید دارای نمایشگرهای بزرگ و زیبای OLED با شیشه پوششی منحنی از چهار گوشه هستند تا ظاهری بدون حاشیه ایجاد نمایند. از سوی دیگر، اپل از پنل OLED تخت 120 هرتزی در آیفون های پرو خود استفاده می نماید؛ این شرکت با هر نسل نو، حاشیه ها را کمی کاهش داده است.

اپل در اعلامیه آیفون 16 پرو خود ادعا می نماید که دارای باریک ترین حاشیه ها در بین تمام محصولات اپل است. حاشیه های نمایشگر آیفون 16 پرو از تمام گوشی های اندروید، از جمله سامسونگ گلکسی S24 اولترا، باریک تر هستند. این ویژگی به آیفون 16 پرو ظاهری تقریبا بدون حاشیه می دهد و احساس نگه داشتن مستقیم صفحه نمایش در دستان شما را ایجاد می نماید.

7. کلیک کردن روی تصاویر و ویدیوهای فضایی

آیفون 16 پرو می تواند عکس ها، ویدیوها و صداهای فضایی را ضبط کند. سری آیفون 15 پرو قبلا می تواند ویدیوهای فضایی را ضبط کند و آیفون نو اپل پشتیبانی از ضبط عکس های فضایی را اضافه نموده است. وقتی این نوع تصاویر در ویژن پرو مشاهده می شوند، این تصاویر به صورت سه بعدی ظاهر می شوند و احساس حضور در صحنه ای که عکس گرفته شده را به بیننده می دهند.

هدست متا کوئست قبلا از ویدیوهای فضایی از آیفون ها پشتیبانی می کرد و به زودی باید پشتیبانی از عکس های فضایی را نیز اضافه کند. متاسفانه، هیچ گوشی اندرویدی در بازار فعلی نمی تواند ویدیوها یا عکس های فضایی بگیرد. به طور مسلم، هدست های AR/VR هنوز به طور معمول رایج نشده اند، بنابراین عدم توانایی در ضبط عکس ها و ویدیوهای فضایی در گوشی های اندرویدی چندان مهم نیست.

ممکن است هفت قابلیت آیفون 16 پرو برای شما جزئی یا بی معنی به نظر برسد، به ویژه اگر کاربر اندروید باشید. در حالی که چند قابلیت آیفون 16 پرو ممکن است برای هواداران آیفون نیز موارد چندان خارق العاده ای به نظر نرسد، اما هنوز رجحان آیفون های پرچمدار اپل را نسبت به رقبای اندرویدی اش نشان می دهد.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1403 بروزرسانی: 5 مهر 1403 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2283

به "7 قابلیت آیفون 16 پرو که پرچمداران اندروید فاقد آن ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 قابلیت آیفون 16 پرو که پرچمداران اندروید فاقد آن ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید