سفرهای دریایی ایران به کشورهای جدید راه اندازی می گردد؟

به گزارش مینی ست، سفرهای دریایی ایران به کشورهای جدید با مسیرهای تازه راه اندازی می گردد؟

سفرهای دریایی ایران به کشورهای جدید راه اندازی می گردد؟

خبرنگاران - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرایط حاکم بر دنیا از جهت شیوع ویروس کرونا اجازه دهد و بخش خصوصی نیز درخواستش را ارائه کند برای از سر گیری سفرهای دریایی خارجی و افزایش تعداد مقاصد مذاکرات خودمان را ادامه خواهیم داد.

محمد راستاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به از سرگیری پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف و با رعایت پروتکل های بهداشتی، آیا برنامه ای برای از سر گیری و توسعه سفرهای دریایی دارید؟ اظهارکرد: مسلما اگر شرایط حاکم بر دنیا از منظر شیوع ویروس کرونا اجازه دهد نتنها مذاکرات را برای از سرگیری سفرهای دریایی و افزایش مقاصد خارجی در این زمینه شروع می کنیم بلکه از شرکت ها و متقاضیان بخش خصوصی نیز حمایت می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این سفرهای دریایی در سه جهت بندر باهنر-بندر شارجه، بندر لنگه- دوبی و بندر خرمشهر - کویت انجام می شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این سفرها لغو شدند و تا کنون نیز زمینه و بستری برای از سرگیری آن ها به وجود نیامده است.

مذاکره برای سفر دریایی به قطر، عمان و پاکستان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته مذاکرات بسیاری قبل از شیوع ویروس کرونا برای افزایش مقاصد خارجی و راه اندازی سفرهای دریایی جدید با کشورهایی مانند قطر، عمان و پاکستان صورت گرفته است و به محض اینکه شرایط را مساعد ببینیم مجدادا این مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، راستاد با تاکید بر حمایت از توسعه و گسترش سفرهای دریایی از نظر مقاصد و تعداد سفرها، گفت: از طرف دولت مسئله ای در این زمینه وجود ندارد اما بخش خصوصی که این خطوط کشتی رانی را راه اندازی نموده و می تواند آن را گسترش دهد باید انگیزه کای برای سرمایه گذاری داشته باشد و در این صورت بلافاصله پس از برداشته شدن موانع مذاکرات را برای از سرگیری سفرهای دریایی گذشته و راه اندازی مقاصد جدید شروع می کنیم.

منبع: بیت ران
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1373

به "سفرهای دریایی ایران به کشورهای جدید راه اندازی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای دریایی ایران به کشورهای جدید راه اندازی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید