سفر شهروندان عربستان به 12 کشور منوط به داشتن مجوز شد

به گزارش مینی ست، دولت عربستان با ازسرگیری پروازهای بین المللی گفت که اتباع این کشور باید برای سفر به 12 کشور مجوز لازم را داشته باشند.

سفر شهروندان عربستان به 12 کشور منوط به داشتن مجوز شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی واس، عربستان اظهار داشت که با سرانجام محدودیت پروازهای بین المللی همچنان برای سفر به 12 کشور از جمله ترکیه

لیبی، سوریه، ایران، لبنان، یمن، ارمنستان، سومالی، کنگو، ونزوئلا، بلاروس و افغانستان، ضروری است که مجوز قبلی دریافت گردد.

علت این محدودیت شرایط امنیتی و ادامه همه گیری ویروس کرونا و گسترش نسل جدید آن اعلام شده است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری میدل است نیوز، دولت عربستان همچنین از شهروندان خود که در این کشورها به سر می برند خواسته که با مراجعه فوری به سفارت سعودی در این کشورها شرایط خود را اعلام نمایند.

عربستان هفته گذشته اظهار داشت که از سرانجام ماه مارس آینده همه پروازهای خود را ازسر خواهد گرفت و گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی این کشور بازگشایی خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان سعودی یکشنبه 15 دی ماه جاری از سرانجام ممنوعیت ورود به این کشور از راه های هوایی، زمینی و دریایی اطلاع داد.

وزارت کشورعربستان در این باره اظهار داشت که اقدام های پیشگیرانه مربوط به تعلیق همه پروازهای هوایی بین المللی و همچنین ممنوعیت ورود به عربستان از راه های زمینی و دریایی از امروز متوقف شده است.

یک مقام مسوول در وزارت کشور عربستان اظهار داشت که دولت سعودی تصمیم به سرانجام کار پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا و در نتیجه سرانجام تعلیق همه پروازهای هوایی بین المللی به روی مسافران خارجی و ورود به عربستان از راه های دریایی و زمینی گرفته است.

این منبع مسئول در عین حال تأکید کرد، خارجی هایی که از انگلیس و آفریقای جنوبی و یا هر کشوری که وزارت بهداشت عربستان معین نموده است، وارد سرزمین عربستان می شوند، باید به مدت چهارده روز در قرنطینه باشند.

در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر، عربستان همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اخیرا اعلام نموده که گونه جهش یافته جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده که سرعت شیوع آن 70 درصد بیشتر است.

پیش از این نیز، همزمان با افزایش نگرانی ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلیس کشورهای هلند، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ایران، کویت و ترکیه نیز پروازهای ورودی از انگلیس را ممنوع نموده بودند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1397

به "سفر شهروندان عربستان به 12 کشور منوط به داشتن مجوز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر شهروندان عربستان به 12 کشور منوط به داشتن مجوز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید