شما چه برنامه ای برای دوره سنین بازنشتگی خود دارید؟

به گزارش مینی ست، گاهی اوقات که از کارهای روزمره خستگی و دلزدگی پیدا می کنیم لیست کشور هایی که دوست داریم به آن ها سفر کنیم را می نویسیم. شهر هایی بکر از ایران که هنوز ندیده ایم را در نقشه پیدا کنیم تفاوتی ندارد شمال یا جنوب، اروپا یا آسیا برای دورانی که دست از کار کشیده و التهاب دوره جوانی فروکش نموده برنامه ریزی کنیم. روز هایی که با طلوع خورشید در کویر آغاز می گردد و شب هایی که با غروب در یک ساحل به پایان می رسد.

شما چه برنامه ای برای دوره سنین بازنشتگی خود دارید؟

ما باید برای دوره بازنشتگی خود خیالبافی کنیم، اما بازنشتگان چگونه می توانند از هتل های دنیاگردی استفاده نمایند؟

در این مطلب به آنالیز این موضوع می پردازیم و شما را با امکانات قابل استفاده برای بازنشستگان آشنا می کنیم.

چه امکاناتی برای سفر در داخل کشور برای بازنشتگان در نظر گرفته شده است؟

خوب هنوز در خصوص سفر های قشر بازنشستگان به خارج از کشور، چه برای سفر های تفریحی چه برای سفر های مرتبط با سلامتی این قشر تصمیماتی از سوی دولت یا نهاد مربوط صورت نگرفته است.

اما می توانیم با تصمیمات و نگاهی که سال جاری به صندوق رفاه بازنشستگان شد، این امید را داشته باشیم که بازنشستگان حداقل از امکاناتی برای سفر های مرتبط با سلامتی خود بهره مند شوند.

سال جاری برای اولین بار بوجه رفاهی در بوجه سالانه صندوق بازنشستگی کشوری تعریف شده است. مبلغ در نظر گرفته شده برای این بوجه طبق گفته معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری اگر چه اندک است، اما مسیری را ایجاد نموده تا در سال های آینده ادامه یاید و تقویت گردد.

با امضا یک تفاهم نامه بین معاون توسعه مدیریت منابع صندوق بازنشستگی کشوری جناب آقای فتح الله شعبانی و مدیر عامل هتل های ایرانگردی و دنیا گردی جناب آقای محمد رضا پوینده این امکان برای بازنشستگان فراهم شد تا با تخفیف از هتل های و اقامتگاه های تفریحی داخل کشور بهرمند شوند.

این تفاهم نامه که شامل بیش از 47 هتل در گستره 23 استان کشور می گردد گسترده ترین گروه هتلداری کشور محسوب می گردد.

چند درصد تخفیف برای استفاده از هتل ها و امکان اقامتی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است؟

بر اساس تفاهم نامه اما شده در این دو سازمان، تخفیف ویژه 50 درصدی اقامت برای تمامی هتل های ایران گردی و دنیا گردی برای بازنشستگان کشوری به صورت پرداخت نقدی و یا با کارت بانکی در نظر گرفته شده است.

در چارچوب همین تفاهم نامه تخفیف ویژه 35 درصدی اقامت در تمامی هتل های ایران گردی و دنیا گردی برای بازنشستگان کشوری به صورت اقساط و کسر از حقوق ماهیانه به صورت اتوماتیک و باز پرداخت در مدت چهار ماه ارائه شده است.

این میزان تخفیف تابع اعتباری خواهد بود که براساس حقوق خالص دریافتی به شما تعلق می گیرد اما هیچ گونه سود یا کارمزدی در پرداخت اقساط در نظر گرفته نشده است و هر چهار قسط به صورت مساوی از حقوق شما کسر خواهد شد.

درصد تخفیفی که برای پذیرایی از بازنشستگان در نظر گرفته شده در هر دو حالت پرداخت نقدی و یا اقساطی 15 درصد است، که شامل غذای اصلی و سایر خدمات هتل می گردد.

این تخفیف همراه بازنشستگان را نیز به همین شکل شامل می گردد.

نحوه استفاده از تخفیف ارائه شده برای استفاده از هتل ها و اقامتگاه تفریحی برای بازنشستگان به چه شکل است؟

بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به سایت خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس www.sabasrm.ir نسبت به ثبت نام و رزرو مستقیم هتل مد نظر خود اقدام نمایند.

روش دیگر رزرو کردن یک اتاق در هتل یا اقامتگاه تفریحی مد نظر شما مراجعه به سایت شرکت سرمایه گذاری ایران گردی و دنیا گردی است که یک صفحه ویژه برای بازنشستگان در نظر گرفته است.

آدرس این سایت www.ittic.com/cspf می باشد.

در صورتی که بخواهید بهای استفاده از خدمات پذیرایی و اقامتی هتل را به صورت پرداخت در محل داشته باشید کافی است شماره ملی و شماره دفتر کل خود را به متصدی مربوطه در اقامتگاه ارائه دهید و تعیین کنید که مبلغ را به صورت نقدی یا اقساط می خواهید پرداخت کنید، ادامه کار ها از سوی متصدی انجام می گردد روال اجرا شده به طلاع شما می رسد.

خدمات ارائه شده به بازنشستگان و تخفیف ها فقط شامل زمان تعطیلات و ایام خاص می گردد؟

در گذشته قبل از امضا تفاهم نامه بعضی امکانات به صورت محدود برای بازنشستگان ارائه می شد. این خدمات تخفیفی صرفا در بعضی مناسبت ها و یا ایام تعطیل برقرار بود، اما در تفاهم نامه جدید علاوه بر امکان پرداخت به صورت اقساط و کسر از حقوق این امکان برای بازنشستگان در تمامی ایام سال برقرار شده است.

کرونا تاثیری بر استفاده بازنشستگان از تخفیف های ارائه شده برای سفر دارد؟

با توجه به شیوع کرونا امکان ارائه خدمات تور های مسافرتی در حال حاظر وجود ندارد، اما در همین شرایط زمینه تامین اماکن اقامتی با قیمت های مناسب فراهم شده است.

جناب آقای مرتضایی فرد مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت با توجه به شرایط پیش آمده ظرفیت حدوود نیمی از هتل های ایران گردی و دنیا گردی خالی است. بنابراین عملا فاصله گذاری اجتماعی در مراکز اقامتی این مجموعه رعایت می گردد.

ایشان هم چنین خاطر نشان شدن علاوه بر ضوابط وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا، همه پروتکل های سازمان بهداشت دنیای در حوزه گردشگری هم رعایت می گردد.

جناب آقای محمد رضا پوینده که از آمار رو به رشد استفاده از هتل ها و اماکن اقامتی در ماه های اخیر خبر داده است، امضای این تفاهم نامه را اقدام مناسبی برای کاهش هزینه های سفر بازنشستگان دانسته است و پیش بینی نموده است با وجود همین شرایط کرونایی در نیمه دوم سال شاهد رونق بیشتری در بخش گردشگری خواهیم بود.

او با بیان این موضوع که در قالب طرح سالم گردی 23 دستور العمل مقابله با کرونا در هتل های دنیاگردی و ایرانگردی اجرا کردیم، در شش ماه گذشته حتی یک مورد هم ابتلا به بیماری کرونا در مراکز اقامتی گزارش نشده است.

دنیاگردینکات سفر

منبع: الی گشت
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1262

به "شما چه برنامه ای برای دوره سنین بازنشتگی خود دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما چه برنامه ای برای دوره سنین بازنشتگی خود دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید