صفحه کلید سامسونگ با یک آپدیت قابلیت هایی نو و کاربردی دریافت کرد

به گزارش مینی ست، اگر از کاربران گوشی های سامسونگ هستید و از صفحه کلید آن خیلی رضایت ندارید، شرکت کره ای آپدیت جدیدی را برای آن عرضه نموده که قابلیت های بسیار فراوانی با خود به همراه دارد.

صفحه کلید سامسونگ با یک آپدیت قابلیت هایی نو و کاربردی دریافت کرد

صفحه کلید سامسونگ یکی از برترین صفحه کلیدهایی است که در حال حاضر برای کاربران گوشی های این شرکت در دسترس قرار گرفته است. سامسونگ این صفحه کلید را هر سال با قابلیت های مجذوب کننده به روزرسانی می نماید که یکی از مجذوب کننده ترین به روزرسانی ها هم با اندروید 12 به آن اضافه شد؛ یعنی ادغام گرامرلی با آن که باعث شد درصد اشتباه گرامری و استفاده نادرست از لغت به شکل محسوسی کاهش پیدا کند.

شرکت کره ای به همین جا بسنده نکرد و تصمیم گرفت بار دیگر قابلیت های مجذوب کننده تری را به آن بیافزاید. از جمله این قابلیت های خوب می توان به کاهش اشتباهات تایپی، بهبود شرایط کلیپ برد و بسیاری قابلیات دیگر اشاره نمود که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت. در ابتدا باید به خود آپدیت بپردازیم که با شماره 5.4.70.25 شناخته می گردد و کمی بیشتر از 80 مگابایت هم حجم دارد. شاید فکر کنید 80 مگابایت برای یک اپلیکیشن بسیار زیاد است اما با در نظر گرفتن حجم تغییرات اجرا شده، می توان آن را مناسب ارزیابی کرد.

طبق فهرست تغییراتی که سامسونگ رسما در گلکسی استور و برای آپدیت یادشده ثبت نموده، شامل بهبود کلمات پیشنهادی می گردد. به این صورت که شما اکنون هنگام نوشتن جملات انگلیسی، لغت های پیشنهادی بهتری را به لطف سیستم هوشمندتر کنونی دریافت خواهید کرد. بعلاوه می توانید آن را در همان اپلیکشین فعال یا غیرفعال کنید. برای مثال وقتی در حال استفاده از اپلیکیشن های مخصوص گفت و گو هستید و با دوستان نزدیک خود صحبت می کنید، می توانید آن را غیرفعال و اگر هم در حال استفاده از اپلیکیشن هایی هستید که معمولا در آن ها جملات طولانی و نسبتا رسمی می نویسید، آن را فعال کنید.

یکی دیگر از تغییراتی که در صفحه کلید سامسونگ اجرا شده، رابط کاربری یکپارچه آن است. برای مثال اکنون دیگر فرقی نمی نماید گوشی سامسونگ را از کدام نقطه از دنیا خریداری می کنید، تمام بخش های نظیر تنظیمات، نمادها، گزینه های تغییر زبان و… مشابه هم هستند و هیچ فرقی بین صفحه کلید گوشی شما و گوشی سامسونگی که در یکی دیگر از نقاط دنیا خریداری می گردد وجود ندارد.

سومین نکته هم بهبود شرایط نوشتاری است. طبق توضیحات، شرکت کره ای با توجه به درخواست و فیدبک های کاربران مبنی بر اینکه استفاده از یک سری کلیدها باعث افزایش اشتباهات تایپی می گردد، بهبودی هایی را در این زمینه در نظر گرفته و مدعی شده دیگر نباید مشکل خاصی در هنگام تایپ کاربران را آزار دهد. حال باید آن را بعد از آپدیت هم استفاده کرد تا دید آیا سامسونگ در رابطه با ادعایی که مطرح می نماید حق دارد یا خیر.

در نهایت هم باید به کلیپ برد اشاره کنیم که نه تنها یک سری قابلیت نو به آن اضافه شده بلکه کلی از باگ ها و مسائل ریز و درشت آن هم رفع شده اند. برای مثال یکی از مسائل این بود که وقتی از اپلیکیشن یادداشت سامسونگ یعنی Notes استفاده می کردید و می خواستید چیزی را در آن بچسبانید (Paste)، برنامه کرش می کرد که اکنون چنین مسئله ای را شاهد نیستیم. بعلاوه آیتم های پین شده در کلیپ برد هم اکنون مسائل گذشته را ندارند و کاربر به راحتی می تواند حین پاک کردن سایر بخش ها، با تیک زدن گزینه مربوط به شامل شدن بخش های پین شده، این آیتم ها را هم پاک کند.

کلیپ برد یک مشکل دیگر هم داشت و آن این بود که وقتی نمایشگر روی حالت تیره یا همان دارک مد قرار می گرفت، دیگر چیزی معین نبود. حال سامسونگ این مشکل را هم رفع نموده تا کاربران مسئله ای از بابت کار با کلیپ برد از این حیث نداشته باشند. بعلاوه اگر به هر دلیلی اپلیکیشن نوت کرش کند یا مسئله ای برایش پیش بیاید، امکان Paste یا همان چسباندن محتوی وجود دارد در حالی که پیش تر چنین چیزی را شاهد نبودیم.

فهرست کامل تغییرات مهمی که با این آپدیت نو به صفحه کلید سامسونگ اضافه شده تقریبا چیزهایی بوده اند که به آن ها اشاره نمودیم اما با این حال بعضی موارد دیگر هم مانده اند که می توانید آن ها را در تصویر مربوط به آن مشاهده کنید. توجه داشته باشید برای دریافت این آپدیت باید در ابتدا به گلکسی استور یا همان فروشگاه سامسونگ رفته و با سرچ نام Samsung Keyboard ببینید آیا آپدیتی در دسترس قرار گرفته است یا خیر.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2032

به "صفحه کلید سامسونگ با یک آپدیت قابلیت هایی نو و کاربردی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحه کلید سامسونگ با یک آپدیت قابلیت هایی نو و کاربردی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید