پیشرفت محققان در درمان بیماری پارکینسون

به گزارش مینی ست، محققان در آنالیز روی بیماری پارکینسون، مولکول جدیدی یافتند که می تواند از آسیب دیدن عصب ها جلوگیری کند.

پیشرفت محققان در درمان بیماری پارکینسون

به گزارش خبرنگاران، پارکیسنون بیماری عصبی پیش رونده است که با علائمی همچون لرزش اندام، از دست دادن تعادل و کندی حرکت شناخته می گردد. هرچند، گروهی از محققان اسپانیایی به روشی دست پیدا کردند که از آسیب دیدن عصب ها جلوگیری نموده و حتی آسیب دیدگی های عصبی ناشی از این بیماری را بهبود دهد.

شیوع این بیماری در دنیا نیز قابل توجه است و مطالعات نشان می دهد پارکینسون یک درصد از جمعیت افراد 60 سال و بالاتر را درگیر می نماید. همچنین، پارکینسون دومین بیماری عصبی پیش رونده تشخیصی است. اگرچه علت ابتلا به این بیماری تعیین نیست، پیشرقت بیماری با مکانیزم های سمی خاصی همراه است که در مغز ایجاد می گردد. یکی از این مکانیزم ها تشکیل توده هایی به نام اجسام لویی است که فعالیت طبیعی سلول های عصبی را مختل می نماید.

این توده ها از پروتئین alpha-synuclein ایجاد گردیده است. اگرچه، محققان از نقش alpha-synuclein در بیماری پارکینسون و انواع مختلف زوال عقل آگاهی دارند، تعیین نیست این پروتئین چگونه در بدن فراوری می گردد.

محققان اظهار داشتند: آنالیز ها نشان می دهد که پروتئین alpha-synuclein می تواند از تحلیل رفتن عملکرد حرکتی در بیماران مبتلا به پارکینسون جلوگیری کند.

به تازگی، گروهی از محققان دانشگاه آتونوما در اسپانیا مولکولی را شناسایی کردند که نه تنها تحلیل رفتن عصب ها را متوقف می نماید بلکه می تواند روند آن را نیز معکوس سازد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان با آنالیز روی 14 هزار نوع مولکول به دنبال ویژگی خاصی بودند که بتواند مانع از به هم چسبیده شدن alpha-synuclein و تشکیل توده گردد. این محققان در آنالیز های بیشتر به مولکول SynuClean-D دست پیدا کردند که مانع از تشکیل توده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 57

به "پیشرفت محققان در درمان بیماری پارکینسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت محققان در درمان بیماری پارکینسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید