چهره ای مشترک در کابوس تمام مردم دنیا

به گزارش مینی ست، کابوس مشترک میان مردم دنیا می تواند ناشی از تاثیر تبلیغات باشد و یا عاملی مرموز داشته باشد.

چهره ای مشترک در کابوس تمام مردم دنیا

کابوس مشترک مردم دنیا چیست؟ This Man یا این مرد به یک شخصیت مرموز و عجیب الخلقه اشاره دارد که به گفته بعضی افراد در کابوس های آنها ظاهر می گردد.

بسیاری از افراد ادعا می نمایند که این شخصیت در کابوس های آنها به صورت مشترک و به همان شکل خاص ظاهر شده است. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

این مرد کیست؟

بر اساس گزارشات و منابع مختلف، شخصی به نام لوکا اولین کسی بود که ادعا کرد که این شخصیت عجیب در کابوس هایش دیده شده است. در سال 2006، او با نقاشی تصویری از این شخصیت در خاطره خود، به یاری یکی از دوستانش، یک وب سایت راه اندازی کرد و دعوت کرد تا افرادی که بعلاوه او را در کابوس های خود دیده اند، با او تماس بگیرند.

این وب سایت به مرور زمان معروفیت بیشتری پیدا کرد و داستان This Man به یکی از معروف ترین معماهای اینترنتی تبدیل شد.سایت مربوطه مدعی شده است که گزارش هایی از سراسر دنیا، از افرادی دریافت نموده که ادعا می نمایند یک مرد با چهره ای مشابه در کابوس های آن ها ظاهر شده است. مردی که کابوس مشترک مردم دنیا است کیست؟

از آن موقع به بعد، شایعاتی درباره منشأ و اصالت این مرد مطرح شده است. بعضی از نظریات برای شرح این پدیده، از عواملی مانند تأثیر تبلیغاتی و رسانه ای، تأثیر شبکه های اجتماعی و حتی واکنش های ناشی از روانشناسی جمعیتی یا فرهنگی استفاده می نمایند. با این حال، هیچ تحقیق رسمی درباره وجود این مرد انجام نشده است و همه چیز در هاله ای از ابهام به جای مانده است.

در حالی که بسیاری از افراد این مرد را به عنوان یک پدیده فراطبیعی در نظر می گیرند، بعضی دیگر این را به عنوان یک نمونه از تأثیرات فرهنگی و رسانه ای در رویاها و کابوس ها توصیف می نمایند. بعضی از روانشناسان نیز معتقدند که نقش این مرد در کابوس ها می تواند با تمایلات و خواسته های ناخودآگاه شخص تفسیر گردد.

به هر حال، اگرچه وجود This Man در کابوس مشترک مردم دنیا هنوز هم یک پدیده نامفهوم است، بسیاری از محققان و پژوهشگران به این نکته توجه داشته اند که در گذشته نیز موجودات و شخصیت هایی در کابوس های گروه های مختلف ظاهر شده اند. به همین علت، این پدیده به عنوان یک موضوع برای تحقیقات روانشناسی و نقش آن در فرهنگ و جامعه مطرح شده است.

کابوس های مشترک مردم دنیا در فرهنگ های مختلف

پیشتر نیز در تاریخ و فرهنگ های مختلف، شخصیت ها و موجوداتی کابوس مشترک مردم دنیا بوده اند. به عنوان مثال:

- در فرهنگ اروپایی، شخصیت وحشی (werewolf) به عنوان یکی از شخصیت های رایج در کابوس ها شناخته می گردد که اشاره به انسانی دارد که به گرگ تبدیل شده.

- در فرهنگ چینی، شخصیت پیشگوی مرگ (death omens) به عنوان یک شخصیت مشترک در کابوس های افراد شناخته می گردد که باعث آزار و اذیت از سوی موجودی نامعلوم می گردد.

- در فرهنگ آفریقایی، شخصیت مار کهنه (ancient serpent) به عنوان یک شخصیت مشترک در کابوس های افراد شناخته می گردد که هیولایی ترسناک و مهیب است.

- در فرهنگ ژاپنی، شخصیت کاداوا (Kadawas) شخصیتی است که در کابوس های افراد به صورت یک موجود خون خوار و خشن وجود دارد که به طور خاص به آزار زنان می پردازد.

در کل، شخصیت ها و موجوداتی که کابوس مشترک مردم دنیا هستند، بسته به فرهنگ و اعتقادات هر منطقه و با توجه به تجربیات و واقعیت های فردی هر فرد می توانند متفاوت باشند.

پیشنهاد مطالعه: آویزی با قدمت 20000 سال را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2198

به "چهره ای مشترک در کابوس تمام مردم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره ای مشترک در کابوس تمام مردم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید