چگونه با وجود تنهایی شاد باشیم؟

به گزارش مینی ست، تنهایی حالتی از تنها بودن و بدون احساس تنهایی است. این حس با وجود این که با دیگران نیستیم، دلنشین و آرامش بخش است. این باور پذیرفته شده است که علی رغم وجود تعداد زیاد یا تعداد کمی از افراد در زندگیمان، به تنهایی هم نیاز داریم.

چگونه با وجود تنهایی شاد باشیم؟

تنهایی به معنای تنها بودن نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از هنر فردی ، ما برای پیوندها و تعاملات اجتماعی برنامه ریزی شده ایم. همانطور که علم بیان می کند، ما موجوداتی اجتماعی هستیم. با این حال تمایل به برقراری ارتباط با دیگران و پیدا کردن روابط، اغلب باعث می شود احساس تنهایی و غم و اندوه کنیم. وقتی در زندگیمان افراد برجسته ای مثل دوستان نزدیک، یک شریک زندگی رمانتیک، والدین و یا جامعه ای که ما را قبول دارند، نباشند احساس درد و رنج و طرد شدن می کنیم.

تنها بودن یا کنار گذاشتن ما باعث می شود احساس طرد شدن و شکست کنیم.

حتی احساس می کنیم که غم و اندوه بر ما غلبه کرده است. ما به عنوان انسان تمایل به یافتن تعاملات اجتماعی برای یافتن شادی و خوشبختی داریم. هیچ مسئله ای در لذت بردن از مصاحبت و مصاحبه با دیگران وجود ندارد، با این حال یادگیری تنهایی و عدم اشتیاق و تمایل به تعلق پذیری حقیقتا می تواند نوعی آزادی باشد.

وقتی فرد تنهاست، می تواند افکار و احساسات خود را بشنود. می تواند برای خودش وقت بگذارد. از یک همنشینی و مصاحبت لذت ببرد و خود را سرگرم کند. با تنها بودن می توانید با خود درد دل کنید و با روح خود ارتباط برقرار کنید.

چگونه شادی را در تنهایی پیدا کنیم؟

تنها بودن معادل غم و اندوه و احساس نادیده گرفته شدن است، منتها تنهایی و خلوت احساس خوشبختی و شادی است. یافتن خوشبختی با وجود تنها بودن برای ما ضروری است. ما باید با زندگی رو به رو شویم و خود را از رنج و درد رها کنیم زیرا در زندگی هرگز نمی توانیم همواره در کنار دیگران باشیم.

مواقعی وجود خواهد داشت که تنها هستید؛ زیرا مجرد هستید و در یک رابطه نیستید در حالی که دیگران در اطراف شما با هم رابطه عاشقانه دارند یا ازدواج کرده اند و یا بچه دارند. مواقعی وجود دارد که شما بدون دوست خواهید بود زیرا افراد اطرافتان با پیشینه یا عقاید شما اختلاف نظر دارند. حتی ممکن است خانواده شما به دلایلی شما را جدا کنند. اما وقتی یاد بگیرید که حتی وقتی تنها هستید شاد باشید، واقعا قدرتمند می شوید.

1- خود را دوست داشته باشید

نکته اصلی خوشبختی و شادی در تنهایی، دوست داشتن خودتان است. شما باید خود را مانند یک کودک تازه متولد شده یا یک عشق جدید تابستانی دوست داشته باشید. باید به خودتان توجه و محبت نشان دهید. باید بدانید که شما مهم هستید و آن را به یک شخص مهم نشان دهید - شما!

بارها پیش آمده که می گوییم خودمان را دوست داریم اما در واقعیت، این گونه نیستیم. شما به اندازه کافی نمی خوابید زیرا دقایق یا ساعات زیادی را با مشغولیت با تلفن همراه خود، تلف می کنید.

شما ورزش نمی کنید زیرا احساس می کنید مهم نیست. شما درست غذا نمی خورید و یا برای خوردن وعده های غذایی خود عجله می کنید تا سریعا به کار خود برگردید.

اما این اشتباه است. شما باید خود را 100 درصد دوست داشته باشید تا یاد بگیرید که حتی با همنشینی با خودتان می توانید راضی باشید.

2- وقتی تنها هستید، دلتنگی را از بین ببرید

وقتی می بینید که دوستانتان با هم بیرون می فرایند و شما را دعوت نمی کنند، احساس طرد شدن و نارضایتی می کنید. وقتی می خواهید در یک رابطه باشید اما نمی توانید کسی را پیدا کنید، احساس تنهایی می کنید. اما شما تصمیم گرفته اید که وقتی تنها هستید به خود امیدواری و دلگرمی بدهید.

تأیید کنید. قدر آزادی را که اینک دارید بدانید. احساس بی حالی نکنید. به مواردی که در تنهایی باعث شادی شما می شوند اهمیت دهید و به جای این که احساس ناراحتی و شکست قلبی روی روحیه شما تاثیر بگذارد، راضی باشید.

3- مدیتیشن انجام دهید

خودتان را به اندازه کافی دوست داشته باشید تا به تنهایی به حرف خودتان گوش کنید. شما باید به اندازه کافی عاشق خودتان باشید تا بتوانید به خودتان زمان و سکوت هدیه بدهید. ذهن شما نیاز به استراحت دارد. بنابراین باید محاسبه اعداد و تفکر پیرامون تمام موضوعات روزانه متوقف شود. باید نفس بکشید. باید بتوانید ساکت بنشینید و به نفس خود گوش دهید.

پس از مدیتیشن، وقت آن است که با خود صحبت کنید. به ذهن خود گوش دهید تا امیدها، رویاها، ترس ها و تاییدها و اظهارات مثبت خود را به شما بگوید.

4- به خودتان انگیزه بدهید

هیچ کس هرگز شما را انتخاب نخواهد کرد مگر این که بلند شوید و تصمیم بگیرید که روی پای خودتان بایستید.

شما باید یاد بگیرید که زندگی کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه می توانید اهدافتان را بسازید و با اشتیاق و بلند پروازی روی آن ها کار کنید. شما یک بازنده نیستید. شما فوق العاده هستید و باید طوری زندگی کنید که در آینده از خودتان سپاسگزاری کنید.

5- با خودتان قرار ملاقات بگذارید

درست است که خنده دار به نظر می رسد، اما شما باید با خودتان قرار ملاقات بگذارید. فرقی نمی کند که ازدواج کرده باشید، رفیق داشته باشید یا مجرد باشید، شما باید برای یک بار هم که شده با خودتان قرار بگذارید.

شما باید بیرون بروید و به تنهایی غذا بخورید و از غذای خود لذت ببرید. به خرید بروید یا یک فیلم را به تنهایی تماشا کنید. شما باید بدانید که تنها بودن و داشتن خودتان برای مصاحبت و همنشینی چندان هم بد نیست.

6- یک سرگرمی داشته باشید

بله، ممکن است کلیشه ای به نظر برسد اما داشتن سرگرمی یک امر ضروری است. شما به فعالیتی نیاز دارید که بتوانید به تنهایی انجام دهید و از آن لذت ببرید. شما به یک سرگرمی نیاز دارید که باعث شود احساس کنید که تنهایی فوق العاده است. هم چنین شما باید بتوانید خود را در آن سرگرمی گم کنید و هنگام انجام این کار شادی پیدا کنید.

شما باید یاد بگیرید که برای سرگرمی خود وقت اختصاص دهید.

بسکمک از بزرگسالان فراموش می کنند که برای سرگرمی های خود وقت بگذارند، زیرا احساس می کنند زمان آن نیست. اما این اشتباه است. وقت صرف نکردن برای اشتیاق و سرگرمی های خود باعث می شود که احساس تهی بودن و خستگی کنید.

7- رسانه های اجتماعی را به حداقل برسانید

استفاده بیش از حد از فیس بوک یا اینستاگرام می تواند موجب شود که احساس تنهایی و بدبختی کنید. وقتی به این نکته توجه می کنید که دیگران چگونه از زندگی خود لذت می برند در حالی که شما در این جا تنها نشسته اید و فقط زندگی سرگرم کننده آن ها را تماشا می کنید، ممکن است احساس حسادت، تلخی و حتی عصبانیت کنید.

وقتی زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانیم، تمایل داریم احساس تنهایی کنیم و در بعضی مواقع ما را تا نقطه درد و استرس پیش می برد.

وقت خود را در رسانه های اجتماعی تلف نکنید. به آن نگاه کنید و چند دقیقه آن را بررسی کنید اما آن را به یک سرگرمی تبدیل نکنید. به جای جست و جو در تلفن همراه، سرگرمی واقعی پیدا کنید.

8- دفترچه خاطرات

مهم ترین راه برای راضی کردن خودتان، نوشتن افکار و احساسات خود است.

دفترچه خاطرات یک گام اساسی برای یافتن شادی، خوشبختی و آرامش است. نوشتن افکار خود به شما این امکان را می دهد که آزادی و تمرکز پیدا کنید. هم چنین به شما کمک می کند تا اهمیت واقعی را درک کنید. یکی دیگر از مزایای دفترچه خاطرات این است که بتوانید در زمان به عقب سفر کنید و گذشته را از طریق صفحات خاطرات خود مرور کنید.

تنهایی می تواند روحانی باشد

تنهایی چیز بدی نیست و علی رغم سخت گیری های زندگی برای یافتن صلح و آرامش ضروری است.

شما باید یاد بگیرید که از هم نشینی و مصاحبت با خود استقبال کنید و همواره به تایید دیگران احساس نیاز نداشته باشید. باید کشف کنید که چگونه خودتان راضی باشید. پیدا کردن شادی و لذت در تنهایی بهترین هدیه ای است که می توانید به خود بدهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1264

به "چگونه با وجود تنهایی شاد باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با وجود تنهایی شاد باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید