ژائیر بولسونارو: نظام انتخاباتی برزیل نیز مستعد تقلب است

به گزارش مینی ست، رئیس جمهور برزیل ضمن حمایت از ادعای همتای آمریکایی خود درخصوص تقلب در انتخابات آمریکا گفت، نظام انتخاباتی برزیل نیز مستعد تقلب است.

ژائیر بولسونارو: نظام انتخاباتی برزیل نیز مستعد تقلب است

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز یکشنبه از ادعای همتای آمریکایی خود درخصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا حمایت کرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بولسونارو که از متحدان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محسوب می گردد در جمع خبرنگاران گفت: منابعی از اطلاعات را دارم که [که می گویند]واقعاً آنجا (آمریکا) تقلب زیادی انجام شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا را به رسمیت می شناسد گفت: کمی بیشتر صبر خواهم کرد.

بولسونارو که به خاطر تقلید از شیوه کشورداری به سبک ترامپ به ترامپ استوایی معروف شده، در ادامه به زیر سوال بردن نظام انتخاباتی برزیل پرداخت و آن را در برابر تقلب آسیب پذیر دانست.

رئیس جمهور برزیل همانند همتای آمریکایی خود روش های درمانی نامتعارفی را برای مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد نموده و با اعمال قرنطینه نیز مخالف است.

بولسونارو یک روز بعد از انتخابات آمریکا در جمع طرفداران خود در برازیلیا گفت: شما موضع من را می دانید، روشن است که من با ترامپ روابط خوبی دارم، امیدوارم که وی دوباره انتخاب گردد. نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در دو نوبت در خصوص جنگل آمازون صحبت کرد. آیا این همان چیزی است که شما برای برزیل می خواهید؟ دخالت از خارج کشور؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (سیزدهم آبان) برگزار گردید و برآورد رسانه ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است در حالی که ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورده است.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری نموده و شکایت هایی را درباره تقلب در فرایند رأی گیری در چند ایالت کلیدی مطرح نموده که بیشتر این شکایت ها رد شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1254

به "ژائیر بولسونارو: نظام انتخاباتی برزیل نیز مستعد تقلب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژائیر بولسونارو: نظام انتخاباتی برزیل نیز مستعد تقلب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید