کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره

به گزارش مینی ست، خبرنگاران: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: متهم با وعده اعزام به عتبات عالیات با مبلغ 800 هزار تومان و حج عمره با مبلغ 2 میلیون تومان و اسکان در بهترین هتل های عراق و عربستان به صورت مسافرت هوایی، اقدام به ثبت نام از متقاضیان می کرد.

کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از قم و به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی قدمی با اشاره به دستگیری کلاهبرداری که به وسیله پخش آگهی تبلیغاتی مبلغ 9 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری نموده بود، اظهار کرد: با حجم شکایات مبنی بر کلاهبرداری به وسیله پخش آگهی تبلیغاتی در سطح شهر قم از زائران عتبات عالیات و حج عمره بلافاصله این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این استان نهاده شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به دستگیری متهم اصلی، اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم اصلی شناسایی و دستگیر شد، وی که در رویایی با شواهد نتوانست سکوت کند به حقیقت اعتراف کرد و جزئیات کامل کلاهبرداری را اعتراف کرد.

وی با اشاره به شیوه کلاهبرداری این متهم گفت: متهم با وعده اعزام به عتبات عالیات با مبلغ 800 هزار تومان و حج عمره با مبلغ 2 میلیون تومان و اسکان در بهترین هتل های عراق و عربستان به صورت مسافرت هوایی، با همدستی چهار نفر دیگر در مکان هایی همچون بنگاه معاملات املاک، دفتر خدمات کامپیوتری و فروشگاه لباس اقدام به ثبت نام از متقاضیان می کرد..

قدمی با اشاره به این که متهم با انجام مانور متقلبانه تعدادی از زائران را به سفرهای زیارتی اعزام نموده بود که همین امر سبب گمراهی و جلب اعتماد سایر متقاضیان شده بود، توضیح داد: وی در مراحل و ثبت نام های بعدی به شیوه های مختلف سفر افراد را به تعویق انداخته بود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مطرح نمود: ماموران با توجه به حساسیت موضوع با به کارگیری تمام توان پلیسی خود در یک عملیات غافلگیرانه تمام متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران در تحقیقات خود پی بردند تا به امروز بیش از یک هزار و 100 نفر، مجموع مبلغ 9 میلیارد ریال، از شهر قم و بعضی استان های دیگر برای انجام سفر زیارتی به این افراد پرداخت نموده اند که با دستگیری متهم اصلی و سایر متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 692

به "کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید