آیین شروع عملیات اجرایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری

به گزارش مینی ست، خبرگزاری خبرنگاران- احمد حسین زادگان، پیشرفت و توسعه کشور را در گرو استفاده از خلاقیت جوانان دانست و گفت: با مرتبط کردن حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با بازار استان بویژه اقتصاد گردشگری می بایست شاهد اقدامات قابل توجه ای در آینده نزدیک باشیم .

آیین شروع عملیات اجرایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در آیین شروع عملیات اجرایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری با عنوان اینکه تجاری سازی و مالی کردن پارک های فناوری اطلاعات و ارتباطات اولویت اصلی ماست، اعلام کرد :با حمایت و همراهی جوانان مستعد و علاقمند به پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرتبط کردن این حوزه با بازار استان بویژه اقتصاد گردشگری می بایست شاهد اقدامات قابل توجه ای در آینده نزدیک باشیم .

وی یادآور شد :تحول و تغییر در استان با دانش روز و نوآوری جوانان میسر و همچنین بازاریابی مناسب در عرصه فراوری با یاری شرکت های دانش بنیان موجود در استان عملیاتی خواهد شد .

استاندار مازندران گردشگری را از جمله ظرفیت های مازندران بیان نمود و گفت: بسیاری از اقتصادهای نوپا با یاری استارتاپ ها رونق جدی گرفتند و در معرفی استان در بخش های مختلف دچار مشکل هستیم که باید از این ظرفیت استفاده کنیم و برای توسعه اقتصاد دریا محور در استان استفاده از بستر و زیرساخت پارک های علم فناوری می تواند در این راستا اثربخش باشد.

حسین زادگان استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات را ضرورت رسیدن به توسعه و جهش فراوری دانست و تاکید نمود: امروز در دنیایی متفاوت زندگی می کنیم و همه مدیران به عنوان مسئولان تسهیلگری در رسیدن به توسعه باید این واقعیت را بپذیرند که فناوری ارتباطات و خلاقیت حوانان دو رکن اساسی توسعه در حوزه های مختلف است و باید آنها را به کار گیرند.

وی به ظرفیت های بزرگ مالی مازندران اشاره نمود و گفت: بخش قابل توجهی از ظرفیت های مالی استان در سطح ملی و منطقه ای می توانند مشخص کننده باشند.

استاندار، اضافه کرد: مازندران ظرفیت بزرگی در حوزه طبیعت گردی و ... دارد و باید با استفاده از فناوری اطلاعات و استارتاپ ها این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

حسین زادگان با بیان اینکه در حوزه پسماند توجه خوبی به استان شده است، گفت: دولت منابع خوبی در بخش های مختلف از جمله فناوری اطلاعات پیش بینی نموده است و محدودیتی در این زمینه ندارد.

وی با اشاره به اینکه زودبازده بودن از جمله مزیت های فعالیت های حوزه فناوری و ارتباطات است، توضیح داد: میزان سرمایه گذاری و خروجی حاصل از اجرایی نمودن پروژه های حوزه پارک های علم و فناوری می بایست منجر به توسعه مالی و ثروت آفرینی علمی و مدرن گردد.

این مراسم با حضور صدیق، مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، رضایی، فرماندار ساری، فلاح، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و بعضی مدیران برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1529

به "آیین شروع عملیات اجرایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین شروع عملیات اجرایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید