اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به 10 هزار روستای کشور

به گزارش مینی ست، وزیر نیرو با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم کشور گفت: بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به 10 هزار روستای کشور با عنوان جهاد آبرسانی در حال اجرا است.

اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به 10 هزار روستای کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی زابل گفت: این پروژه با سرمایه گذاری 19 هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و با یاری خیران در حال اجراست که طی چهار سال، آب سالم و پایدار 10 هزار روستای هدف را تأمین خواهد نمود.

وی اعلام کرد: در فاز نخست عملیات اجرایی، طرح آبرسانی به هفت هزار و 138 روستا با جمعیت سه میلیون و 350 هزار نفر آغاز شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این طرح، آبرسانی به یک هزار و 751 روستا معادل حدود 25 درصد کل کشور، به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، اعلام کرد: این طرح ها به منظور تأمین آب پایدار جمعیتی حدود 554 هزار نفر اجرا می گردد.

وی در تشریح اقدامات اجرا شده در راستای مصوبات نخستین سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، گفت: مجوز شیرین سازی آب دریا به اندازه 50 هزار مترمکعب برای تأمین احتیاج آبی شهر ها و روستا های چابهار، کنارک و دشتیاری (روستا های نوار ساحلی)، نیز صادر شد که در فاز اول 25 هزار مترمکعب به سرمایه گذار ابلاغ شده است.

محرابیان بعلاوه از اتصال 304 روستای زیرمجموعه به سد زیردان و آغاز بهره برداری از فاز یک طرح اضطراری آبرسانی از دشت حرمک به زاهدان نیز اطلاع داد.

وی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، علاوه بر آبرسانی به یک هزار و 751 روستا در سیستان و بلوچستان، آبرسانی به 500 روستای دیگر در این استان نیز با مشارکت گروه های جهادی و خیرین در حال اجراست.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که با مجموع اقدامات برنامه ریزی شده شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی در سطح روستا های سیستان و بلوچستان به بیش از 90 درصد ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2013

به "اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به 10 هزار روستای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به 10 هزار روستای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید