احیای رشته قفل سازی سنتی در تربت حیدریه

به گزارش مینی ست، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از احیای رشته قفل سازی سنتی به همت علی خوش نیت یکی از هنرمندان این شهرستان اطلاع داد.

احیای رشته قفل سازی سنتی در تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه امروز یکشنبه 9 دی با بیان این مطلب اضافه کرد: قفلهای ساخته شده توسط این هنرمند که به دو صورت کاربردی و تزئینی با الگوبرداری از نمادهای تاریخی منطقه ساخته می گردد مورد استقبال گردشگران و مردم متطقه قرار گرفته است.

محمدی توضیح داد: هنر این هنرمند که به تازگی با همت اعضای انجمن میراث فرهنگی شناسایی شد، در کشور کم نظیر است و رشته ساخت قفل های سنتی که در حال منسوخ شدن بود با حمایت های اداره میراث فرهنگی مجدد احیا شد.

او توضیح داد: نظیر این هنرمند در کشور بسیار کم هستند و تفاوت این هنرمند که کارش را با بقیه متفاوت نموده ظرافت کاریهای دست ساخته هایش و الگوبرداری از نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه هست که جذابیت خاصی به هنرش بخشیده است.

محمدی اضافه کرد: ابزارالات این هنرمند هم جنبه تزیینی و دکوری دارد و هم جنبه کاربردی و حتی قفلهای ساخت او ضدسرقت است که از این حیث نیز دارای اهمیت ویژه ای است.

در شهرستان تربت حیدریه بالغ بر 15 رشته صنایع دستی فعال است و بیش از هزار نفر به رشته های صنایع دستی مشعول و درسال جاری به منظور حمایت از هنرمندان اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 307

به "احیای رشته قفل سازی سنتی در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای رشته قفل سازی سنتی در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید