اختلاف نظر اعضای دولت انگلیس درباره تمدید مقررات قرنطینه

به گزارش مینی ست، کمتر از یک روز مانده به سرانجام مهلت مقررات منع رفت وآمد در انگلیس، اختلاف نظرها میان اعضای دولت درباره مشخص مدت زمان تمدید محدودیت ها در راستای مهار ویروس کرونا (کووید 19) بالا گرفته است.

اختلاف نظر اعضای دولت انگلیس درباره تمدید مقررات قرنطینه

روزنامه انگلیسی سان روز دوشنبه گزارش داد؛ وزرای دارایی و کشور انگلیس خواهان تمدید 3 هفته ای مقررات قرنطینه هستند درحالی که وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر درباره لزوم طولانی تر بودن محدودیت ها تاکید دارند.

مت هنکاک وزیر بهداشت و مایکل گوو معاون نخست وزیر که پیشتر به دلیل کرونا یک هفته خانه نشین بودند خواهان تمدید 6 هفته ای مقررات منع رفت و آمد یعنی تا 25 می (5 خرداد) هستند.

با این حال یکی از اعضای دولت به سان گفته است: این که ما تصمیم گرفتیم محدودیت هایی را در جامعه وضع کنیم صحیح و به موقع بود. اما باید در اولین فرصت سختگیری ها را برطرف کنیم چون با ضعیف شدن اقتصاد و فقیر شدن افراد جامعه ممکن است تلفات ناشی از آن بیشتر از قربانیان بیماری گردد.

نخست وزیر انگلیس 4 فروردین گذشته با اعلام شرایط اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت و اظهار داشت که دولت سه هفته دیگر در این باره تصمیم گیری خواهد نمود. بر اساس این مقررات، تمام مدارس، رستوران ها، کافه ها، سالن های ورزشی، آرایشگاه ها، عبادت گاه ها تعطیل است و به پلیس برای نظارت بر حسن اجرای محدودیت های اعمال شده از سوی دولت اختیارات ویژه ای داده شده است.

او چهار روز بعد از اعلام محدودیت ها اظهار داشت که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه نموده است. جانسون پس از گذراندن یک دوره سخت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دیروز مرخص شد و به گفته سخنگوی نخست وزیر، فرایند بهبودی را طی می نماید. با این حال گزارش ها حاکی است که او آمادگی بازگشت به کار و راهنمایی امور دولت را ندارد.

جانسون پیش از انتقال به بخش مراقبت های ویژه، دومینیک راب وزیر امور خارجه را به عنوان جانشین موقت خود معرفی کرد. راب پیش تر در کنفرانس خبری روزانه دولت تاکید نمود که آمار ابتلا به کرونا در حال افزایش است و هنوز زمان برای برطرف محدودیت ها نرسیده است. وی با بیان اینکه نباید به کرونا شانس دوباره داد توضیح داد که اقدام شتابزده در این زمینه می تواند دستاوردهای سه هفته گذشته را به باد بدهد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و تا به امروز 10 هزار و 612 نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر کشورهای اروپایی که از آمار بالای ابتلا به کرونا برخوردار هستند، مقررات منع رفت و آمد را تا ماه آینده میلادی تمدید نموده اند.

پیش بینی می گردد که انگلیس تنها دو هفته تا رسیدن به شرایط کرونا در این کشورها فاصله دارد و اگر بخواهد دست به کاهش محدودیت ها بزند، با واکنش منفی طرف های اروپایی روبرو خواهد شد.

چنانچه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از اعمال مقررات منع رفت و آمد به لندن هشدار داد که اگر سیاست مشابهی را اتخاذ نکند، مرز فرانسه با انگلیس بسته خواهد شد.

رئیس سازمان بهداشت دنیای هشدار داده برطرف محدودیت ها ممکن است به ایجاد موج مرگبار تلفات ناشی از کرونا منجر گردد.

با این حال خسارت فلج کننده کرونا بر اقتصاد انگلیس، در کنار افزایش آمار خشونت های خانگی بر اثر محدودیت های قرنطینه اجتماعی، فشارها برای برطرف مقررات رفت و آمد را بیشتر نموده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 917

به "اختلاف نظر اعضای دولت انگلیس درباره تمدید مقررات قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر اعضای دولت انگلیس درباره تمدید مقررات قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید