اطلاعاتی از سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس استودیو 3 منتشر شد

به گزارش مینی ست، مایکروسافت میخواهد در پاییز سال جاری از محصولات سخت افزاری نو خود از سری سرفیس رونمایی کند. از جمله این محصولات می توان به سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس استودیو 3 اشاره نمود که به تازگی اطلاعاتی هم در رابطه با آن ها منتشر شده است.

اطلاعاتی از سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس استودیو 3 منتشر شد

تا به امروز اطلاعات زیادی در رابطه با محصولاتی که مایکروسافت می خواهد در رویداد پاییز سال جاری رونمایی کند منتشر شده که البته بیشتر آن ها در رابطه با سرفیس پرو 9 بوده است. تبلتی که گفته می گردد در دو مدل 5G و مجهز به وای فای با دو پردازنده متفاوت راهی بازار خواهد شد. در رابطه با دو محصول دیگر اطلاعات به مراتب کمتری منتشر شده است اما به تازگی رونالد کوانت، از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری مدعی شده توانسته اطلاعات خوبی از آن ها بدست بیاورد.

بخش بزرگی از صحبت های او در تأیید شایعاتی است که پیش از این در رابطه با این محصولات مورد انتظار مایکروسافت شنیده بودیم. برای مثال اینکه سرفیس پرو 9 5G قرار است به عنوان جانشین سرفیس پرو X و پروژه ولترا راهی بازار گردد اما مدل وای فای آن جانشین سرفیس پرو 8 خواهد شد.

رونالد کوانت اما در رابطه با سرفیس استودیو 3 اطلاعات خوبی منتشر نموده است. این محصول را اخیرا در پایگاه داده FCC هم شاهد بودیم و توانستیم از شکل ظاهری آن آگاه شویم که البته به نظر می رسد فرق خاصی بین آن و نسل قبلش وجود نخواهد داشت. این افشاگر در رابطه با سرفیس استودیو 3 گفته که مایکروسافت می خواهد آن را فقط در یک مدل و آن هم با 32 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت حافظه SSD و یک تراشه نامشخص از سری i7 اینتل راهی بازار کند.

طبق خبری که وب سایت ویندوز سنترال منتشر نموده، ظاهرا مایکروسافت می خواهد از پردازنده های نسل 12 اینتل در این محصول استفاده کند. البته نه فقط در سرفیس استودیو 3 بلکه در هر سه محصول دیگری که در پاییز سال جاری شاهد رونمایی آن ها خواهیم بود، تراشه های نسل 12 اینتل به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهند کرد. در حال حاضر پردازنده هایی که از سری i7 اینتل در بازار وجود دارند شامل مدل های Core i7-12650HX ،Core i7-12700H ،Core i7-12800H ،Core i7-12800HX و Core i7-12650H می شوند که یکی از آن ها وظیفه عملیات پردازشی را در سرفیس استودیو 3 بر عهده خواهد گرفت. هرچند شاید اینتل یک نسخه سفارشی را برای محصول مایکروسافت تدارک دیده باشد.

از لحاظ مشخصات فنی، تنها چیزی که اصلا اطلاعی از آن نداریم توان گرافیکی سرفیس استودیو 3 است. هیچ ایده ای نداریم از اینکه آیا مایکروسافت اصلا می خواهد از گرافیکی مجزا در این محصول استفاده کند یا به قدرت گرافیک بکار رفته در همان پردازنده مرکزی بسنده خواهد نمود. باید دید در آینده چه خبری در این رابطه منتشر می گردد.

همانطور که گفته شده، برای سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ تاپ 5 هم از همین تراشه های 15 واتی استفاده خواهد شد این در حالی است که لپ تاپ یادشده قیمت به مراتب بالاتری هم دارد. اینطور که به نظر می رسد، هر دو دستگاه در چهار مدل با تراشه های Core i5-1235U و Core i7-1255U و Core i5-1245U و Core i7-1265U در دسترس قرار می گیرند که دو مدل نخست برای کاربران عادی و دو مدل دوم هم برای کاربران اهل کسب و کار هستند. تراشه های بکار رفته در مدل کسب و کار هم فرکانس پردازشی بیشتری دارند و هم از فناوری اینتل vPro پشتیبانی می نمایند.

کوانت بعلاوه اخیرا در یکی از صحبت های خود پیرامون سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ تاپ 5 گفته بود که مایکروسافت آن ها را با 256 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه رم و بعلاوه 32 گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار خواهد داد با این تفاوت که مدل کوچک تر سرفیس لپ تاپ 5 از این مقدار حافظه رم برخوردار نخواهد بود.

هنوز در این رابطه اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم اما گفته می گردد مایکروسافت می خواهد در تاریخ 12 اکتبر (20 مهر) از محصولات تازه خود رونمایی کند. اینکه آیا در کنار این سه دستگاه، شاهد محصولات دیگری هم خواهیم بود یا خیر پرسشی است که برای دستیابی به پاسخ آن باید منتظر بمانیم.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2103

به "اطلاعاتی از سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس استودیو 3 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی از سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس استودیو 3 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید