اعتراف تلخ افشین قطبی: من بی خانمانم

به گزارش مینی ست، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس روایت تازه ای از حضورش در این تیم و بازگشت به ایران داشت و گفت: بیشتر اهالی فوتبال رفتار خوبی نداشتند و به من حسادت می کردند.

اعتراف تلخ افشین قطبی: من بی خانمانم

به گزارش مهر، افشین قطبی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه های پرسپولیس و فولاد خوزستان این روز ها در کانادا حضور دارد و در تیم اف سی ونکوور مربیگری می نماید.

قطبی در تازه ترین مصاحبه خود که با وب سایت ساکر آمریکا انجام داده، به تمام مسائل دوران مربیگری خود پرداخته و اشاره ای هم به زمان بازگشتش به ایران برای سرمربیگری در پرسپولیس داشته است.

قطبی در پاسخ به این سئوال که به عنوان یک مربی آمریکایی در ایران، بازگشت به کشورتان خود چگونه بود؟ گفت: این اتفاق برای اولین بار در 30 سال رخ می داد و بسیار سورئال و ترکیبی از احساسات زیادی بود. برای هر کسی که کشور خود را در سنین جوانی ترک و مهاجرت می نماید، این یک زندگی چالش برانگیز است. در کشورتان شما یک خارجی هستید؛ شما متفاوت هستید و انگلیسی زبان دوم است.

وی تاکید نمود: در بازگشت به ایران، هنوز احساسی را که در پرواز داشتم به یاد دارم. چند هزار نفر در فرودگاه منتظر آمدن من بودند. اشک در چشمانم حلقه زده بود. واقعاً از نظر عاطفی تحت تأثیر قرار گرفتم. تماشا مادرم، که 30 سال بود ندیده بودم، بسیار خاص بود. این احساس شگفت انگیز بود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بعلاوه از فضایی که علیه او در فوتبال ایران وجود داشت گلایه کرد و گفت: صادقانه بگویم، این یک شوک فرهنگی بود. احساس می کردم یک خارجی هستم. بیشتر اهالی فوتبال با من رفتار خوبی نداشتند، زیرا آن ها به نوعی حسادت داشتند که به من برگردم و موفقیتی را کسب کنم.

قطبی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان دوری از ایران، با مشکل جدی روبرو شده بود؟ اظهار کرد: دوره ای بود که من برای فوتبال آمریکا کار می کردم و ایران یک بازی محبت آمیز مقابل جامائیکا داشت. قرار بود برای تماشا بازی بروم، ولی به من اجازه ورود ندادند.

وی اضافه نمود: زمانی که در سال 2007 سرمربی کره جنوبی بودم، با ایران بازی داشتیم. در دبی به علت نداشتن پاسپورت ایرانی جلوی من را گرفتند. من یک شهروند جهانی هستم که بی خانمانم!

منبع: فرارو
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2213

به "اعتراف تلخ افشین قطبی: من بی خانمانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف تلخ افشین قطبی: من بی خانمانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید