افتتاح موزه رودبار اقدامی برای تبدیل منطقه به یکی از مراکز پژوهش های باستان شناسی است

به گزارش مینی ست، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با افتتاح موزه رودبار ، اولین گام در راستای تبدیل منطقه به یکی از مراکز پژوهش های باستان شناسی برداشته شده است.

افتتاح موزه رودبار اقدامی برای تبدیل منطقه به یکی از مراکز پژوهش های باستان شناسی است

میراث آریا: روابط عمومی میراث فرهنگی توریستی و صنایع دستی استان گیلان، مسعود حلاج پور روز چهارشنبه 23 مهرماه در دیدار با فرماندار رودبار، مطرح نمود: این شهرستان به عنوان یکی مهمترین مبادی ورودی استان به شمار می رود که به دلیل سامان دهی خطی آن در مسیرهای اصلی، همواره از آن به عنوان گذرگاه استفاده می شده، از این رو توسعه، ایجاد و معرفی مقاصد هدف توریستی و تقویت سیمای میراث فرهنگی آثار، مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت برای افزایش جذب توریست است.

او اضافه کرد: با توجه به پیشینه تاریخی رودبار، این شهرستان می تواند نه تنها در محور توریستی بلکه در زمینه صنایع دستی نیز در سطح استان و کشور معرفی شود. برای تقویت و احیای جاجیم بافی رودبار، پفراینده ثبت ملی روستای انبوه به عنوان روستای ملی جاجیم بافی توسط معاونت صنایع دستی استان تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان ضمن تأکید بر اینکه بیش از 90 درصد توریستان استان از شهرستان رودبار هستند، بیان نمود: به رغم اینکه رودبار از پتانسیل های طبیعی بسیاری برای جذب توریست برخوردار است اما تا به امروز زیرساخت های لازم برای ایجاد توقف توریستان در شهرستان مهیا نشده است، امیدوارم با اجرای برنامه های تنظیم شده توسط معاونت توریستی استان از جمله شناسایی و معرفی مقاصد جدید هدف توریستی و همکاری دستگاه های اجرایی برای ایجاد نقاط مکث در سطح شهرستان، شاهد بهبود فرایند توریستی، و ارائه خدمات بهتر برای توریستان و شهفرایندان باشیم، در این راستا تمام مردم مسئول هستند.

او در ادامه با تأکید بر قدمت تاریخی اولین سکونتگاه بشر اولیه در غارهای دربند و سی دشت و رشی، گفت: رودبار می تواند به یکی از مراکز پژوهش های باستان شناسی تبدیل شود، این اداره کل با افتتاح موزه رودبار اولین گام را در این راستا برداشته است.ما نیازمند حمایت های استانی و ملی برای بازسازی آسیب های باقی مانده کاخ تاریخی نهارخوران هستیم که به موزه تبدیل شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1216

به "افتتاح موزه رودبار اقدامی برای تبدیل منطقه به یکی از مراکز پژوهش های باستان شناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح موزه رودبار اقدامی برای تبدیل منطقه به یکی از مراکز پژوهش های باستان شناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید