اگر بالشتان این نشانه ها را دارد آن را دور بیندازید ، بالش را چند وقت یکبار بشوییم

به گزارش مینی ست، اگر شب ها نمی توانید به راحتی بخوابید یا با احساس سرگیجه از خواب بیدار می شوید، وقت آن رسیده است که بالش خود را تعویض کنید.

اگر بالشتان این نشانه ها را دارد آن را دور بیندازید ، بالش را چند وقت یکبار بشوییم

به گزارش خبرنگاران، مارتین سیلی متخصص خواب با ارائه مهمترین اطلاعاتی که مطالعات اخیر به آن رسیده است از مکانیزمی سخن گفت که یاری می نماید بدانیم آیا بالشی که فرد استفاده می نماید یکی از علل اضطراب خواب در شب یا خستگی پس از بیدار شدن است یا خیر.

در صورت گلودرد بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، به این معنی است که بالش از کنه های خانگی پر شده و در صورت درد گردن به این معنی است که بالش مناسب نیست یا خیلی کهنه شده است و در هر دو مورد بالش باید تعویض گردد.

مارتین سیلی توصیه می نماید بالش های خود را هر سال یا دو سال یکبار تعویض کنید، اما این واقعاً به عوامل مختلفی مانند نوع بالش و شرایط خواب شما بستگی دارد.

علائم رایج مبنی بر احتیاج به تعویض بالش عبارتند از اینکه شب ها مدتی طول می کشد تا به خواب بروید، زیرا بالش شما به شما احساس ناراحتی می دهد، سر و شانه های شما دیگر حمایت نمی شوند، یا با سردرد تنشی از خواب بیدار می شوید که احتمالاً به علت عدم پشتیبانی بالش از سر است.

کارشناسان به اهمیت شستن بالش هر سه ماه یکبار برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار اشاره می نمایند، زیرا یک فرد معمولی یک سوم عمر خود را در رختخواب سپری می نماید، بالش او به طور طبیعی به محل نگهداری باکتری ها، سلول های مرده پوست و گرد و غبار تبدیل می گردد؛ که می تواند باعث آکنه و مسائل پوستی بیشتر گردد.

به گفته متخصصان، استفاده از محافظ های بالش می تواند به افزایش زمان بین تعویض و بعلاوه تمیز نگه داشتن آن ها برای مدت طولانی تری یاری کند.

منبع: ایسکانیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2202

به "اگر بالشتان این نشانه ها را دارد آن را دور بیندازید ، بالش را چند وقت یکبار بشوییم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر بالشتان این نشانه ها را دارد آن را دور بیندازید ، بالش را چند وقت یکبار بشوییم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید