بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی از بزرگترین پروژه گردشگری استان سمنان با ظرفیت اشتغالزایی500 نفر

به گزارش مینی ست، خبرنگاران/سمنان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با بهره برداری از پروژه مجتمع فرهنگی-تفریحی-خدماتی و گردشگری سرخه، زمینه اشتغال بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می گردد.

بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی از بزرگترین پروژه گردشگری استان سمنان با ظرفیت اشتغالزایی500 نفر

محمد خیاطیان پنج شنبه 9 مرداد 1399 در بازدید از مجتمع گردشگری سرخه اظهار کرد: اجرای این پروژه در توسعه منطقه نیز موثر است.

وی خواهان تسریع در اجرای پروژه شد و اضافه نمود: به زودی شورای فنی در وزارتخانه برای برطرف مسائل این طرح و با حضور نمایندگان مسکن و شهرسازی تشکیل می گردد تا طرح با حداقل مشکل پیشرفت داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه مشابه پروژه مجتمع سرخه در جهت تهران - مشهد وجود ندارد، گفت: محور پرترددی که این پروژه در حاشیه آن واقع شده به دلیل عبور زائران حرم مطهر امام رضا(ع) نیز از ارزش ویژه ای برخوردار است.

معاون وزیر میراث فرهنگی هدف از سفر به سرخه و بازدید از این پروژه را آنالیز از نزدیک میزان پیشرفت پروژه و آنالیز مسائل مطرح کرد و اضافه نمود: اجرای طرح مجتمع گردشگری سرخه در یک سال گذشته با مشکل تامین زمین و تصویب طرح نهایی روبرو بود و همین سبب پیشرفت بهتر پروژه شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه این پروژه عظیم ترین مجتمع گردشگری استان سمنان خواهد شد، اضافه نمود: میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مجموعه بیش از 40 میلیارد تومان است.

مهدی جمال اضافه نمود: احداث این پروژه به عنوان عظیم ترین پروژه گردشگری استان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در آذرماه سال 97 به تصویب رسید.

جمال اجرای این طرح را در ماندگاری و جذب گردشگران در استان سمنان موثر دانست و توضیح داد: مجتمع فرهنگی تفریحی خدماتی گردشگری سرخه در زمینی به مساحت 24هزار مترمربع و با زیربنای 9 هزار و 200 مترمربع احداث می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه نمود: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می نماید و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه های آموزشی از جمله بخش هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.

او علت انتخاب مکان احداث عظیم ترین مجتمع گردشگری استان سمنان در نزدیکی پلیس راه سرخه را عبور و مرور جمعیت کثیری از مسافران و زائران از این محور مواصلاتی در این استان مطرح کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تأکید کرد: این مجتمع گردشگری که باید آن را مهم ترین مجتمع گردشگری استان نامید، می تواند عامل پیشران استان سمنان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1100

به "بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی از بزرگترین پروژه گردشگری استان سمنان با ظرفیت اشتغالزایی500 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی از بزرگترین پروژه گردشگری استان سمنان با ظرفیت اشتغالزایی500 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید