تور کانادا ارزان: برترین دانشگاه های کانادا را بیشتر بشناسید، خبر کانادا

به گزارش مینی ست، کانادا کشوری است که تعدادی از تاپ ترین دانشگاههای جهان را دارد. در واقع طبق رتبه بندی های مراجع معتبر، 30 موسسه کانادایی در بین برترین های جهان قرار دارند.

تور کانادا ارزان: برترین دانشگاه های کانادا را بیشتر بشناسید، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

امکان ندارد چیزی درباره زندگی در کانادا و راهنمای سفر به کانادا شنیده باشید و در مورد دانشگاهها و موسسات عالی این کشور نشنیده باشید، چرا که در کانادا با وجود دارا بودن هفت دانشگاه در فهرست 200 دانشگاه برتر جهان، فرصت های فراوانی برای تحصیلات در سطح عالی فراهم است. کانادا بعلاوه در مقایسه با آمریکا، می تواند گزینه های تحصیل مقرون به صرفه تر، فرایند های کاربردی ساده تر و فرصت های بیشتری برای اقامت دائم دانشجویان فراهم کند.

از اینرو توجه به دانشگاه های کانادایی مورد استقبال بیشتری از سوی دانشجویان سایر کشور از جمله دانشجویان ایرانی قرار گرفته است و ویزای کانادا مانند ویزای شینگن اروپا در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

دو دانشگاه برتر کانادا یعنی دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا مخصوصا در مورد تاثیرات تحقیقی از امتیاز بالایی برخوردار می باشند که به این معنی است این موسسات، کارهای آکادمیک با کیفیت بالا فراوری می نمایند که قابل احترام است. تعداد زیادی از دانشگاههای کانادا برای وجهه خوب جهانی خود، درخواست های مکرر دانشجویان بین المللی تازه برای پذیرش در این دانشگاه ها و دانشکده های خود و تشویق همکاری های بین المللی معروف و شناخته شده می باشند و در صورت پذیرش در آنها می توانید انتظار یک جو بین المللی را در پردیس دانشگاه داشته باشید.

طبق تحقیق Canadian Bureau در زمینه تحصیلات عالیه بین المللی و دانشجویان بین المللی، بیش از 90 درصد دانشجویان از تحصیل خود در کانادا راضی یا خیلی راضی هستند و 95 درصد آنها کانادا را برای تحصیل و مطالعه توصیه می نمایند. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا 5 دانشگاه برتر کانادا آشنا شوید.

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو اولین دانشگاه در بین پنج دانشگاه برتر کانادا است که با آن آشنا می شوید. دانشگاه تورنتو کانادا که در اصل به وسیله کلیسای انگلیس کنترل می گردد، اولین دانشگاهی است که در مستعمره Upper Canada و با استفاده از سیستم حاکم بر کالج تاسیس شد و یکی از دانشگاههای بسیار معتبر در بریتانیا محسوب می گردد. هفت کالج دانشگاه تورنتو هر کدام از تاریخ و سنت مجزایی برخوردارند.

دانشگاه تورنتو دستاوردهای پیشگامی برای نام خود کسب نموده است که از جمله آنها اولین انتشارات آکادمیک کانادا، اولین دانشکده علوم جنگلی کشور و اولین دانشگاه کانادایی که به موقوفاتی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار کانادا دست یافت، می باشد.

جنبش های آکادمیک تاثیر گذاری نیز در دانشگاه تورنتو شامل مدرسه نقد ادبی تورنتو و نظریه ارتباطات، نظریه کمال- NP در علوم کامپیوتر و تحقیقاتی درمورد درمان سلول بنیادی به وقوع پیوست. دانشگاه تورنتو و محوطه آن واقع در مرکز شهر تورنتو از چند ساختمان تاریخی و حیاطی تشکیل شده است که با ظریف ترین و زیباترین محوطه های دانشگاهی در اروپا رقابت می نماید.

در دانشگاه تورنتو بیش از 700 رشته کارشناسی و 200 رشته تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه می گردد و این دانشگاه یکی از برترین دانشگاههای جهان برای تحصیل در رشته پزشکی است.

از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می توان از پنج نخست وزیر کانادا و نویسنده هایی چون مایکل اونداتجه و مارگارت آتوود نام برد. در در آخر اینکه دانشگاه تورنتو در مجموع 110 برنده جایزه نوبل وابسته به دانشگاه دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی دیگر از دانشگاه های برتر کانادا و قدیمی ترین دانشگاه استان بریتیش کلمبیا می باشد که یکی از رقابتی ترین دانشگاهها در کانادا است.

بریتیش کلمبیا دو پردیس دانشگاهی یکی در ونکوور و یکی در کلونا دارد. پردیس اصلی در ونکوور در نزدیکی سواحل متعدد و مناظری زیبا رو به کوهستان قرار گرفته است. تعدادی از باغ های گیاه شناسی و یادبود و یک مرکز هنرهای نمایشی مشهور نیز در پردیس وجود دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا تعدادی بورس تحصیلی شامل دونالد A و جایزه دانشجویی بین المللی Wehrung دارد که کاندیداهای آن از کشورهای جنگ زده می باشند.

بریتیش کلمبیا هشت برنده جایزه نوبل مرتبط به دانشگاه و 71 دانشمند رودس و 65 مدال آور المپیک دارد.

بزرگترین سیکلوترون جهان -شتاب دهنده ذرات- در دانشگاه بریتیش کلمبیا در لابراتوار ملی کشور کانادا TRIUMF وجود دارد که در زمینه فیزیک هسته ای و ذرات فعالیت می نماید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا 12 دانشکده در پردیس ونکوور و بیش از هفت دانشکده در کلونا دارد. دانشگاه برنامه های مخصوص دوره کارشناسی مشترک با Sciences Po در پاریس ارائه می نماید.

سه نخست وزیر کانادا از UBC (مخفف دانشگاه بریتیش کلمبیا) فارغ التحصیل شده اند که شامل نخست وزیر فعلی کانادا جاستین ترودیو می گردد. ترودیو با درجه کارشناسی از بریتیش کلمبیا فارغ التحصیل شده است.

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل سومین دانشگاه شاخص کانادا که با آن آشنا می شوید، تنها موسسه کانادایی حاضر در انجمن جهانی اقتصاد دانشگاه جهانی می باشد که از سران 26 موسسه آموزشی برتر جهان تشکیل شده است.

دانشگاه مک گیل در سال 1821 اولین دانشکده پزشکی کشور کانادا را تاسیس کرد و تا به امروز دانشگاه همواره در رتبه بندی رشته های بالینی امتیازات بالایی کسب نموده است. دانشگاه مک گیل بیش از 31 رشته تحصیلی را برای بیش از 31 هزار دانشجو از 150 کشور جهان ارائه می نماید. مک گیل خودش را یکی از متنوع ترین موسسات کانادایی در جهان می داند.

خواننده و ترانه نویس لئونارد کوهن و بازیگر سینما ویلیام شاتنر از فارغ التحصیلان مک گیل می باشند. از این دانشگاه بعلاوه بیشتر از سایر دانشگاههای کانادا دانشمند رودس فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر واقع در همیلتون اونتاریو با پردیس اصلی 121 هکتاری در زمینی در نزدیکی باغ های گیاه شناسی همیلتون رویال یکی دیگر از دانشگاههای برتر کانادا است. نام دانشگاه مک مستر برگرفته از نام ویلیام مک مستر یک سناتور و بانکدار برجسته کانادایی است که برای تاسیس این موسسه 900 هزار دلار کانادا اهدا کرد.

مدرسه پزشکی مک مستر یکی از مدارس پزشکی شناخته در جهان است. در این دانشگاه دانشکده های مهندسی، تجارت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم نیز وجود دارد. دانشگاه مک مستر تاکید زیادی روی کارهای تحقیقی به منظور برطرف تعدادی از فوری ترین نیازهای جامعه مخصوصا در حوزه علوم بهداشت دارد. این تحقیقات شامل تحقیق روی سلول های بنیادی و موسسه تحقیقات سرطان می گردد که ذراتی از پوست انسان را به سلول های خونی تبدیل می نماید و می تواند به کاهش کمبود اهدانماینده های خون یاری کند.

دانشجویانی که در دانشگاه مک مستر تحصیل می نمایند از بیش از 90 کشور مختلف به اینجا آمده اند. بعلاوه این دانشگاه 70 توافقنامه تبادل دانشجویی بین المللی با دانشگاههای سرتاسر جهان دارد.

شعار دانشگاه به این معناست که همه چیز به مسیح وصل است و امر غیر معمول در نوشتن این شعار این است که به جای لاتین یا انگلیسی به یونانی نوشته شده است.

دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال تنها دانشگاه فرانسه زبان حاضر در بین پنج دانشگاه برتر کانادا، دومین دانشگاه بزرگ کشور به لحاظ تعداد دانشجو با بیش از 37 هزار دانشجو می باشد. یک چهارم دانشجویان دانشگاه مونترال را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

پردیس اصلی دانشگاه مونترال در سراشیبی کوه مونت رویال قرار گرفته است. ساختمان مرکزی متمایز دانشگاه به سبک Art Deco ساخته شده است. 74 درصد از دانشجویان در رشته های کارشناسی دانشگاه ثبت نام نموده اند. دانشگاه مونترال یک اتحادیه دانشجویی دارد که برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد سه انجمن خواهران و برادران وابسته به دانشگاه تاسیس نموده است.

تعداد زیادی از رهبران معروف در عرصه تجارت شامل لوئیس آر چنورت، مدیر ارشد اجرایی شرکت یونایتد تکنولوژی، از دانشگاه مونترال فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه فارغ التحصیلان دیگری دارد که به خاطر مشارکت شان در تحقیقات علمی شامل نوآوری هایی در زمینه نیروی هسته ای، ادراک بصری و رمز نویسی کوانتوم از افراد شناخته شده می باشند. از دانشگاه مونترال بعلاوه نسخت وزیر سابق کانادا پییر ترودیو و 10 نفر از رهبران کبک فارغ التحصیل شده اند.

منبع: کجارو / لحظه آخری
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور کانادا ارزان: برترین دانشگاه های کانادا را بیشتر بشناسید، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا ارزان: برترین دانشگاه های کانادا را بیشتر بشناسید، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید