تاثیر سفر های فضایی بر تنفس فضانوردان کاهش پیدا می کند

به گزارش مینی ست، در آزمایشی جدید فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در دستگاه هایی مخصوص تنفس می کنند. هدف این کار بررسی تاثیر کاهش فشار هوا بر ریه های فضانوردان در ماموریت های طولانی است.

تاثیر سفر های فضایی بر تنفس فضانوردان کاهش پیدا می کند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، فضانوردانی که به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) می روند به تدریج به گرانش کم در فضا عادت می کنند. هرچند آن ها روی زمین آموزش هایی دریافت می کنند تا با شرایط فضا خود را وفق دهند، اما بدن انسان در مواجهه با گرانش کم واکنش های عجیبی نشان می دهد. پس از بازگشت فضانوردان به زمین نیز مدتی طول می کشد تا بدن آن ها به وضعیت عادی برشود.

اکنون محققان سازمان فضایی اروپا قصد دارند با استفاده از اطلاعاتی که فضانوردان حاضر در ISS در اختیارشان قرار می دهند، به دانش بیشتری درباره تاثیر سفر های فضایی بر تنفس انسان دست می یابند. در آینده نزدیک انسان احتمالا دوباره به ماه و شاید مریخ سفر کند؛ بنابراین دانشمندان می خواهند هنگام انجام این سفر ها و به خصوص ماموریت های طولانی در علمکرد های طبیعی بدن انسان هیچ گونه اختلالی به وجود نیاید.

برای این منظور از فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی خواسته شده درون ماشین های کوچکی تنفس کنند تا میزان اشباع اکسید نیتریک در تنفس آن ها مشخص شود. بررسی این ماده در تنفس، التهاب ریه ها را نشان می دهد.

مسائل ریوی در ماموریت های فضایی به ماه و مریخ یکی از نگرانی های بزرگ دانشمندان است. چنانچه فضانوردان طی این ماموریت ها دچار التهاب ریه شوند، محیط کم فشار به بدترشدن شرایط آن ها می انجامد. درهمین راستا فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش های تنفسی در یک دستگاه مخصوص انجام می دهند تا میزان کاهش فشار در فضا را برای فضانوردان آینده شبیه سازی کنند.

رصد این اطلاعات به دانشمندان کمک می کند تا به درک بهتری از وضعیت فضانوردان دست یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 408

به "تاثیر سفر های فضایی بر تنفس فضانوردان کاهش پیدا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر سفر های فضایی بر تنفس فضانوردان کاهش پیدا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید