تشریح دستاورد های پژوهشی دانشجویان در دانشگاه آزاد مشهد ، از فراوری 18 نوع آمینو اسید تا ساخت نرم افزار اقتصاد دیجیتالی

به گزارش مینی ست، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت: پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد توانسته اند در حوزه های مختلفی مانند پزشکی، کشاورزی و فضای مجازی تولیدات موثری داشته باشند.

تشریح دستاورد های پژوهشی دانشجویان در دانشگاه آزاد مشهد ، از فراوری 18 نوع آمینو اسید تا ساخت نرم افزار اقتصاد دیجیتالی

جاوید نوبخت، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد پیروز به فراوری 18 نوع آمینو اسید از ضایعات کشتارگاه ها شده اند، گفت: این محصول با گرید صنعتی و با خلوص بالا فراوری شده است.

نوبخت با بیان اینکه مزیت این محصول استفاده از ضایعات، سرعت بالای واکنش و هزینه تمام شده بسیار پایین آن است، گفت: این محصول به عنوان کود های کشاورزی کاربرد زیادی دارد.

به گفته مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی برای اولین بار در کشور است که پژوهشگران می توانند از ضایعات دامی این تعداد آمینو اسید فراوری نمایند.

وی همچنین به رونمایی از 22 محصول این دانشگاه در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی خراسان رضوی اشاره نمود و گفت: یکی از محصولات مهم ما سیستم احضار پرستار و اعلام کدینگ بیمارستانی است که برای اولین بار در جهان با این سیستم و شیوه، راه اندازی شده است.

این محصول شامل اعلام کد اضطراری و احضار پرستار است و امکان برقراری تماس دو طرفه را ایجاد می نماید تا هم مریض بتواند با پرستار صحبت کند و هم پرستار امکان صحبت با بیمار را داشته باشد.

به گفته نوبخت این دستگاه 10 کد اصلی دارد که شامل کد های آتش سوزی، نوزاد، اورژانسی، احضار نگهبان و ... می گردد و هنگام استفاده از دستگاه، تلفن همراه یا سامانه ای که همراه هر بخش است، به صدا در می آید.

او بیان نمود: این دستگاه به مرحله تجاری سازی رسیده و در چند بیمارستان مشهد نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی ادامه داد: پروب های تنفسی و تجهیزات پزشکی نیز محصول دیگر پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد است که در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی استان به نمایش درآمد.

پروب حجم سنجی نوری قابل اتصا به سیستم پاورلب، پروب پالس محیطی و پروب تنفسی از جمله محصولات پژوهشگران مستقر در این دانشگاه است.

نوبخت به فراوری اپلیکیشن اردبیت به همت پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد اشاره نمود و گفت: این دستگاه در حوزه پول دیجیتال کاربرد دارد و اکنون در نرم افزار کافه بازار هم بارگذاری شده و برای عموم مردم در دسترس است.

وی شرح داد: این نرم افزار بستری برای انجام فعالیت های روزمره در فضای مجازی، کسب امتیاز و اعتبار دیجیتالی قابل خرید و فروش ایجاد نموده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی اضافه کرد: در واقع اردبیت با هدف ثبت و ارزش گذاری بر فعالیت های کاربران در جهانی مجازی ایجاد شده و کاربران می توانند میزان توانایی و مهارت خود در به کارگیری ابزار دیجیتال را ثبت و از آن به عنوان یک رزومه دیجیتال بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1365

به "تشریح دستاورد های پژوهشی دانشجویان در دانشگاه آزاد مشهد ، از فراوری 18 نوع آمینو اسید تا ساخت نرم افزار اقتصاد دیجیتالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح دستاورد های پژوهشی دانشجویان در دانشگاه آزاد مشهد ، از فراوری 18 نوع آمینو اسید تا ساخت نرم افزار اقتصاد دیجیتالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید