توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور است

به گزارش مینی ست، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور است.

توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور است

علی اصغر شالبافیان در نشستی با اعضای هیأت مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور و جوامع بوم گردی استانی پس از دریافت گزارش و آنالیز مسائل آنها یادآور شد: اقامتگاه های بوم گردی به عنوان یکی از مهم ترین تأسیسات گردشگری کشور با دارا بودن استعداد ذاتی در راستای معرفی و انعکاس فرهنگ، هنر، تاریخ و اصالت فرهنگی به گردشگران از صندلی مهمی میان مراکز اقامتی کشور برخوردارند، لذا توسعه صرفاً کمی و بی ملاحظه، آفتی جدی در این حوزه بشمار می آید و احتیاج است رویکرد کنونی به سوی حفظ و ارتقای صندلی کیفی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه کوشش در راستای برطرف و یا کاهش آسیب های بحران کووید - 19 به اقتصاد اقامتگاه های بوم گردی کشور از دغدغه های روزانه اش بشمار می آید، اضافه نمود: یکی از اصلی ترین اولویت ها که همزمان با تقویت ابعاد کیفی این نوع از تأسیسات گردشگری به آن پرداخته خواهد شد، موضوع امهال پرداخت تسهیلات کرونا و جلب حمایت های اقتصادی و پشتیبانی مورد احتیاج در این حوزه است.

شالبافیان بعلاوه پرداختن به موضوع آموزش و بروزرسانی دانش تخصصی اعضا و جامعه محلی، پایداری و ظرفیت قابل تحمل روستاها، جلب مشارکت های فرابخشی همچون شهرداری ها، ارزیابی و نظارت خدمات، توسعه و تنوع بخشی محصولات و رونق همزمان گردشگری روستایی را از دیگر اولویت های کاری مورد توجه برشمرد.

اکبر رضوانیان، نایب رئیس جامعه بوم گردی کشور به نمایندگی از اعضا پس از جمع بندی دغدغه ها و چالش های پیش روی فعالان این حوزه بیان نمود: بوم گردی دارای ماهیتی از نوع آسایش و اصالت خانه است و اقامتگاه صرف بشمار نمی آید.

او اضافه نمود: واحدهای بوم گردی هر سه ماموریت و ماهیت عناوین تخصصی وزارت یعنی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را با خود به همراه دارند، بگونه ای که بوم گردی با احیای بناهای تاریخی قدیمی و هم تکیه بر فرهنگ و اصالت منطقه و هم فراوری یا فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی منطقه ها بومی کشور فرصت جذب گردشگران و تجربیات تازه را ایجاد می نماید.

رضوانیان یادآور شد: خواسته ما قرار گرفتن اقامتگاه های بوم گردی در اولویت و رئوس نگاه تصمیم سازان این حوزه است و احتیاج داریم این نگاه کیفی باشد و در آن تفاوت های ساختاری و ابعاد فرهنگی و اصالت بوم گردی ها نسبت به سایر تأسیسات گردشگری لحاظ گردد.

درحال حاضر بیش از دوهزار بوم گردی به صورت رسمی در کشور فعالند. افزایش تعداد بوم گردی ها از سیاست های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مدیریت پیشین بود که صدور مجوز بدون احتیاجسنجی و نظارت اصولی همیشه با اعتراض روبرو بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1805

به "توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید